دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کوتاه از واحدهای بناب، هشتگرد، گرمسار، تهران جنوب، مرودشت، جلفا، مهاباد و سما سیرجان

از بررسی بحران دریاچه ارومیه تا سفره‌های رنگین در سما

نشست تخصصی بررسی بحران دریاچه ارومیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب برگزار شد.
کد خبر : 66972

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نشست تخصصی بررسی بحران دریاچه ارومیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با حضور مدیر کل مدیریت بحران استانداری استان آذربایجان شرقی، مسئولان استانی و شهرستانی و اساتید و متخصصان این حوزه برگزار شد.


مدیر کل مدیریت بحران استانداری استان گفت: «اولین قدمی که دولت برای مدیریت بحران دریاچه ارومیه انجام داد، تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه بود.»


دکتر خلیل ساعی افزود: «در قدم دوم، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تبریز و دانشگاه ارومیه، امور مطالعاتی این پروژه عظیم را با مشارکت دانشگاه‌های معتبر دنیا بر عهده گرفتند و این ستاد با ارائه ۲۶ راهکار تخصصی کار خود را آغاز کرد.»


وی گفت: «اطلاعات به‌دست آمده از ماهواره‌ها و وزش بادهای موسمی از سمت غرب به شرق، این نوید را می‌دهد که به یاری خداوند، بارش‌های خوبی را در آینده خواهیم داشت و شاهد بهبود وضعیت این دریاچه خواهیم بود.»


جشنواره سفره‌های رنگین در سما دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان


جشنواره سفره های رنگین دانش آموزان سما دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان برگزار شد.


در این جشنواره 200دانش آموز در راستای کار عملی درس کار و فن آوری با آماده کردن غذاهای سنتی، مدرن و انواع دسر با یکدیگر به رقابت پرداختند و در پایان نفرات برتر انتخاب شدند.


دکتر ابوالفضل جعفر قلیخانی که به همراه معاونان دانشگاه در این جشنواره حضور یافته بود با قدردانی از مسئولان برگزاری این جشنواره به شرکت کنندگان هزینه برگزاری اردوی دانش آموزی را اهدا کرد.


همچنین در حاشیه این جشنواره نمایشگاه صنایع دستی دانش آموزان سما نیز برپا شد.



قدردانی امام جمعه ساوجبلاغ از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد


در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ساوجبلاغ که به امامت محمد تقی ناطقی در ایام دهه مبارک فجر برگزار شد از اهتمام و اقدامات دکتر سید شاپوررضا شجاعی رئیس واحد هشتگرد در حوزه فرهنگی و توجه به دغدغه‌های حوزه فرهنگ قدردانی شد.


در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ساوجبلاغ که در ایام دهه مبارک فجر در مصلی امام خمینی (ره) شهر هشتگرد با حضور پرشور مردم نمازگزار و اعضا هیات رئیسه، استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد برگزار شد امام جمعه شهرستان در خطبه دوم از خدمات ارزنده رئیس واحد هشتگرد در توجه به مسائل فرهنگی و نکوداشت مناسبت‌ها که فتح بابی در عرصه فرهنگی دانشگاه‌ها است قدردانی و تشکر به عمل آورد.


در ایام دهه مبارک فجر امسال دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد برنامه‌های متنوعی همچون جشنواره تئا‌تر دانشجویی در مجتمع دانشگاه، ایستگاه فرهنگی در محل مصلی به اجرا گذشت و نخستین مرکز فرهنگی کانون‌ها و انجمن‌های دانشجویی استان نیز افتتاح و بنام دانشجوی شهید مدافع حرم محمد اینانلو برگزار شد.


برگزاری جشن آغاز سی و هشتمین بهار آزادی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار


به گزارش خبرنگار آنا، جشن بزرگ پیروزی انقلاب و آغاز سی و هشتمین بهار آزادی با حضور هیات رئیسه، اساتید، کارکنان، دانشجویان و جمعی از مسئولین شهرستان گرمسار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار برگزار شد.


هیات رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرمسار و جمعی از مسئولان و روسای ادارات با حضور پرشور در تالار مولوی واحد گرمسار، در جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی که به مناسبت بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سی و هشتمین بهار آزادی برگزار شد، فرارسیدن سالگرد بزرگ‌ترین انقلاب اسلامی جهان را گرامی داشتند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در این جشن، پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل (ره) را حاصل بسیج ملت ایران، وحدت و یکدلی مردم برشمرد و اظهار کرد: «مطمئناً اگر رهبری داهیانه و حضور امام راحل(ره) نبود بسیج مردمی و وحدت و یکدلی صورت نمی گرفت و پیروزی انقلاب با وحدت مردم و به رهبری امام خمینی(ره) تحقق پیدا کرد.»


دکتر طاهره میرساردو به تشریح شعار انقلاب اسلامی «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» پرداخت و کلمه وحدت را رمز پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: «وحدت ملت ایران همواره در پیروزی انقلاب و پس از پیروزی انقلاب و در بحران‌های مختلف تداوم داشته و عزت وسربلندی جمهوری اسلامی را رقم زده است.»


نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرمسار هم با توجه به آثار و دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: «انقلاب اسلامی، تنها انقلابی است که آثارش جهانی بود و در تمام ابعاد دارای آثار فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بوده است.»


حجت الاسلام سیدعلی مهدی نژاد سیره و روش حضرت امام خمینی(ره) را برگرفته از کلام خدا برشمرد و اظهار کرد: «امام خمینی (ره) راه، سیره و روشش مربوط به وحی و قرآن و کلام خدا بود و آنچه بیان می کرد نظر شخصی اش نبود و برگرفته از قرآن و روایات بود.»


وی ادامه داد: «انقلاب ما یک انقلاب الهی و براساس اراده خداوند بود و تاثیرات و تحولات مهمی از جمله تاثیرات ریشه ای فرهنگی را داشته است.»


در ادامه این جشن علی قنبری، یکی از جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی به بیان خاطرات انقلاب پرداخت و برنامه های متنوع دیگری نیز اجرا شد.


انتشار فصلنامه International Journal of Energy and Environmental Engineering


با تلاش و همکاری همکاران دفتر نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب بیست و یکمین شماره فصلنامهThe International Journal of (Volume 6, Number 4, December 2015)Energy and Environmental Engineering منتشر شد.


این فصلنامه که به مدیر مسئولی فریور فاضلپور و سردبیری مارک روزن منتشر شده است، شامل ده مقاله به زبان انگلیسی است.


این نشریه در https://www.springer.com/gp/سایت Springer نمایه شده است. استادان، پژوهشگران و سایر علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.Springer.com مراجعه کنند.


تجدید میثاق دوباره هیأت رییسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر با خانواده معظم شهدا


در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تکریم خانوده‌های معظم شهدا، جمعی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر به همراه مسئولان اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بندرماهشهر با دیدار با خانواده معظم شهدا از شهدای هشت سال دفاع مقدس با آرمان های شهدا و امام شهدا عهد و پیمانی دوباره بستند.


همزمان با فرارسیدن یوم‌الله 22 بهمن و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران دکتر علیرضا مسعودی‌لیر معاون دانشجویی‌فرهنگی واحد ماهشهر، حجت‌الاسلام حیاتی مدیر فرهنگی‌ و اجتماعی، بهرام صالحی‌نسب مسئول ستاد شاهد و امور ایثارگران و سیدخلیل حسینی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بندر ماهشهر و معاونان وی در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تکریم خانواده‌های معظم شهدا در دیدار با خانواده معظم شهیدان مالک عیسوی، غلامعباس آلبوغبیش و عبدالسید رشیدی از شهدای هشت سال دفاع مقدس با آرمان‌های شهدا و امام شهدا عهد و پیمانی دوباره بستند.
اخذ مجوز اعتبار علمی پژوهشی مجله واحد مرودشت از وزارت علوم تحقیقات و فناوری


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت اظهار کرد: «اکنون تعداد مجلات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت که دارای مجوز هستند یازده مورد است که از این تعداد نه مورد آن دارای مجوز علمی پژوهشی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دو مورد آن هم دارای مجوز انتشار از کمیسیون بررسی نشریات دانشگاه آزاد اسلامی است.»دکتر قهرمان سلوکی‌نژاد بیان کرد: «برنا‌مه ریزی برای نمایه کردن این مجلات در نمایه‌های معتبر بین‌المللی نظیر تامسون رویترز، اسکوپوس و سایر نمایه‌های معتبر از سوی این حوزه در حال انجام است.»



گرامیداشت ایام الله دهه فجر فرصتی برای قدردانی از نعمات خداوندی است


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی در مراسم گرامیداشت سی و هفتممین بهار فجر انقلاب اسلامی در واحد بین الملی جلفا گرامیداشت ایام الله دهه فجر را فرصتب برای قدردانی از نعمات خداوندی قلمداد کرد.


دکتر عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی بعنوان سخنران ویژه این مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر را فرصتی برای یاد آوری روز های گذشته و قدردانی بیشتر از نعمات خداوندی قلمداد کرده و افزود: امروز دستهای در کار است که می خواهند گذشته قبل از انقلاب را تطهیر نموده و حکومت رزیم پهلوی را عاری از ایراد نشان دهند و تنها راه مقابله با این دیدگاه افزایش بصیرت و آگاهی نسبت به تاریخ قبل و بعد از انقلاب است.


وی با اعلام اینکه حرکت انقلابی مردم ایران کل جهان را متحول نموده و تکان داده گفت: روز 22 بهمن روز استقلال کشور است و روزی است که ملت ایران در عرصه های اقتصادی و فرهنگی و سیاسی به استقلال رسیده است.


جوانپور استقامت و پایداری ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس و مقاومت در برابر تحریمهای ناجوانمردانه توسط دشمنان را مدیون ایمان و اتکا به خداوند دانسته و گفت: در سایه این استقامت امروز امنیت و اقتدار نصیب ما شده و خداوند متعال نیز همیشه یار و یاور ماست.


وی نظام جمهوری اسلامی را مبتنی برخدامحوری و ولایت و مهدویت دانسته و گفت:امام راحل با رهبری این نظام خواسته های پیامبر اسلام را در جهان به منحصه ظهور رساند و خوشبختانه در عصر مدرن تمامی جهانیان این پیام امام را شنیده اند.


جوانپور با اعلام اینکه امروز چشم امید همه ملت به دانشگاهیان است خاطر نشان کرد: باید جوانان با اتکا به استعداد ایرانی خود از طریق پیشرفت فناوری و صنعت، قله های علم و دانش را فتح نموده و راه نفوذ دشمن را ببندند.


برگزاری جشن بزرگ فجر در واحد مهاباد


مراسم جشن بزرگ فجر با حضور جمع کثیری از مسئولان واحد، کارکنان و دانشجویان در سالن اندیشه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد برگزار شد.


حجت­ الاسلام والمسلمین طیب­ نژاد مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه امام سجاد(ع) و سپاه مهاباد ضمن تبریک فرارسیدن ایام­ ا... دهه فجر به آحاد ملت انقلابی ایران گفت: انقلاب اسلام را به متن زندگی آورد و سرآغاز تحولی بزرگ در تمام زمینه­ ها در کشور شد.


وی دهه فجر پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را نقطه عطفی در تاریخ کشور و عامل شکست قدرت های پوشالی شرق و غرب دانست.


طیب­ نژاد افزود: استکبار جهانی هیچ­گاه مورد اعتماد نبوده و نخواهد بود و از هر فرصتی برای ضربه­ زدن به اتحاد و انسجام مسلمانان سوء استفاده می­ کند و بایستی با حفظ وحدت و تبعیت از رهبری در راه رسیدن به قله­ های بلند اقتدار و افتخار بیشتر تلاش کرد.


دکتر قاسمی معاون پژوهش و فناوری واحد مهاباد نیز در سخنانی با پرداختن به ابعاد مختلف پیروزی انقلاب اسلامی ایران و رهایی ملت از دست اهریمنان گفت: امنیت و آسایش امروز جامعه مرهون تلاش و خدمات امام و شهدا است.


وی اظهار داشت پیروزی انقلاب اسلامی و درخشش ایران اسلامی مدیون رشادت­ ها و جوانان غیور ایرانی در عرصه­ های مختلف علمی پژوهشی بوده و امروزه ایران اسلامی یکی از کشورهای پیشرفته منطقه در عرصه­ های علمی- پژوهشی- فناوری و تحقیقاتی به شمار می­ آید.


قاسمی با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات سرنوشت کشور را تعیین می­ کند، خاطرنشان کرد انقلاب اسلامی آزادی را برای ملت ایران به ارمغان آورد.


در پایان این مراسم از 18 نفر از برترین های کنکور سال 1394 با اهدای لوح تقدیر و جایزه قدردانی به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته