دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 اسفند 1394 - 10:52
در وزارت کشور و در جمع خبرنگاران

روحانی: دولت آرای مردم را امانت بزرگ می‌داند

رئیس‌جمهوری گفت: به ملت بزرگ ایران برای حضور فعال‌شان در این روز سرنوشت‌ساز تبریک می‌گویم که پای صندوق انتخابات در سراسر کشور حضور پیدا کرده‌اند.
کد خبر : 69363

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا مستقر در وزارت کشور، حسن روحانی در جمع خبرنگاران درباره انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری گفت: گزارش‌هایی که اکنون از سراسر کشور دریافت کرده‌ام به حمدالله امنیت کامل و هم حضور پرشکوه مردم در پای صندوق‌های رأی وجود دارد.


رئیس‌جمهوری ادامه داد: در واقع انتخابات امروز نمادی است از استقلال سیاسی کشور و حاکمیت ملی ما. اگر قبل از پیروزی انقلاب دست‌های بیگانه برای اداره کشور ما تصمیم می‌گرفتند، در طول این 37 سال این مردم ما هستند که پای صندوق‌های رأی می‌آیند و با دست‌های پربرکت‌ خودشان برای کشور تصمیم می‌گیرند و امروز به دست مردم و اراده آانها دو نهاد بسیار مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شکل می‌گیرد.


روحانی گفت: رأی امروز مردم یک سرمایه‌گذاری بسیار پرسودی است چراکه یک ساعت پای صندوق بودن و نوشتن آرا و تحویل آن به صندوق و استفاده از ثمره چهار ساله مجلس شورای اسلامی و ثمره هشت ساله برای مجلس خبرگان رهبری است. کدام تجارت پرسودی است که یک ساعت کار و تلاش باشد و چهار سال یا هشت سال آثارش امنیت ملی، آرامش، عزت سیاسی کشور و همچنین امید به آینده و رونق اقتصادی باشد.


وی افزود: امروز مشارکت سیاسی به مفهوم امیدواری به آینده کشور است، مشارکت سیاسی به مفهوم اعتماد به نظام و کارگزاران این نظام است. بنابراین امید و اعتماد سرمایه اصلی و بزرگی است که امروز پای هر دوی آنها امضا می‌شود با تک‌تک آرای مردم و وقتی امروز مردم در این امر فعال‌اند از فردا هم در مشارکت اقتصادی همه مردم باید فعال باشند و کشور را به نقطه‌ای برسانیم که در شأن عزیز ملت ما و ایرانیان ما باشد.


روحانی گفت: دولت آرای مردم را امانت بزرگ می‌داند و برای حراست از این امانت همه توان خودشان را به کار می‌برد.


رئیس‌جمهوری تاکید کرد: ملت عزیز ایران اطمینان می‌دهم که دولت، وزارت کشور، هیئت‌های اجرایی و همچنین هیئت‌های نظارت، شورای محترم نگهبان و همه کشور و نظام تلاش می‌کنند یک انتخابات کاملاً قانونی و سالم امروز برقرار کنند که هم افتخار برای تاریخ ما باشد و هم برای همه دوستان ما در سراسر جهان.


وی افزود: امروز همه چشمان دوستان و دشمنان به ایران دوخته شده است. تردید ندارم ملت ایران مثل همیشه در این شرایط بسیار حساس حماسه بزرگ دیگری را خواهد آفرید و نکته آخر اینکه انتخابات، انتخابات رقابت است البته رقابت تا 8 صبح روز گذشته بود و از آن ساعت دیگر رقابت نیست. تا امروز صبح فرصت برای فکر کردن، آماده شدن و هماهنگی و امروز هم رفتن به پای صندوق‌های رأی اقدامی سرنوشت‌ساز است.


روحانی گفت: همه ما امروز که پای صندوق آراء هستیم تمام احزاب تمام جناح‌ها پیروزند. اگر جناحی اکثریت آراء را ببرد پیروز است و اگر نَبرد نیز پیروز است. همه احزاب و گروه‌های فعال و پرنشاط رقابت کردند حضور پیدا کردند اگر کسی برنده شود پیروز است اگر کسی بازنده شود، نیز پیروز است.


رئیس جمهوری اضافه کرد: امیدوارم نتیجه آرا و انتخابات نشاط هماهنگی و سراسری برای همه کشور باشد هر مجلسی با هر ترکیبی چه خبرگان و چه مجلس شورای اسلامی با نظر مردم به وجود بیاد، برای ما محترم است و همه مردم به آرای اکثریت احترام می‌گذارند، اتکاء ما به اکثریت آرا است و نگاه ما به صندوق آرای انتخابات امروز است.


وی گفت: ان‌شاءالله همه ملت بزرگ و عزیز ما در این کار بسیار بزرگ پیروز و موفق باشند من دست همه آنهایی که امروز پای صندوق انتخابات آراء خودشان را به صندوق می‌اندازند، می‌بوسم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته