دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معاون وزیر دفاع : فرودگاه آبی در دریای خزر ایجاد می‌شود/ راه‌اندازی تاکسی هوایی در استان‌های شمالی

نشست هماهنگی بزرگترین همایش هوایی ایران به منظور معرفی دستاوردهای کشورمان در حوزه صنایع هوایی با حضور معاون وزیر دفاع و مدیرعامل سازمان صنایع هوایی در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.
کد خبر : 670118
امیر سرتیپ افشین خواجه فرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، نشست هماهنگی بزرگ‌ترین همایش هوایی ایران به منظور معرفی دستاوردهای کشورمان در حوزه صنایع هوایی با حضور معاون وزیر دفاع و مدیرعامل سازمان صنایع هوایی در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.


امیر سرتیپ افشین خواجه فرد در نشست هماهنگی بزرگ‌ترین همایش هوایی در انزلی با بیان اینکه در این نمایشگاه که برای اولین بار در گیلان برگزار می‌شود تولیدات دانش‌بنیان و بومی صنایع هوایی به نمایش عموم گذاشته می‌شود؛ اضافه کرد: در راستای عمل به شعار تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب در سال جاری طی این نمایشگاه علاوه بر اینکه فرصت عرضه تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم می‌شود، با ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از ظرفیت آنان برای تولید انبوه این تولیدات استفاده می‌شود.


وی با اشاره به ظرفیت مناسب دریای خزر برای ایجاد فرودگاه آبی، افزود: با توجه به وجود ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی با کشورهای حاشیه خزر و نبود زمین کافی برای احداث فرودگاه در استان‌های شمالی می‌توان از دریا برای ایجاد فرودگاه آبی استفاده کرد.


مدیرعامل سازمان صنایع هوایی کشور با اعلام خبر رونمایی از هواپیمای آب‌نشین با قابلیت تاکسی هوایی تولید نخبگان ایرانی با استفاده از دانش بومی، اضافه کرد: در راستای عمل به شعار سال جاری به دنبال تمرکز بر روی تولیدات پروازی که توسط جوانان ایرانی ساخته شده و نقشه راه آینده ایران اسلامی را تعیین می‌کند، هستیم.


معاون وزیر دفاع و پشتبیانی نیروهای مسلح با تصریح بر لزوم عمل به فرامین مقام معظم رهبری جهت ارائه فرصت به نخبگان کشور افزود: دشمنان با هجمه‌های رسانه‌ای در تلاش برای ایجاد یاس و ناامیدی در بین جوانان نخبه می‌باشند و این در حالی است که با میدان دادن به نخبگان باید نقشه شوم دشمنان جمهوری اسلامی را نقش بر آب کنیم.


وی گسترش تولیدات دانش‌بنیان را در راستای افزایش اشتغال‌زایی عنوان کرد و گفت: سواحل سه استان شمالی باید به فناوری تاکسی هوایی مجهز شود و این موضوع جزو افتخارات میهن اسلامی خواهد شد.


انتهای پیام/۴۱۲۹/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته