دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1394 - 08:56

طلسم‌شکنی فوتسالیست‌ها پس از 2 دوره ناکامی؟/ جام قهرمانی درانتظار ایران

شاگردان محمد ناظم‌الشریعه فردا برای کسب یازدهمین جام قهرمانی فوتسال آسیا به مصاف ازبکستان میزبان می‌روند.
کد خبر : 68208

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی فوتسال کشورمان فردا از ساعت 17:30 در ورزشگاه ازبکستان در دیدار پایانی جام ملت‌های آسیا به مصاف این تیم می‌رود تا در صورت پیروزی در این دیدار، عنوان قهرمانی را به خود اختصاص بدهد.


فوتسالیست‌های ایران در مرحله مقدماتی با نتایج 6 بر صفر، 7 بر صفر و 13 بر 2 مقابل اردن، چین و عراق به برتری رسیدند. آنها در مرحله یک چهارم قرقیزستان را با هفت گل مغلوب کردند و در دیدار نیمه نهایی هم ویتنام را با نتیجه 13 بر یک شکست دادند تا راهی دیدار نهایی شود. ازبکستانی‌ها نیز پس از تساوی 2 بر 2 مقابل تایلند در وقت‌های معمول، در ضربات پنالتی این تیم را با حساب 3 بر 1 حذف کردند تا تکلیف فینالیست‌ها مشخص شود.


ایران درحالی به فینال رسیده که دو تیم دیگر مدعی یعنی تایلند و ژاپن از رسیدن به این مرحله بازماندند. ژاپنی‌ها که مدافع عنوان قهرمانی بودند، حتی به رده پنجم هم نرسیدند تا جام جهانی را هم از دست بدهند. تایلند هم در مرحله نیمه نهایی برابر ازبکستان در ضربات پنالتی شکست خورد تا ایران در فینال به مصاف میزبان برود.


فوتسالیست‌های ایران در صورت قهرمانی در این مسابقات یازدهمین جام را بالای سر می‌برند و این در حالی است که ایران در دو دوره اخیر این مسابقات از رسیدن به قهرمانی بازمانده است. ملی پوشان ایران با رکوردی استثنایی به فینال رسیده‌اند و در پنج مسابقه گذشته خود 46 گل به ثمر رسانده‌اند. تعداد گل‌های خورده شاگردان ناظم الشریعه هم سه گل است تا با این رکورد برای میزبان خط و نشان بکشند.


یکی از دغدغه‌های تیم ملی در طول مسابقات مصدومیت محمد کشاورز کاپیتان تیم ملی بود که خوشبختانه این بازیکن بدون مشکل برابر ویتنام بازی کرد و حتی موفق به گلزنی شد. در جدول گلزنان هم حسین طیبی با 12 گل در صدر قرار دارد و یکی از بازیکنان تایلند با 10 گل دوم است. مهدی جاوید و علی اصغر حسن زاده دیگر بازیکنان ایران هم با 8 و 6 گل زده در رده های سوم و چهارم قرار دارند.



انتهای پیام/

برچسب ها: ازبکستان ایران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته