تقویم جدید زمانبندی فراخوانهای جذب هیئت علمی اعلام شد
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، برنامه زمانبندی بیستوپنجمین و بیستوششمین فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیئت علمی پیمانی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور مربوط به فراخوان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱و آبان ماه ۱۴۰۱ را اعلام کرد.
بر اساس این گزارش، متقاضیان جذب درصورت نیاز به مشاوره و راهنمایی از سوی کارشناسان مرکز جذب، میتوانند پس از ورود به سامانه جامع جذب و از طریق مرکز پیام پرسش خود را مطرح و پاسخ آن را ظرف مدت یک روز کاری، دریافت کنند، دقت در اعلام نیاز در بازه مذکور و مطابق با تقویم اعلام شده، موجب مزید امتنان خواهد بود. بدیهی است پس از اتمام هر بازه، امکان تمدید آن یا ورود اطلاعات خارج از سیستم فراهم نیست و انتظار میرود همکاران گرامی در این مورد، تقاضا یا توقعی را مطرح نکنند.
با توجه به محدودیتهای مربوط به اختصاص ردیف استخدامی انتظار میرود؛ برای اعلام نیاز در این فراخوان صرفاً به ثبت حداقلها در تطابق با نقشه جامع علمی کشور و مجوزهای مربوطه اکتفا و از هرگونه ثبت نیاز تخمینی خودداری کنند. همانگونه که استحضار دارید و در جدول زمانبندی نیز آمده است، معتبر کردن تقاضاهای ثبت شده از وظایف مرکز نظارت و ارزیابی است که معمولاً در تطابق با مصوبات هیئت امنا و نقشه جامع و طرح راهبردی دانشگاه و سند آمایش آموزش عالی کشور صورت میگیرد. در صورت رعایت این موارد در ثبت نیاز اولیه و درج ضمائم و مستندات آن در سامانه، انجام کار با سهولت و سرعت بیشتری صورت خواهد پذیرفت و از هرگونه رفت و برگشت جلوگیری میشود.
ضروری است همراه با اعلام نیاز، شرایط اختصاصی هر دانشگاه و شرایط ویژه پذیرش رشتهها قید شود. شرایط اختصاصی نباید ناقض قوانین و مقررات جذب و یا براساس انتخاب افراد از پیش تعیین شده اندازهگیری شود و نباید ظرفیت مشارکت عموم افراد واجد شرایط را محدود کند. هر داوطلب به محض ثبتنام از حقوق مکتسبه برخوردار است و باید شرایط سالم و عادلانه شرکتِ وی در رقابت فراهم گردد و از هرگونه تضییع حق و تعیین و یا محدود کردن دایره انتخاب شوندگان، قبل از بررسی علمی و سایر صلاحیتها خودداری گردد. هرگونه تضییع حق آحاد داوطلبان و برهم زدن شرایط رقابت عادلانه و مهندسی حائزین شرایط، موجب ضمان و خسارت در دنیا و آخرت خواهد گردید.
فرآیندهای جذب از طریق سامانه جامع جذب اعضای هیئت علمی صورت میگیرد و شایسته است ذینفعان گرامی و تمامی مراجع ذیربط، امور مربوط به جذب اعضای هیئت علمی و مراحل مختلف آن را صرفاً از طریق این سامانه پیگیری کنند.
نظر به شیوع بیماری فراگیر کرونا و با توجه به سیاستهای ابلاغی توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا و با لحاظ سیاستهای دولت و وزارت متبوع در انجام همه مأموریتها با رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی، هیأت مرکزی جذب در مصوبه جلسه مورخه ۹۹/۰۲/۰۳ خود بر اساس پیشنهاد برخی از دانشگاهها مقرر کرد؛ دانشگاهها و مراکز آموزش عالی میتوانند تا اطلاع ثانوی جلسات هیئت اجرایی و کارگروههای علمی و عمومی و حتی مصاحبه با داوطلبان را به صورت نیمه حضوری و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار کنند.
نرمافزار و زیرساختها و بستههای آموزشی مربوط به برگزاری الکترونیکی جلسات و مصاحبهها در اداره آمار و فناوری اطلاعات مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم فراهم شده است. موسساتی که مایلند جلسات خود را به صورت نیمه حضوری برگزار کنند، میتوانند با مراجعه به مرکز پیام سامانه جامع و از طریق گزینه «استفاده از سیستم جلسات مجازی» و معرفی رابط دانشگاه با ذکر شماره تماس در متن درخواست اقدام کنند. جلسات میتواند کما فیالسابق به صورت حضوری یا نیمه حضوری برگزار گردد.
تغییر تقویم فراخوانهای سالیانه از شهریور و بهمن به اردیبهشت و آبان به این دلیل صورت گرفته که فاصله دو فراخوان طوری باشد که امکان به پایان رساندن دوره رسیدگی به فراخوان قبلی پیش از آغاز فراخوان جدید فراهم گردد و با نظر به مجموع محاسبات و بررسیهای انجام شده از این پس ورود به فراخوان جدید صرفاً برای مؤسسات و دانشگاههایی ممکن است که کار رسیدگی به پرونده فراخوان قبلی و حداقل در بلوکهای مربوط به دانشگاه را به پایان رسانده باشند.
انتهای پیام/۱۰۴/
انتهای پیام/