دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
برزو نیک‌نژاد در گفت‌وگو با آنا:

کسی ما را وادار نمی‌کند برای تلویزیون سریال بسازیم/ «قرعه» در دقیقه 90 اتفاق افتاد

برزو نیک‌نژاد گفت: «از اوایل بهمن ماه تصویربرداری مجموعه «قرعه» را شروع کردیم، تاکنون قسمت‌هایی تصویربرداری شده و در ایام تعطیلات عید نوروز نیز ادامه خواهد داشت.»
کد خبر : 68720

برزو نیک‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا افزود: «برای ساخت فیلم «زاپاس» در شهرستان بودم که به من اطلاع دادند و از من طرح خواستند برای سریال ایام نوروز. طرح اولیه را ارائه دادم و مورد قبول واقع شد. پس از پایان «زاپاس» سریعا مراحل پیش‌تولید را آغاز کردیم و از اوایل بهمن ماه تصویربرداری شروع شد.»


نیک‌نژاد در مورد قصه مجموعه «قرعه» شرح داد: «داستان سریال «قرعه» در یک محله اتفاق می‌افتد و در مورد قرعه‌کشی‌های فامیلی و محلی است. بیشتر به موضوع در کنار هم بودن خانواده‌ها پرداخته و مهر و محبتی که در میان خانواده‌های ایرانی وجود دارد را بیشتر نشان می‌دهد.»


وی ادامه داد: «در سریال «قرعه» سعی شده به مشکلات اقتصادی و اجتماعی خانواده‌ها پرداخته شود اما نه به صورت جدی و با سیاه‌نمایی، بلکه سعی کردیم به صورت کمدی و شیرین فضایی را به‌وجود بیاوریم که در عین بیان مسائل، باعث شادکامی مردم خوب ایران در تعطیلات نوروز نیز باشیم.»


وی اظهار امیدواری کرد که این سریال بتواند با مخاطبان رابطه خوبی برقرار کند و بتواند پاسخگوی خواسته‌های آنها باشد.


کارگردان سریال «دردسرهای عظیم» در مورد شرایط سریال‌سازی برای تلویزیون اظهار کرد: «کارهای تلویزیونی در بیشتر مواقع به صورت لحظه آخری و به قول معروف دقیقه 90 اتفاق می‌افتد اما من به عنوان کارگردان می‌توانم این پیشنهاد‌ها را نپذیرم. کسی ما را وادار نمی‌کند برای تلویزیون سریال بسازیم.»


وی افزود: «من وقتی که قبول کردم این سریال را بسازم، می‌دانستم که وقت کمی دارم و با علم به این مسئله این کار را پذیرفتم، پس اگر نتیجه خوب از آب در نیامد نمی‌توانم تقصیر را به گردن تلویزیون و روند و شرایط کاری آن بیندازم. کار در تلویزیون سخت است ولی حلاوت و شیرین خاص خود را هم دارد چون تمام اقشار جامعه از مخاطبان آن هستند و با سینما تفاوت بسیار زیادی دارد.»


کارگردان فیلم «زاپاس» اظهار کرد: «در فیلم‌های سینمایی که به اکران در می‌آید شما نهایتا 1 میلیون بیننده که مخاطب آثار سینمایی هستند دارید و در خوشبینانه‌ترین حالت اگر نمایش خانگی هم داشته باشید نهایتا 2 الی 4 میلیون نفر فیلم را می‌بینند، اما در تلویزیون شما دست کم 20 میلیون بیننده دارید که این موضوع کمی لرزه به تن من می‌اندازد و کارم را سخت می‌کند.»


وی ادامه داد: «با این وجود من سختی کار در تلویزیون را دوست دارم چون در دوردست‌ترین نقطه ایران هم دیده می‌شود و مخاطبان آن از تمام اقشار جامعه و از سراسر کشور هستند. این باعث افتخار برای من است که بتوانم جتی به صورت جزئی و اندک با آنها ارتباط خوبی برقرار کنم.»


گفت‌وگو از: احمدرضا معراجی


انتهای پیام/

برچسب ها: برزو نیک‌نژاد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته