دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل امور پژوهش معاونت علوم انسانی دانشگاه آزاد خبر داد؛

تبیین شاخص‌های تاثیرگذاری اعضای هیئت علمی علوم انسانی و هنر در علوم اجتماعی

مدیرکل امور پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی از تبیین شاخص‌های تاثیرگذاری اعضای هیئت علمی علوم انسانی و هنر در علوم اجتماعی خبر داد.
کد خبر : 670999
حمیدی فر

فاطمه حمیدی‌فر، مدیرکل امور پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا اظهار کرد: رشته‌های علوم انسانی و هنر به دلیل محدودیت‌های ملی و زبانی در انتشار نتایج و دستاوردها به صورت بین‌المللی و همچنین نبود مراجع معتبر مورد استناد در داخل کشور، از ارزیابی اعضای هیئت علمی و میزان تاثیرگذاری آن‌ها در هر یک از رشته‌های علوم انسانی و هنر ناتوان است.


وی افزود: در این راستا، اولین جلسه تبیین شاخص‌های S-index با حضور مدیران و کارشناسان مربوط از اداره کل امور پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر، مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر و معاونت تحقیقات و فناوری برگزار شد. در این جلسه، ابتدا، آیین‌نامه حمایت از فعالیت فناورانه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به شماره ۴۷۱۳۲/۱۰ مورخ ۴/۸/۹۸ تشریح و به مفاهیم مورد استناد از T-index (شاخص تکنولوژی) و S-index (شاخص اثرگذاری بر اجتماع) پرداخته شد.


مدیرکل امور پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امیدواریم با تدوین و ارائه شاخص‌های S-index، دانشگاه آزاد اسلامی، پرچمدار علم‌سنجی در حوزه علوم انسانی و هنر و ارزیابی سرآمدان بر اساس شاخص‌های S-index قلمداد شود.


S-index یکی از شاخص‌های تاثیرگذاری برای ارزیابی عملکرد علمی اعضای هیات علمی دانشگاه‌هاست.


انتهای پیام/۴۰۴۰/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته