دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1394 - 11:44
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با آنا:

سمن‌های جوانان وارد مسایل سیاسی نمی‌شوند/ اعطای وام 15 میلیون تومانی به سمن‌‌ها

‌ مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: سازمان‌های مردم نهاد غیردولتی، غیر انتفاعی و غیر سیاسی است و به هیچ وجه وارد مسایل سیاسی نمی‌شوند.
کد خبر : 68255

رضا حجتی،‌ مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در پاسخ به این سوال که آیا در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، سازمان‌های مردم نهاد جوانان دوره‌های آگاهی بخشی جوانان در مورد نحوه انتخاب نمایندگان اصلح را برگزار می‌کند، گفت: سازمان‌های مردم نهاد جوانان در حوزه مسایل سیاسی به هیچ وجه وارد نمی‌شود و سازمان های مردم نهاد غیر دولتی، غیر انتفاعی و غیر سیاسی است. همچنین به آنها توصیه موکد شده که به واسطه شخصیت حقوقی سازمان مردم نهاد به هیچ وجه وارد فعالیت های سیاسی نشوند و در این زمینه کنش سیاسی نداشته باشند چون هم برای خودشان و هم برای حوزه سیاست مضر است.


حجتی در خصوص نحوه توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد جوانان اظهار کرد: اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان را گروه های سنی 15 تا 29 سال تشکیل می‌دهند که وزارت ورزش و جوانان در قالب چهار روش آنان را توانمند می‌کند.


وی افزود: همچنین با استفاده از روش تقویت تعامل، تبادل و هم‌افزایی و تقویت قدرت تاثیرگذاری و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در فرآیندهای تصمیم سازی سعی در توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد جوانان داریم.


وی همچنین به آغاز معرفی سازما‌ن‌های مردم نهاد به بانک طرف قرارداد برای دریافت وام اشاره و بیان کرد: تاکنون تعدادی از سمن ها برای دریافت وام ۱۵ میلیون تومانی به بانک قرض الحسنه مهر ایران معرفی شده‌اند و براساس تفاهم‌نامه‌ای که با این بانک منعقد شده است، بانک به سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه کارآفرینی و کسب و کارهای اجتماعی وام پرداخت می‌کند.


حجتی یادآور شد: این سازمان های مردم نهاد در مرحله افتتاح حساب و انجام امور جاری هستند و بانک طرف قرارداد هم قول همکاری داده است بنابراین سازمان‌های مردم نهاد می توانند به صورت مستقیم به بانک مراجعه ‌کنند و براساس امتیاز بندی بانک وام به آنان پرداخت می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: رضا حجتی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته