دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1393 - 12:00

90 درصد از اراضی منابع طبیعی ورامین سنددار شدند

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین با بیان اینکه سطح اراضی طبیعی و مرتعی این شهرستان بالغ بر 140 هزار هکتار است افزود: 90 درصد از این اراضی سنددار شده‌اند.
کد خبر : 6821

به گزارش گروه اجتماعی آنا، ضیاء نصرتی، حفظ و صیانت از اراضی ملی را یکی از مهمترین وظایف اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دانست و افزود: تلاش می‌شود با هماهنگی همه دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط از خسارت به اراضی ملی در این شهرستان جلوگیری شود.


وی با بیان اینکه سطح اراضی ملی و مرتعی شهرستان ورامین بالغ بر 220 هزار هکتار بوده گفت: با توجه به تقسیمات کشوری انجام شده، 80 هزار هکتار از این اراضی به استان‌های سمنان و قم منتقل شد.


نصرتی توسعه، احیا و واگذاری اراضی ملی را یکی از وظایف مهم ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان کرد.


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین گفت: این اداره با ایجاد سدهای خاکی مخزنی، نهال کاری و کاشت گیاهان سازگار با محیط از اراضی ملی حراست کرده و با این عمل بیش از 12 هزار هکتار از اراضی بیابانی تغییر ماهیت داده و به جنگل‌های تاغ تبدیل شده‌اند.


وی تاکید کرد: به منظور احیاء اراضی بیابانی بیش از 3 هزار هکتار از اراضی جنوب دشت ورامین نیز تحت کاشت پسته قرار گرفته که علاوه بر ارتقاء سطح اقتصاد منطقه، در احیا اراضی بیابانی شهرستان نیز سهم بسزایی ایفا کرده است.


وی برخورد با قاچاقچیان چوب را از دیگر وظایف این اداره اعلام و افزود : هم اکنون 14 هزار هکتار از اراضی ملی کویر مرکزی شهرستان ورامین زیر کشت درختان تاغ قرار گرفته که این درخت‌ها نقش مهمی در مقابله با کویر داشته و از پیشرفت آن جلوگیری می‌کنند.


وی افزود: افراد سودجو و قاچاقچیان چوب با حضور در این جنگل‌های دست کاشت، نسبت به قطع و تخریب آن اقدام کرده و از چوب آنها برای مصارف مختلف استفاده می‌کنند.


نصرتی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 60 گروه قاچاقچی چوب دستگیر شده و به مراجع قضایی ارجاع داده شده‌اند.


شهرستان ورامین از شهرستان‌های استان تهران است؛ که در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی تهران واقع شده است.


این شهرستان از شمال غربی و غرب با شهرستان قرچک، از جنوب با استان قم و از جنوب شرق نیز با شهرستان پیشوا همسایه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته