کارشناس صنعت ریلی: راهآهن ایران انحصاری است/ صنعت ریلی در اختیار شبهدولتیها
مجید بابایی در گفتوگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه برای راهاندازی یک رام قطار باید حدودا 30 میلیارد تومان هزینه کرد، افزود: به علت ثابت ماندن قیمتها در 10 سال گذشته، خصوصیها وارد این بخش نشده و تنها شبهدولتیها ایفای نقش کردند.
وی تصریح کرد: اگر دولت بخواهد حملونقل ریلی را توسعه دهد باید میزان مشارکت بخش خصوصی را بالا ببرد که این امر نیز نیازمند نگاه دقیقتر و جامعتر به این صنعت است.
بابایی ادامه داد: بیش از 90 سال است که صنعت ریلی در ایران وجود دارد و حتی سابقه آن به پیش از استخراج نفت باز میگردد اما اکنون عقبافتادهترین صنعت در کشور محسوب میشود.
دبیر سابق انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی بیان کرد: صنعت شکستخورده راهآهن کشور برای خروج از وضع فعلی نیازمند برنامه و سیاستهای حمایتی از بخش خصوصی برای مشارکت است.
وی اظهار کرد: خبری از حملونقل ریلی در برنامه ششم توسعه کشور نیست و این امر نشان میدهد ارزیابی دولت از قابلیت این صنعت برای کمک به سایر صنایع و بخشها ضعیف بوده است.
انتهای پیام/