دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1393 - 10:47

«منصور هادی» خواستار انتقال محل مذاکرات صلح احزاب یمنی به ریاض شد

رئیس‌جمهوری مستعفی یمن، روز گذشته (سه‌شنبه) خواستار انتقال گفت‌وگو‌ها میان گروه‌های مختلف یمنی به مقر شورای همکاری خلیج‌فارس در ریاض شد.
کد خبر : 6752

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری «العربیه» گزارش کرد: «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی یمن از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا سفارتخانه‌های خود را به شهر «عدن» منتقل کنند.


براساس این گزارش، «عدن» پس از سقوط شهر صنعا به دست جنبش «انصارالله» اکنون به محل استقرار رئیس‌جمهوری مستعفی این کشور تبدیل شده است.


منبع نزدیک به ریاست‌جمهوری یمن گفت: «هادی» درخواست انتقال گفت‌وگو‌ها به مقر شورای همکاری خلیج‌فارس در ریاض را پس از دیدار با سران قبایل عدن اعلام کرده است.


به‌گفته این منبع، «هادی» پس از دیدار با سران قبایل «عدن»، گفت: برخی طرف‌ها حاضر به مشارکت در گفت‌وگو‌ها در «عدن» یا «تعز» نیستند و من خواستار انتقال این گفت‌وگو‌ها به مقر شورای همکاری خلیج‌فارس در ریاض و به ریاست این شورا شده‌ام.
شورای همکاری خلیج‌فارس حامی اصلی توافقی بود که براساس آن در سال ۲۰۱۲ حکومت یمن از «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری سابق به «هادی» منتقل شد.
از سوی دیگر «جمال بن عمر» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن روز دوشنبه گفت که طرف‌های حاضر در مذاکرات یمن پذیرفته‌اند تا گفت‌وگو‌ها به محلی که آن‌ها تعیین می‌کنند منتقل شود.
«هادی» ماه گذشته موفق به فرار از «صنعا» به شهر جنوبی «عدن» شد و استعفای خود از ریاست‌جمهوری را پس گرفت. همچنین بسیاری از کشورهای جهان سفارتخانه‌های خود را در «صنعا» پایتخت یمن و پس از درگیری‌های این شهر بسته‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته