دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 فروردين 1395 - 14:43
در گفت‌وگو با آنا

سرمربی تیم ملی بوکس: 70 درصد بوکسورهای تیم ملی تجربه حضور در مسابقات بین‌المللی را ندارند/ نتایج تیم در چین قابل پیش‌بینی نیست

علیرضا استکی گفت: از 10 بوکسور اعزامی به مسابقات جهانی هفت نفر هیچ سابقه حضور در مسابقات بین المللی ندارند و تنها سه ورزشکار ما به عنوان باتجربه همراه تیم هستند.
کد خبر : 69601

علیرضا استکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد نفرات اعزامی تیم ملی به مسابقات انتخابی المپیک که در چین برگزار می‌شود گفت: «ما با 10 ورزشکار عازم این مسابقات هستیم. میانگین سنی تیم در مسابقات چین بسیار پایین است. همه این نفرات از رقابت‌های انتخابی تیم ملی در سطح کشور انتخاب شدند. از 10 بوکسور اعزامی به این مسابقات هفت نفر هیچ سابقه حضور در مسابقات بین المللی ندارند و تنها سه ورزشکار ما به عنوان باتجربه همراه تیم هستند.»


وی ادامه داد: «نفرات اعزامی به مسابقات چین عبارتند از: امید احمدی، پویا ناوی، آرمین امجدیان، دانا اسماعیل زاده، اسماعیل ارمشی، سجاد کاظم زاده، سجاد محرابی، حمید حاجی عباسی، سالار غلامی و مجید سپهوند. از بین این نفرات تنها سجاد محرابی و مجید سپهوند و سالار غلامی تجربه حضور در رقابت‌های بین المللی را دارند و بقیه نفرات تجربه نخست آنها در مسابقات بین المللی است. البته سالار غلامی هم جزو باتجربه‌های ما محسوب نمی شود اما در چند مسابقه بین المللی شرکت کرده است.»


سرمربی تیم ملی بوکس در خصوص نحوه انتخاب بوکسورهای حاضر در مسابقات چین برای المپیک بیان کرد: «در مسابقات چین، نفرات اول و دوم هر وزن به طور مستقیم مجوز کسب سهمیه المپیک را کسب می‌کنند. نفرات سوم که به طور مشترک انتخاب می‌شوند در یک مسابقه با هم رقابت می‌کنند و نفر برتر این مسابقه هم مجوز کسب سهمیه المپیک را کسب می‌کند. در مجموع در این مسابقات 30 نفر به طور مستقیم مجوز حضور در المپیک را کسب می‌کنند.»


استکی در رابطه با شانس ملی‌پوشان ایران برای کسب سهمیه در مسابقات چین گفت: «با توجه به عدم شناخت از سایر حریفان، در حال حاضر نمی‌توان پیش بینی کرد. باید در شرایط مسابقه قرار بگیریم و سایر نفرات را هم مورد ارزیابی قرار داد. در هر صورت من امید زیادی به درخشش جوانان تیم ملی دارد و به امید خدا با دست پر از مسابقات چین برمی‌گردیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته