دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شهربانو منصوریان: برخی افراد به پدر آن ووشوکار اشتباهی خط دادند/ یکسری به دنبال موج‌سواری هستند تا اعتبار ما را خدشه‌دار کنند

مربی تیم ملی ووشو کشورمان گفت: در مبارزه 60 کیلوگرم هیچ ناداوری و حق‌خوری اتفاق نیفتاده بود اما متأسفانه برخی افراد به پدر آن ووشوکار اشتباهی خط دادند و حواشی و جنجال به وجود آوردند.
کد خبر : 669388
شهربانو منصوریان

شهربانو منصوریان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره حواشی و درگیری که در رقابت‌های انتخابی تیم ملی ووشو جوانان به‌وجود آمد، گفت: من به‌عنوان مربی استعدادیابی در این مسابقات حضور داشتم تا از نزدیک شاهد عملکرد دختران ووشوکار باشم. وقتی مبارزه وزن ۶۰ کیلوگرم تمام شد من متوجه یک درگیری شدم که البته فکر کردم بازیکنان خودشان با یکدیگر درگیر شده‌اند و به همین خاطر خیلی زود خودم را به سالن وارم آپ رساندم و آن‌جا متوجه شدم پدر یکی از ووشوکاران پس از باخت فرزندش به سالن گرم‌کردن ورزشکاران آمده و درگیری فیزیکی به وجود آمد. این پدر زمانی که بازی دخترش را دیده بود به خاطر شکست دخترش عصبانی شده بود و گویا دو تا مربیان آقا هم در کنار او بودند و گفته‌اند در مبارزه دخترش ناداوری شده و به همین خاطر با عصبانیت وارد سالن شد و آن حواشی را به وجود آورد. در صورتی که من مسابقه دختر او را دیدم و هیچ‌گونه ناداوری اتفاق نیفتاد و به صورت طبیعی این بازی برگزار و برنده و بازنده آن هم مشخص نیست.


وی گفت: من از بچه‌ها شنیدم که این آقا تحت تأثیر حرف اطرافیان خود قرار گرفته بوده و فکر می‌کرد در مبارزه دخترش ناداوری شده است و حق‌خوری اتفاق افتاده است. در صورتی که اصلاً چنین چیزی نبود و بازی کاملا عادلانه برگزار شد.ما هم به درگیری ورود کردیم تا هر چه سریع‌تر قائله ختم به خیر شود و مشکلی به وجود نیاید. متأسفانه برخی افراد در فضای بیرون با خط دادن نادرست باعث ایجاد عصبانیت یک پدر می‌شوند و این شرایط را به‌وجود می‌آورند. با این حال خدا را شکر که کسی آسیب ندید و ما توانستیم این موضوع را حل کنیم.امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. من با رئیس فدراسیون هم در خصوص این موضوع صحبت کردم و قرار است کمیته انضباطی فدراسیون در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری کنند. ابتدا قرار بود کل تیم همدان به خاطر این موضوع حاشیه‌ای حذف شوند اما مسئولان فدراسیون گفته‌اند به خاطر یک موضوع حاشیه‌ای از سوی یک نفر نباید سایر استعدادها نادیده گرفته شود. به همین دلیل سایر نفرات در مسابقه حضور پیدا کردند.


مربی تیم ملی همچنین در مورد آسیب‌دیدگی در این درگیری اظهار کرد: خوشبختانه اتفاقی نیفتد و کسی دچار آسیب نشد. البته من نمی‌دانستم از این درگیری فیلم گرفته‌اند و همان‌جا هم اعلام شد هر کسی فیلم گرفته پاک کند. به هر حال نباید این مسائل بازتاب داشته باشد اما متأسفانه برخی به دنبال تخریب این فضای آرام هستند و حتی من دیدم در برخی رسانه‌ها از ما سه خواهر انتقاد شده بود و در مورد ما بد نوشته بودند و حتی در یک مطلب خواندم که نوشته بودند خواهران منصوریان یک پدر را کتک زدند. در صورتی که اصلاً چنین چیزی نبود، ما این موضوع را جمع کردیم اما برخی به‌دنبال موج‌سواری و دیده شدن هستند و با مطرح کردن آن به دنبال خدشه‌دار کردن اعتبار ما و دیده شدن خودشان هستند. باید این مسائل کنترل شود.




بیشتر بخوانید؛


خواهران منصوریان سرمربی و مربی تیم جوانان شدند


واکنش حراست وزارت ورزش به درگیری در مسابقات ووشوی دختران





منصوریان عنوان کرد:متأسفانه خیلی از خانواده‌ها فرزندان خود را رها نمی‌کنند؛ در خیلی از مسابقات فرد ابتدا استرس خانواده‌اش را دارد و پس از آن استرس مسابقه را. من بارها این را به چشم دیدم که آنهایی که در مسابقه بازی را واگذار می‌کردند نگران این بودند که چه جوابی به خانواده خود بدهند؛ در صورتی که اصلا نباید چنین فضایی وجود داشته باشد، به هر حال در هر مسابقه برد و باخت یک امر طبیعی است. آن‌ها با این وضعیت فقط به فرزندان خود استرس می‌دهند و دچار مشکل می‌شوند.


وی در پاسخ به این سوال که این ووشوکار با توجه به حواشی که پدرش به وجود آورده باید کنار برود، عنوان کرد: من در مورد این موضوع نمی‌توانم اظهارنظر کنم. فدراسیون و وزارت ورزش و کمیته انضباطی باید تصمیم‌گیری کنند. شاید او دچار محرومیت یک تا دو سال شود و پس از آن دوباره به میادین بازگردد. در نهایت تصمیم‌گیرنده مسئولان فدراسیون هستند.اما نباید با چنین حواشی آینده ورزشکار را تحت تأثیر قرار داد.


منصوریان در مورد سطح رقابت‌های انتخابی تیم ملی ووشو جوانان عنوان کرد: در رده جوانان، نفرات به نام و شناخته‌شده‌ای که در هر سال حضور داشته‌اند دیگر نیستند و نیروهای جوان جایگزین آن‌ها شده‌است. این افراد هم با انگیزه به دنبال کسب مدال بودند و تلاش زیادی می‌کردند. امیدوارم هر کدام از این افراد که انتخاب می‌شوند در مسابقات جهانی پیش‌رو نتایج خوبی کسب کنند.


انتهای پیام/۴۰۵۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب