دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1393 - 11:34
مسئول امور پیام‌آوران بهداشت در گفت‌وگو با آنا:

اولویت جذب در وزارت بهداشت با سربازان طرح «پیام‌آوران» بهداشت است

مسئول امور پیام‌آوران بهداشت تسهیلات ویژه وزارت بهداشت برای ثبت‌نام‌کنندگان در طرح پیام‌آوران بهداشت را تشریح کرد و گفت: این سربازان از وضع بهتری نسبت به دیگران برخوردارند.
کد خبر : 6846

حسن چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در تشریح جزئیات طرح پیام‌آوران بهداشت اظهار کرد: در قانون پیام‌آوران بهداشت برابر توافق وزارت بهداشت و ستاد کل نیروهای مسلح بین ۱۰ تا ۷۰ درصد مشمولان خدمت وظیفه عمومی «فارغ‌التحصیل رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی» دارای برگه آماده به خدمت می‌توانند خدمت نظام وظیفه عمومی خود را در وزارت بهداشت سپری کنند.


وی افزود: این افراد بر اساس تاریخ اعزامی که به آنان اعلام شده، می‌توانند با مراجعه به سامانه http: //tips. behdasht. gov. ir در این مرکز ثبت‌نام و به عنوان پیام‌آوران بهداشت در وزارت بهداشت مشغول به فعالیت شوند.


مسئول امور پیام‌آوران بهداشت ادامه داد: حدود ۳۰ دانشگاه در مناطق محروم می‌توانند محل خدمت خود را انتخاب کنند. این مناطق اکثرا در استان‌های مرزی و محروم کشور شامل خراسان جنوبی، بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بخش‌هایی از فارس، بوشهر، خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، ‌ چهارمحال و بختیاری، کردستان تقریبا همه حواشی نقشه به جز گیلان و مازندان و تا آذربایجان غربی و اردبیل می‌توانند پیام‌آوران بهداشت در این مناطق خدمت خود را سپری کنند.


چگینی در مورد مزایا و محاسن طرح پیام‌آوران بهداشت گفت: دریافتی پزشکان این طرح با توجه به محل خدمت و میزان اضافه کار پرداخت می‌شود و نسبت به سایر سربازان از وضع بهتری برخوردارند. همچنین آنان از مزایایی که به پرسنل وزارت بهداشت تعلق می‌گیرد نیز برخوردار خواهند شد.


وی با بیان اینکه در سال جاری حدود ۶۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کردند، افزود: در برخی ماه‌ها تعداد ثبت‌نام‌کنندگان از تعدادی که به ما اختصاص داده‌شده تامین نشده و در برخی از ماه نیز تعداد ثبت نام‌ها بیش از حد نیاز ما بوده است.


این مقام مسئول در وزارت بهداشت در مورد جذب و استخدام شرکت‌کنندگان در این طرح گفت: اگر قرار باشد نیرویی در وزارت بهداشت جذب شود، مسلما این افرادی که در طول دو سال خدمت وظیفه عمومی به صورت مستقیم در این این مراکز درمانی و بهداشتی تجربه کسب کرده‌اند در اولویت‌های جذب هستند اما قانون مشخصی برای بکار‌گیری و استخدام این افراد نداریم.


چگینی یادآور شد: اولویت‌بندی پذیرش این افراد با خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد خانواده ایثارگران معاف شدگان از رزم و افراد بومی در راس اولویت‌های انتخاب در طرح پیام آوران سلامت هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب