دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1394 - 15:24
برگزاری نشست طریق ولایت در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز

امام جمعه تبریز: هفتم اسفند ماه آزمون الهی در پیش است

سلسله نشست‌های معرفتی طریق ولایت در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز به همت نهاد نمایند‌گی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد.
کد خبر : 68751

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز در مراسم افتتاحیه سلسله نشست‌های طریق ولایت در این دانشگاه با تسلیت و تعزیت شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: «حسب و نسب، افعال و اعمال وگفتار مشخصه‌هایی هستند که بیانگر و معرف شخصیت یک فرد هستند، اگر حسب و نسب خوب باشد تربیت فرد راحت وگا‌ها نیاز به تربیت نیز نیست.»


آیت الله محسن مجتهد شبستری افزود: « حضرت فاطمه (س) از نظر حسب و نسب افضل موجودات و اشرف مخلوقات است زیرا پدرش پیامبر اکرم (ص) و مادرش خدیجه کبری (س) است، در رفتار و کردار نیز اهل ایثار بود و مصالح جامعه را بر منافع شخصی مقدم می‌دانست، اگر به این امر در جامعه کنونی عمل شود، بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود. »


امام جمعه تبریز گفت: « گفتار آن حضرت نیز بسیار آموزنده است و همین بس که در خطبه فدک فرمودند: خداوند ولایت ما را برای مردم قرار داد تا امت نظم و انسجام یابند و امامت ما را واجب کرده تا مردم از تفرقه در امان باشند. ولایت به معنی سرپرستی است و در زمان امام معصوم این سرپرستی برعهده امام معصوم و در زمان غیبتش به عهده ولی فقیه زمان است.»


شبستری ادامه داد: « خوشبختانه امام راحل با انقلاب اسلامی، ولایت فقیه را از حالت تئوری و نظری به حالت عملی درآورد و ۳۷ سال است که شاهد برکات آن: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی هستیم. »


امام جمعه تبریز تصریح کرد: « امیدواریم با حضور دکتر سید جواد انگجی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان که از خاندان جلیله روحانیت هستند و حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان شاهد برگزاری برنامه‌های مذهبی و دینی بیشتری در دانشگاه آزاد باشیم و آثار اسلام، حجاب و نماز و ارزش‌های دینی در این دانشگاه حاکم و اسوه برای سایر دانشگاه‌ها باشد. »


وی با توجه به انتخابات پیش‌رو گفت: « هفتم اسفند ماه آزمون الهی که در پیش است برای این است که ولایت فقیه که ادامه ولایت معصومین است، تثبیت شود. مقام معظم رهبری نیز تأکید بر حضور گسترده مردم و انتخاب اصلح دارند که هر دو ضروری است و همه اقشار باید در آن شرکت کنند.»


در بخش دیگر حجت الاسلام و المسلمین علی فروغی گفت: « ما به یاد و نام فاطمه زهرا نیازمندیم زیرا مایه احیای عقل و قلب است. بزرگ‌ترین راه حل که باید در مشکلات و بحران زندگی که باعث پریشانی و پشیمانی می‌شود یافتن کوثر زندگی است زیرا حقیقت در کوثر جمع شده وآن فاطمه (س) است.»


این استاد فرزانه تأکید کرد: « حیات پیامبر کوثر است، هم جاری، هم طهور و هم محیی است، کوثر به فاطمه (س) تعبیر شده است و ما به وجود تمام ائمه نیازمندیم.»


در ابتدای این جلسه حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی رییس نهاد نمایند‌گی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: « حضرت فاطمه (س) مادر شیعیان و بانوی شیعیان عالم است که قرآن در تجلیل آن در سوره حم آن بانو را ستایش می‌کند. »


حجت الاسلام حسینی افزود: « فاطمه (س) لیله قدر عارفان است و محور خلقت هستی است. محور حدیث کسا، مظهر اسما خدا، جلوه جمال و جلال خداوند و کلید تمام مشکلات آن بانوی بزرگ می‌باشد که امید می‌رود در این ایام خوشه چین معرفتی سفره حضرت فاطمه (س) باشیم.»


سلسله نشست‌های معرفتی طریق ولایت سوم اسفند سال‌جاری در سالن شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته