دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1393 - 16:14
رئیس واحد ورامین – پیشوا خبر داد

برگزاری هفتمین همایش ملی پیشگامان انقلاب اسلامی، خرداد سال آینده

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا گفت: قیام ۱۵ خرداد برآمده از ارزش‌های اصیل اسلام و آموزه‌های قرآن، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.
کد خبر : 6900

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حسینعلی شیبانی در جلسه هماهنگی همایش ملی پیشگامان انقلاب اسلامی که با حضور معاون فرماندار، شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان پیشوا در سالن جلسات این واحد دانشگاهی برگزار شد، با گرامی داشتن یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهیدان نهضت انقلاب اسلامی گفت: قیام ۱۵ خرداد این منطقه یکی از مهم‌ترین قیام‌های انقلابی مردم ایران اسلامی بود که در دفاع از ولایت فقیه و مرجعیت شیعه شکل گرفت و پایه‌های رژیم منحوس پهلوی را به لرزه انداخت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا با تبیین ابعاد مختلف این قیام الهی افزود: در این قیام تاریخی و ماندگار بهترین جوانان این دیار کفن پوش به خاک و خون کشیده شدند تا مسیر انقلابی ملت ایران به رهبری امام راحل (ره) در مسیر درست به راه خود ادامه داده و راه پیروزی خود را در ۲۲ بهمن سال ۵۷ هموار سازد و قطعاً این حرکت ارزشمند و برآمده از ارزش‌های اصیل اسلام و آموزه‌های قرآن، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.


شیبانی با تأکید بر لزوم معرفی این روز تاریخی و ارزشمند به نسل جوان خاطر نشان کرد: این واحد دانشگاهی همچون سال‌های گذشته برای انتقال مفاهیم والای این قیام خونین و الهی با جدیت و تلاش حداکثری در این راستا قدم برخواهد داشت.


در ادامه حجت الاسلام سید احمد حسینی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و با توجه به اقدامات صورت گرفته، گفت: تا امروز جلسات اعضاء علمی همایش به صورت منظم برگزار شده و پوستر همایش نیز با مشورت صاحب نظران آماده چاپ است.


معاون فرهنگی واحد ورامین ادامه داد: با توجه به بخشنامه معاونت فرهنگی واجتماعی سازمان مرکزی در خصوص اجرای طرح‌های ماندگار و تصویب موضوع در شورای فرهنگی واحد مقرر شد یادمان شهدای ۱۵ خرداد در محوطه دانشگاه پیشوا جانمایی و پروژه آن در زمان برگزاری همایش، مورد افتتاح قرار گیرد که در این خصوص با مشارکت معاونت آموزش و گروه معماری دانشگاه مسابقه طراحی این یادمان مطرح و در پایان سال جاری بهترین طرح انتخاب و اجرایی خواهد شد.


حسینی با توجه به محور‌های اصلی این همایش، گفت: موضوعات و محورهای اصلی همایش شامل نهضت ۱۵ خرداد و اندیشه‌های امام خمینی (ره) - نهضت ۱۵ خرداد و اسناد تاریخی (مصور و غیر مصور) – نهضت ۱۵ خرداد و نقش مردم – نهضت ۱۵ خرداد از منظر هنر (خطاطی، نقاشی، معرق، فیلنامه، تئا‌تر، داستان نویسی و...) و ادبیات است.


در ادامه جلسه مسؤلان شهرستان مقدس پیشوا با تشکر از اهتمام این واحد دانشگاهی برای بزرگداشت ۱۵ خرداد و بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود، آمادگی کامل شهرستان را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این همایش اعلام کردند.


هفتمین همایش ملی پیشگامان انقلاب اسلامی در اوایل خرداد ماه سال آینده در مجتمع فرهنگی ورزشی شهید اردستانی مجتمع آموزشی پیشوا برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته