دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1401 - 16:57
شهردار منطقه ۵:

طرح تفصیلی محله کن قبل از اینکه تبدیل به یک معضل اجتماعی شود باید مشخص شود

شهردار منطقه ۵ گفت: اخیراً یک نقطه جمعیتی ناپاک در دره فرحزاد بود که به عنوان یک معضل اجتماعی مورد نگرانی اهالی این منطقه بود که در حال پاک‌سازی کامل است و ظرفیت تبدیل شدن به یک اکو توریسیم یا پارک طبیعی را دارد.
کد خبر : 670886
محله کن

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، نشست هم‌اندیشی به منظور بررسی مشکلات منطقه ۵ با حضور زهره الهیان نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، شهردار منطقه ۵ و جمعی از مدیران ارشد استانی و منطقه‌ای برگزار شد.

در این نشست ابتدا احسان شریفی شهردار منطقه ۵ به بیان موقعیت استراتژیک این منطقه پرداخت و گفت: منطقه ۵ از نظر کارکردی شبیه یک استان است. با توجه به وسعت منطقه ۵ این منطقه یک منطقه مهم است و حتی کارکرد آن از برخی استان‌ها و کلان‌شهرها بیشتر است. جمعیتی بالغ بر ۹۰۰ هزار نفر هم اکنون ساکن این منطقه هستند و این منطقه را به یک منطقه خاص تبدیل کرده‌اند.

او به دو مشکل مهم این منطقه اشاره کرد و افزود: اخیراً یک نقطه جمعیتی ناپاک در دره فرحزاد بود که به عنوان یک معضل اجتماعی مورد نگرانی اهالی این منطقه بود که به همت شهردار تهران و شورای اسلامی شهر، محله فرحزاد در حال پاک‌سازی کامل است و ظرفیت تبدیل شدن به یک اکو توریسیم یا پارک طبیعی را دارد.

شریفی به محله کن نیز پرداخت و گفت: موضوع طرح تفصیلی محله کن هم پیچیده است. بر اساس مصوبه غلط شورای عالی معماری و شهرسازی در سال ۹۸، اقدامات برای کن به یک کمیته ۱۳ نفره واگذار شده که شهردار منطقه هم جزو آن نیست و این عامل باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای ساکنین این محله شده است و در جلساتی که داشتیم تاکید کردیم موضوع محله کن قبل از اینکه تبدیل به یک معضل اجتماعی شود حل شود. مردم کن همچنین از حضور اتباع خارجی غیرمجاز در محله هم گلایه دارند که امیدواریم بررسی و تعیین تکلیف شود.


انتهای پیام/۴۱۲۹/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته