دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1394 - 13:50

سخنران پیش از خطبه نماز جمعه: انقلابی‌ها دلواپس باشند

پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی گفت: باید انقلابی‌ها دلواپس باشند و اجازه ندهند جهان خواران و عوامل آنان به انقلاب آسیب برسانند و با همه قدرت و توان خود، پشت رهبری بایستند.
کد خبر : 68141

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، سید حمید روحانی در سخنرانی پیش از نماز جمعه امروز تهران تصریح کرد: افرادی که به عنوان نماینده مجلس انتخاب می‌شوند باید حافظ اسلام و مردم و حقوق ملت باشند؛ وعده‌های بی‌جا ندهند و برای رفع بیکاری جوانان و مسکن و مشکلات مردم احساس مسئولیت کنند‌.


سید حمید روحانی در ادامه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب چهار نکته را برای انتخاب نمایندگان اصلح عنوان کردند که اولین شرط آن که‌، عزت ملت را قربانی مسائل دیگر نسازند.


سخنران پیش از خطبه‌ها ادامه داد: دومین نکته رهبری این است که افراد ، معتقد به توانایی ملی باشند چراکه در طول این 37 سال انقلاب اسلامی علی رغم این همه توطئه که در کشور از سوی استکبار و دشمنان نظام انجام گرفته است‌، ایران توانسته به اندازه 300 سال به جلو حرکت کند و در زمینه‌های علمی‌، پزشکی‌، صنعت‌، کشاورزی و فناوری نانو توانسته دستاوردهای شایانی بدست بیاورد.


روحانی افزود: این جمله و فرموده امام خمینی (ره) که فرمودند «ما می‌توانیم» نباید هرگز فرمواش شود و نباید این همه عزت ملی و توانایی در کشور و میهن اسلامی نادیده گرفته شود و همچنین تز «ما می‌توانیم‌» در عمل بسیار مهم است که توسط آن پیشرفت‌های شایانی داشته‌ایم.


سخنران پیش از نماز جمعه تهران ادامه داد: ما در طول 100 سال گذشته وابسته بودیم که فراماسیونرها نفوذ کردند در کشور ما که باعث بدبختی و عقب ماندگی و فشارهای اسکتبار و دشمنان این کشور شد و چیز دیگری عاید ما نشد؛ از این رو ما بعد از 100 سال دیگر زیر بار ذلت و خواری و عقب‌ماندگی و زور نخواهیم نرفت تا در دنیا بتوانیم سر بلند و پیشرفته باشیم.


وی ادامه داد: سومین نکته رهبری این است که افراد به آرمان‌های انقلاب معتقد باشند چرا که رمز پیروزی و موفقیت انقلاب اسلامی در همین آرمان‌ها است.


روحانی افزود: نکته چهارم که رهبری گوشزد کرده این است که افراد عدم گرایش به بیگانگان داشته باشند و دلشان پیش آمریکا و اسکتبار نباشد و در جهت منافع و مصالح اسلام حرکت کنند‌.


وی در ادامه بیان کرد: امام خمینی در پیامی نکات عظیم و سازنده فرمودند که مردم شجاع ایران با دقت افراد و نمایندگان خود را بشناسید چرا که این افراد باید معتقد به اسلام و انقلاب باشند و در برابر مردم احساس مسئولیت کنند و فقط شعار ندهند و برای دفاع از اسلام قدم برداشته و حرکت کنند و طمع تلخ فقر را چشیده باشند زیرا افرادی که اشرافی‌گری را پیشه کردند، درد مردم را نمی‌فهمند و برای کشور نمی‌توانند مفید باشند.


روحانی ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند نمایندگان باید مدافع اسلام مستضعفین و رنج‌کشان تاریخ و پاک طینتان تاریخ و مدافع اسلام ناب محمدی باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته