دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1401 - 13:37
رنجبر تاکید کرد:

خوابگاه بایدمحیط امن و بستر آرامش بخش برای دانشجو باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تاکید بر تکریم دانشجو ، خوابگاه را ماوا و خانه دانشجو قلمداد کرد و گفت: خوابگاه دانشجویی باید یک مکان امن، آرامش بخش و بستر ساز رشد برای دانشجو باشد.
کد خبر : 671018

محمد حسین رنجبر در مراسم تکریم از مسئولان خوابگاه دانشجویی که با حضور  مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان هرمزگان، مدیر دانشجویی واحد بندرعباس و مسئولان خوابگاه دانشجویی برگزار شد با اشاره به چشم انداز روشن دانشگاه در حوزه توسعه فناورانه و ترسیم خط و مشی بالندگی در نمایشگاه رویداد ملی عصر امید افزود: تغییر نگرش به رویدادهای دانشگاه برای دستیابی به توسعه همه جانبه با تاکید بر کارآفرینی ، اشتغال زایی و حرکت بر محور مهارت آموزی ، بر تحقق شعارسال و تبیین برنامه ها و عملکرد دانشگاه از اهداف مهمی است که پیش روی ما قرار گرفته است.


وی با بیان اینکه باید به نیروهای جوان دانشجو اعتماد کرد و برای آنان میدان داد، تصریح کرد: دانشجو به عنوان یک عنصر خلاق، کارآفرین،جوان و کارآمد اگر در بستر رشد و خلاقیت قرار گیرد بدون شک می تواند دست به آفرینش های بی بدیل در عرصه علم ، فناوری، فرهنگ و... بزند.


رنجبر با یادآوری اینکه خوابگاه به منزله ی خانه دانشجوست به قداست محیط آن تاکید کرد و گفت : حفظ اخلاقیات، ایجاد فضای امن و معنوی، داشتن ارتباط موثر ، احترام متقابل و حفظ شان و منزلت دانشجو و مسئولان خوابگاه از مسائلی است که باید مورد وثوق طرفین باشد و به آن توجه ویژه ای شود.


وی با قدردانی از تلاش و زحمات مسئولان و کارکنان خوابگاه گفت: همه همکاران در محیط دانشگاه به منزله یک خانواده هستیم و باید تلاش کنیم با تشریک مساعی ، همدلی و همراهی ، کمبودها را مرتفع سازیم و برای رسیدن به فردایی بهتر تلاش نماییم.


عضو هیئت علمی دانشگاه، بالا بردن مشارکت دانشجویان را در انجام امور فرهنگی مهم قلمداد کرد و یادآوری نمود: برگزاری نماز جماعت ، شرکت در امور و برنامه های فرهنگی می تواند روحیه انقلابی گری را در دانشسجویان تقویت نماید.


مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز با تاکید بر انجام امور فرهنگی و ترویج مسابقات متنوع و معنوی به مناسبت های مختلف، خوابگاه دانشجویی را مکانی مناسب برای گسترش و توسعه برنامه های فرهنگی دانست و گفت: بالا بردن روحیه ایثار، انقلابی و گذشت  با انجام کارهای فرهنگی می تواند در بالا بردن روحیه امید و نشاط در جوانان ، تاثیر به سزایی داشته باشد.


حجت الاسلام اسماعیل  پاک نژاد، ضمن قدردانی از مسئولان و دست اندرکاران مجموعه خوابگاه دانشجویی ، افزود: همکاری خوب دست اندرکاران مجموعه خوابگاهی در اجرای برنامه های فر هنگی همچنین نماز جماعت می تواند در تاثیر گذاری این فریضه واجب نقش مهمی داشته باشد .


وی خوابگاه دانشجویی را مجموعه ای از فرهنگ ها و سنت های مختلف با قومیت های متفاوت دانست که در این مکان گرد هم آمده اند و این مهم باید مد نظر قرار گیرد تا در ایجاد ارتباط و شناخت روحیه افراد  به درستی به کار گرفته شود.


بیان مشکلات و معضلات پیش رو از مسائل مختلفی بود که توسط سرپرستان و مسئولان خوابگاه مطرح و مقرر شد با پیگیری تا نتیجه حصول نهایی از طرف معاون توسعه مدیریت و منابع مورد بررسی قرار گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته