دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1401 - 14:34

ماشین لباسشویی ال جی بخرم یا بوش؟ (مقایسه لباسشویی بوش و ال جی)

مقایسه‌ی لباسشویی بوش با ال جی از تمام جوانب؛ ظاهری، عملکرد و تامین قطعات در ایران و قابلیت تعمیر آن
کد خبر : 669427
رپرتاژ


به گزارش خبرگزاری آنا مقایسه‌ی لباسشویی بوش با ال جی از تمام جوانب؛ ظاهری، عملکرد و تامین قطعات در ایران و قابلیت تعمیر آن


می‌خواهید لباسشویی بخرید اما میان بوش و ال جی مانده‌اید؟ می‌خواهید بدانید کدام لباسشویی بوش یا ال جی، بهتر است؟


حتما تا به حال مشورت‌هایی دریافت کرده‌اید که با شنیدن نظرات متفاوت سردرگم‌تر از قبل شده‌اید! اما در این مقاله، دکتر تعمیر به عنوان یک تیم حرفه‌ای و متخصص تعمیراتی، قصد دارد که دو مدل از برترین و با کیفیت‌ترین برندها در ماشین لباسشویی را بررسی کند. این بررسی از دیدگاه تعمیرکار بوده تا شما بتوانید دیدگاهی از آینده‌ی دستگاه خریداری شده داشته باشید. در ادامه‌ی مطلب از چندین جهت این دو مدل را بررسی خواهیم کرد.



موتور ماشین لباسشویی بوش بهتر است یا ال جی؟


فناوری موتور در این دو برند کمی متفاوت است. در لباسشویی‌های ال جی از موتور محرک مستقیم استفاده شده در حالی که موتور لباسشویی بوش از نوع تسمه‌ای است.
موتور محرک مستقیما به درام لباسشویی اتصال دارد و این باعث کاهش اصطکاک و افزایش راندمان لباسشویی ال جی خواهد شد. چرا که اجزای کمتری برای چرخاندن دیگ وجود دارد و از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند.
در موتورهای تسمه دارِ ماشین لباسشویی بوش، موتور توسط یک تسمه که بر روی قرقره سوار است، چرخش درام را انجام می‌دهد که نه تنها باعث افزایش مصرف انرژی می‌شود، کمی صدا و لرزش بیشتری به نسبتِ لباسشویی‌هایی با موتور محرک مستقیم تولید می‌کند.



مقایسه‌ی ظرفیت ماشین لباسشویی بوش و ال جی



لباسشویی‌های ال جی و بوش در ظرفیت‌های متفاوتی طراحی و تولید شده‌اند اما موتور متفاوتی که در این دو برند استفاده شده است، باعث شده که در لباسشویی ال جی با موتور متصل به دیگ، درام بلندتر و کم عمق‌تر باشد و در لباسشویی بوش که موتور در کنار آن تعبیه شده است، درام عمیق‌تر باشد و این یک مزیت برای شستشوی بهتر است. چرا که لباس‌ها در این نوع درام تماس بیشتری با درام دارند و باعث ساییده شدن بیشتر و شستشوی بهتر خواهد شد.



سر و صدای لباسشویی ال جی بیشتر است یا بوش؟



سر و صدا جزئی از لباسشویی شماست. شما هرگز نمی‌توانید یک لباسشویی بیصدا پیدا کنید اما کم صدا چرا!
همانطور که در مقایسه‌ی موتور این دو برند گفتیم، تولید صدا در سیستم موتورهای تسمه‌ای بیشتر است و این باید به این معنی باشد که صدای لباسشویی بوش حین کار بیشتر است. هر چند که موتور آن تسمه‌ای است اما تکنولوژی لباسشویی‌های جدید بوش به قدری قوی هستند که با وجود موتور تسمه‌ای این صدا به طرز عجیبی کاهش یافته و به جرات می‌توان گفت از نظر سر صدای تولیدی تفاوتی باهم ندارند چه بسا در برخی از مدل‌های جدید ماشین لباسشویی ال جی لرزش و صدای زیادی را تحمل می‌کنید که غیرقابل تعمیر است!



ماشین لباسشویی بوش زیباتر است یا ال جی



چیزی که در اولین نظر می‌بینید، ظاهر لباسشویی بوش و ال جی است. چه بسا اگر ظاهر برای شما اهمیت پررنگی داشته باشد، آن که زیباتر است را انتخاب می‌کنید!
نوع طراحی بدنه، آبکش، درب و ... تمام این‌ها کارکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
درام ماشین لباسشویی بوش از نوع Vario drum است . سوراخ‌های ریز و منظمی که کیفیت شستشو و آبکشی را چندین برابر افزایش می‌دهد.
درام لباسشویی‌های ال جی از نوع Twin wash بوده که برای شستشوی لباس‌هایی ظریفی که همیشه از شستن آن‌ها در لباسشویی خودداری می‌کنید مناسب است.



برنامه‌های شستشوی لباسشویی ال جی بیشتر است یا بوش؟



هر دو برند برنامه‌های شستشوی متنوع و زیادی دارند تا نیاز شما را برطرف کند. با توجه به مدلی که شما از بوش یا ال جی انتخاب می‌کنید، برنامه‌های متفاوتی را روی پنل آن خواهید دید. اما به طور کلی تعداد برنامه‌های بوش کمی بیشتر از ال جی است. در پایان کار بسته به مدل لباسشویی بوش یا ال جی دور چرخش درام معمولا یکسان بوده و قابلیت خشک کنندگی لباس‌ها نیز یکسان است.



مصرف آب و انرژی در لباسشویی بوش و ال جی



هر دو برند در یک سطح هستند و بهره‌وری عالی در انرژی و آب دارند. اما با یک مقایسه میان ماشین لباسشویی بوش و ال جی درب از جلو ۷ کیلوگرمی، میزان مصرف آب لباسشویی ال جی در حدود ۷ لیتر بیشتر است.
از نظر مصرف انرژی نیز میزان برق مصرفی از سمت ماشین لباسشویی بوش کمتر است.



ویژگی‌ و قابلیت‌های ماشین لباسشویی بوش و ال جی



قابلیت‌های هر دو برند به مدل آن‌ها بستگی دارد. اگر یک لباسشویی منحصر به فرد ال جی را در نظر بگیریم، شامل فناوری‌های زیر است:
Twin wash: از دو واشر تشکیل شده است که یکی در قسمت بالا و دیگری به صورت مینی بار در پایین قرار گرفته. واشر اصلی که بالا بوده برای لباس‌های زیاد و بار سنگین بوده و مینی واشر پایین برای لباس‌های ظریف و حساس است.
Turbo wash: وقتی به چرخه‌ای با زمان کمتری نیاز دارید در عین حال می‌خواهید بهترین نتیجه را از شستشوی لباس‌هایتان بگیرید این قابلیت برای شماست.
6 حرکت: با ۶ حرکت موثر بهترین نتیجه را از شستشو خواهید گرفت این حرکات به گونه‌ای انجام می‌گیرند که نه تنها باعث تمیزی موثر خواهد شد بلکه هیچ آسیبی به بافت و حالت لباس شما نخواهد رسید.
شستشو با بخار آب: اگر می‌خواهید لباس‌ها را ضدعفونی کنید و مدام در محیط‌های آلوده و میکروبی هستید، با تنظیم این چرخه و دمای بالای آن، می‌توانید تمامی میکروب، ویروس و آلودگی‌ها را از روی لباس‌ها بزدایید.
تشخیص هوشمند: عیب یابی از طریق موبایل و تشخیص ایراد دستگاه قبل از عمیق شدن مشکل شما را از پرداخت هزینه‌ی گزاف و خرابی‌های پیچیده دور نگه می‌دارد.
WiFi: این قابلیت باعث می‌شود شما برنامه‌های دستگاه را با یکدیگر ترکیب کنید و یک برنامه‌ی دلخواه و جدید ایجاد کنید و همینطور کنترل دستگاه را از هر نقطه‌ی جغرافیایی در دست داشته باشید!



فناوری‌های بکار رفته در ماشین لباسشویی بوش:
Vario perfect: قابلیت Eco perfect میزان مصرف انرژی را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد. speed perfect زمان شستشو را تا 65% کوتاه‌تر می‌کند.
Active water plus: این قابلیت باعث شده که دستگاه با تشخیص هوشمند میزان بار درام و جنس لباس سطح آب را تنظیم کند تا در مصرف آب صرفه جویی شود.
Allergy plus: دمای آب ۶۰ درجه در این برنامه باعث می‌شود که تمام آلرژن‌ها و عوامل آلودگی از روی لباس‌هایتان پاک شود. این یک فرایند ضدعفونی است که مشابه آن در ماشین لباسشویی ال جی هم وجود داشت.
i-Dos: در لباسشویی بوش مدل بالا، حتما این قابلیت را دیده‌اید. این قابلیت میزان مواد شوینده و سطح آب را به طور هوشمند و خودکار تنظیم می‌کند.



نگهداری و تعمیر ماشین لباسشویی ال جی آسان تر است یا بوش؟


تعمیر لباسشویی بوش راحت تر است یا ال جی؟
از دید یک تعمیرکار، نگهداری از هر دو برند مشابه بوده و شما باید تمام سرویس‌های دوره‌ای را برای هر برندی که دارید به موقع انجام دهید. شاید تحریمات ایران کمی انتخاب شما را تحت تاثیر قرار دهد. از آنجا که ال جی یک برند کره‌ای بوده و بوش یه برند آلمانی که اکنون در ترکیه نیز مونتاژ می‌شود. یافتن قطعات یک برند کره‌ای از یک برند اروپایی در ایران کم هزینه‌تر و راحت‌تر است. بنابراین تعمیر ماشین لباسشویی بوش در تهران و ایران راحت‌تر است.
اما به طور کلی با توجه به بودجه‌ی موردنظرتان هر کدام از این برندها می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد و اگر مشکلی از نظر اقتصادی ندارید، بوش می‌تواند گزینه‌ی صحیح‌تری باشد.



انتهای پیام/ ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته