دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1401 - 15:05

بهترین راه‌های یادگیری انگلیسی در منزل

باتوجه‌ به اینکه نیاز روز جامعه آموزش زبان انگلیسی است، و از طرفی به‌خاطر وجود ویروس کرونا، و هزینه‌های کلاس‌های آموزشی حضوری و غیرحضوری که وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم در رابطه با راه‌های آموزش و یادگیری زبان خارجه در منزل صحبت کنیم.
کد خبر : 670072
رپرتاژ

به گزارش خبرگزاری آنا، باتوجه‌ به اینکه نیاز روز جامعه آموزش زبان انگلیسی است، و از طرفی به‌خاطر وجود ویروس کرونا، و هزینه‌های کلاس‌های آموزشی حضوری و غیرحضوری که وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم در رابطه با راه‌های آموزش و یادگیری زبان خارجه در منزل صحبت کنیم.


در زمان قدیم تنها منبعی که افراد می‌توانستند آموزش ببینید مدرسه و خانواده و بود با فراگیر شدن مراکز آموزشی دیگر و آموزشگاه‌های آزاد هم به یادگیری کمک قابل‌توجهی می‌کردند. امروزه علم بسیار پیشرفت کرده است، و باتوجه‌به بیماری کرونا روش‌های یادگیری به‌صورت کمی و کیفی تغییر کرده است. روش‌های آموزش از راه دور یکی از روش‌های یادگیری با علم جدید است.


بسیاری علاقه دارند و بر این عقیده هستند که یادگیری زبان انگلیسی در خانه بهتر از کلاس‌های آموزشی است. حتی یادگیری در منزل می‌تواند مؤثرتر و سریع‌تر از آموزشگاه‌ها باشد. ما در این مقاله مفیدترین استراتژی‌ها برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی در خانه را خواهیم گفت.


متمرکز شدن روی اولویت‌ها نکته مهم یادگیری


اگر ما بتوانیم اولویت‌بندی خودمان را تنظیم کنیم وقت برای هیچ کاری کم نخواهیم آورد. برای اینکه بخواهیم در منزل انگلیسی را یاد بگیریم با 2 روش می‌توانیم انگلیسی خودمان را تقویت کنیم:



  1. روش اول خودآموزی و تمرین زبان انگلیسی در خانه

  2. روش دوم آموزش دیدن آنلاین و آموزش از راه دور است.


یادگیری عوامل مخلفتی دارد که در منزل یادگرفتن نیاز دارد یک پکیج آموزشی یا اپلیکیشن و سایت آموزش زبان انگلیسی داشته باشید


آموزش زبان انگلیسی در خانه به روش خودآموز


برای آموزش زبان انگلیسی در منزل به‌صورت خودآموز باید شرایط و نکات مهمی را عمل کنید. البته آموزش به‌صورت خودآموز برای افراد با موقعیت‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. ما در ادامه راه‌های خودآموزی که برای همه‌ی افراد شرایط یکسان دارد را خواهیم گفت:


هدفمند بودن و برنامه‌ریزی جامع و منظم


قبل از هر اقدامی برای شروع خودآموزی و یادگیری زبان انگلیسی لازم است باتوجه‌به شرایط خود یک هدف سنجیده و قوی تعیین کنید. داشتن هدف می‌تواند اراده‌ی شما را در یادگیری قوی ترکند.


داشتن یک برنامه‌ی منظم و جامع می‌تواند به شما در یادگیری سریع‌تر و بهتر کمک کند. برنامه‌ریزی باید به نحوی باشد که فشار زیادی به شما وارد نشود و فاصله هم میان یادگیری شما به وجود نیاید.


محیط مناسب برای یادگیری


برای آموزش زبان انگلیسی در منزل بهتر است یک محیط مناسب و مشخص را انتخاب کنید. یادگیری در محیط‌های متفاوت باعث می‌شود تمرکز حواس شما کم بشود، زیرا در محیط‌های جدید باعث می‌شود بیشتر حواس شما به دیدن منظره‌های جدید صرف شود و تمرکز شما به یادگیری کم بشود. این قانون برای کودکان و بزرگسالان تفاوتی ندارد.


شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های آموزش زبان


این گزینه برای افرادی که آموزش از راه دور و آنلاین می‌بینند مناسب است. برای عزیزانی که آموزش زبان انگلیسی را خودآموز یاد می‌گیرند فایده‌ای ندارد. توجه داشته باشید اگر به صورت آنلاین یاد می‌گیرد بهتر است در دوره‌ها و کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی مرتب شرکت کنید و با توجه مزایای یادگیری آنلاین دوره‌های دیگر و حضوری نیازی نیست.


غرق شدن در مسیر یادگیری و تلاش و پشتکار


باید در یادگیری زبان انگلیسی غرق شوید و مکالمات روزمره‌ی خود را به انگلیسی مکالمه کنید. تمرین‌های خودآموزی انگلیسی را مرتب انجام دهید. مکالمه زبان انگلیسی یکی از مهمترین مواردی است که باید با تمرین و تکرار پیش بگیرید.


اگر می‌خواهید از یادگیری لذت بیشتری ببرید باید تلاش و پشتکار خوب و کافی داشته باشید. نداشتن تلاش پشتکار باعث کسل‌کننده بودن آموزش شما می‌شود.


موسیقی و آموزش‌های شنیداری و تماشا فیلم و سریال


می‌توان با گوش‌کردن موسیقی و آموزش‌های شنیداری مهارت زبان‌آموزی خود را به طور ناخودآگاه افزایش دهید.


برای تقویت زبان با تماشای فیلم و سریال‌های زبان انگلیسی و حتی بدون زیرنویس تماشا کنید. فهم فیلم اوایل بسیار دشوار است ولی بعد از تکرار تماشای فیلم‌ها برایتان قابل‌فهم خواهد بود. البته برای این تکنیک تماشای فیلم و سریال باید ابتدا نکات و تکنیک‌های کلیدی را آموخته باشید تا دیدن فیلم و سریال باعث تقویت زبان شما شود.


وسایل کمک‌آموزشی و خلاصه‌نویسی


بهتر است همراه آموزش زبان انگلیسی در خانه از وسایل کمک‌آموزشی و کتاب‌ها هم باتوجه‌به سطح یادگیری خود داشته باشید تا بهتر زبان انگلیسی شما تقویت شود.


می‌توانید برای تقویت زبان خود بعد از هر تمرین و مطالبی که به انگلیسی مطالعه کرده‌اید خلاصه‌نویسی کنید. خلاصه‌نویسی باعث تقویت رایتینگ و گرامر شما خواهد شد و بعد از گذر زمان مجدد این مطالب را نگاه بیندازید تا به مطالب به‌خاطر شما بیاید.


نتیجه‌گیری


در این مقاله به طور خلاصه یادگیری زبان انگلیسی در خانه را آموختید که برای آموزش در خانه چه‌کارهای می‌توان انجام داد. یاد گرفتید برای آموزش زبان انگلیسی در منزل لازم است به طور مداوم تمرین داشته باشید و تمرین‌های آموزش زبان انگلیسی در خانه را در کارهای روزمره‌ی خود داشته باشید و سعی کنید که به زبان انگلیسی مکالمه داشته باشید


منبع: teach-english.ir



انتهای رپرتاژ خبری/ ر

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته