دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1401 - 13:47
فتاح در تبریز اعلام کرد؛

کمک به اشتغال محرومان با ۵۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه

رئیس بنیاد مستضعفان در سفر به استان آذربایجان شرقی، از سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیارد تومانی در این استان خبر داد.
کد خبر : 671228
4444

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، سید پرویز فتاح در سفر به استان آذربایجان شرقی و پس از بازدید از منطقه محروم چاراویماق با حضور در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه جهت‌گیری تمام اقدامات بنیاد مستضعفان در ابعاد مختلف برای خدمت‌رسانی به مردم است اظهار کرد: ما در شهرستان چاراویماق با توجه به اینکه این شهرستان جزو مناطق هدف محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان است، تلاش کردیم در ابعاد مختلف بهداشت و درمان، آموزشی، کشاورزی، اشتغال، مبلمان شهری و .. اقدامات خود را برای رفع محرومیت از این منطقه انجام دهیم.


رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به تخصیص ۳۲ میلیارد تومان از سوی بنیاد برای تکمیل ‌پروژه‌های باقی‌مانده چاراویماق گفت: همچنین بنا شد اقدام مشترکی میان بنیاد و استانداری صورت گیرد به این ترتیب که به همان میزان آورده‌ای که از سوی استانداری تخصیص داده می‌شود، بنیاد مستضعفان نیز به همان اندازه اعتباری را در نظر گیرد تا مشکلات باقی‌مانده حل‌وفصل شود.


وی با بیان اینکه مقرر شده با همکاری منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان، زمینی دارای آب که مستعد کشاورزی و دامپروری است در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گیرد افزود: با توجه به اینکه اقدامات اشتغال‌زایی در این منطقه بیش از هر چیز دیگر حول کشاورزی و دامپروری است، با در اختیار قرار دادن این زمین، بنیاد سرمایه‌گذاری لازم را برای اجرای یک پروژه اشتغال‌زایی در این حوزه انجام دهد.


فتاح با اشاره به فعالیت یک واحد دامپروری بنیاد در اطراف تبریز گفت: در مرحله نخست و در حال حاضر یک دامپروری ۶ هزار رأسی در این منطقه در دست احداث است که برای احداث آن بنیاد مستضعفان ۵۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است و ان‌شاءالله تا شهریور ۱۴۰۲ این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.


وی ادامه داد: همچنین توافق شد ۲۰۰ هکتار زمین از طرف منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به ما واگذار شود که در صورت اجرای این توافق، بنیاد مستضعفان فاز دوم این واحد دامپروری را عیناً مشابه فاز نخست در این زمین سرمایه‌گذاری و احداث خواهد کرد و با اجرای فاز ۲ آن، سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در این پروژه به ۱۲۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.


رئیس بنیاد مستضعفان گفت: ما تأکید کرده‌ایم که بنیاد مستضعفان آمادگی دارد تا در صوت واگذاری زمین مناسب از سوی دستگاه‌های مسئول در شهرستان‌های میانه، جلفا، مرند و...، پروژه‌های سرمایه‌گذاری در این اراضی تعریف کند.


فتاح در ادامه با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در این سفر برای کمک به معیشت محرومان و مستضعفان گفت: در این سفر تصمیم گرفته شد تا بنیاد مستضعفان ۲۰ میلیارد تومان را برای تأمین جهیزیه و نیازهای ضروری مراجعان، در اختیار کمیته امداد و بهزیستی استان قرار دهد تا این نهادهای حمایتی پاسخگوی مراجعات موردی خود باشند.


وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر و در مرحله قبل، ۳۵ هزار بسته معیشتی برای محرومان و اقشار نیازمند استان از سوی بنیاد مستضعفان تخصیص داده شده بود گفت: علاوه بر این در این مرحله نیز ۳۵ هزار بسته لبنی که ارزش هر بسته بالغ بر ۶۰۰ هزار تومان است، میان خانواده‌های نیازمند استان توزیع می‌شود.


رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص تلاش این بنیاد برای خانه‌دار شدن خانواده‌های محروم نیز گفت: ما در منطقه محروم چاراویماق، تعداد ۵۰۰ واحد مسکونی را تخصیص دادیم که این واحدها با حمایت مالی بنیاد مستضعفان برای خانواده‌های نیازمند تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و همچنین خانواده‌های محروم فاقد پوشش حمایتی احداث می‌شود.


فتاح با اشاره به تلاش این بنیاد برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان نیز گفت: ما در موضوع ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه نیز مبلغ ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص دادیم که برای اشتغال در منطقه چاراویماق هزینه خواهد شد.


انتهای پیام/۴۱۲۹/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته