دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

افزایش ترانزیت ریلی به ۴ میلیون تن در سال آینده

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه هدف‌گذاری کرده‌ایم، چین را از طریق ایران با خط آهن به اروپا متصل کنیم، از هدف‌گذاری افزایش ترانزیت ریلی در ایران به ۴ میلیون تن در سال ۹۵ خبر داد.
کد خبر : 67658

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محسن پورسیدآقایی در حاشیه ورود قطار باری چین به ایستگاه راه‌آهن تهران، اعلام کرد: احیای جاده ابریشم موضوع مهمی است که کشورهای مسیر این جاده در حال انجام آن هستند.


وی افزود: رسیدن این قطار به تهران از چین ظرف مدت کمتر از ۱۴ روز امری بی‌سابقه بود. این قطار روزانه متوسط ۷۰۰ کیلومتر مسیر را طی کرده که از سرعت کامیون و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز بیشتر است، ضمن اینکه در مقایسه با مسیر حمل‌ونقل دریایی مدت‌ زمان ۳۰ روز صرفه‌جویی زمانی داشتیم.


معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: آنچه جاده ابریشم به عنوان مسیر اصلی ترانزیت و تبادل فرهنگ را از دیگر جاده‌های رقیب خود متمایز کرده است، کاهش مدت زمان سفر است.


پورسیدآقایی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در صدد ادامه مسیر ریلی جاده ابریشم به اروپا هستیم به طوریکه چین و بندر شانگ‌های از طریق ایران به اروپا متصل خواهد شد.


وی اظهار کرد: در مسیرهای ترانزیتی موضوع زمان بسیار مهم است، در حالی که زمان در حمل‌ونقل هوایی بسیار کمتر است اما هزینه بالایی دارد.


مدیرعامل راه‌آهن خاطر نشان کرد: در سال ۹۴ حجم ترانزیت ریلی ایران ۱.۵ میلیون تن بوده که این رقم در سال آینده به ۴ میلیون تن می‌رسد که انفجار ترانزیت ریلی را در آینده خواهیم داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب