دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1394 - 15:57

قیمت مناسب، شگردی برای کلاهبرداری سریالی

فردی که در اینترنت با تبلیغ فروش لوازم خودرو از مردم کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد. متهم جوان با درج آگهی در فضای مجازی و با ترفند قیمت مناسب، اعتماد مشتریانش را جلب می‌کرد.
کد خبر : 67712

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، رسیدگی به این پرونده با شکایت‌های سریالی شهروندان در رابطه با اینکه فردی در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده است، آغاز شد. تحقیقات از شکات نشان می‌داد که آنها در سایتی با آگهی فروش لوازم خودرو با قیمت مناسب مواجه شده اند. قیمت مناسب باعث شده بود تا شکات بدون تحقیق اقدام به خرید اینترنتی کنند. خریدی که تنها پول آن را پرداخت کرده بودند اما هیچ کالایی دریافت نکرده بودند. خریداران وقتی با این مساله مواجه می‌شدند با فروشنده کالا تماس می‌گرفتند اما بعد از آن کسی پاسخگوی تماس‌هایشان نبود. ماموران پلیس فتا با بررسی های تخصصی در فضای مجازی، متهم را شناسایی و در یک عملیاتی ویژه او را دستگیر کردند.


سرهنگ" غلامرضا شهریاری"رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان در پایان به شهروندان توصیه کرد:در هنگام خریدهای اینترنتی فقط از سایت های معتبر و قابل اعتماد که دارای نماد الکترونیک هستند خرید انجام دهید و زمانی که کالایی را سفارش می دهید وقتی پول آن را پرداخت کنید که آن را مشاهده و از صحت و مرغوبیت آن اطمینان حاصل کرده اید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب