دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

تیم ملی قربانی موش و گربه بازی/ کمیته‌ای که همان نقش کشک را دارد!

در شرایطی که کمیته فنی فدراسیون فوتبال صلاحیت اسکوچیچ را تأیید نکرده است اعضای هیئت‌رئیسه اقدام اعضای کمیته فنی را غیرحرفه‌ای خوانده و به نظر می‌رسد به دنبال تغییر یا منحل شدن این کمیته هستند.
کد خبر : 669350
تیم ملی فوتبال ایران

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، فوتبال ایران روزهای پرحاشیه‌ای را پشت سر می‌گذارد، تیم ملی این روزها در شرایط بلاتکلیف به سر می‌برد، اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال به جای اینکه در مورد مهم‌ترین موضوع این روزهای فوتبال ایران و ایجاد اتحاد بین بازیکنان تیم ملی به دنبال راه حل باشند؛ خودشان هر روز درگیر اختلاف و کشمکش هستند. البته که اختلاف و کشمکش اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال ، اظهر من‌الشمس شده و چیز عجیبی نیست، اما اینکه این روزها اعضای هیئت‌رئیسه با کمیته فنی دچار اختلاف شده‌اند و هر کدام اصرار دارند حرف آخر را بزنند، از عجایبی است که در فوتبال ایران تنها شاهد آن هستیم. دوگانگی در تیم ملی این روزها تیتر همه رسانه‌های ورزشی شده است؛ البته در شرایطی که فدراسیون فوتبال ماه‌هاست در بلاتکلیفی به سر می‌برد این اتفاقات دور از ذهن نیست. اعضای هیئـت‌رئیسه موضع مشخصی نسبت به سرمربی خود ندارند و مشخص نیست چه تصمیمی در سر دارند.


هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان در روزهای تاریک به دراگان اسکوچیچ رسید؛ او در شرایطی هدایت تیم ملی را برعهده گرفت که حتی تیم ملی کشورمان شانس صعود از مرحله مقدماتی هم نداشت؛ در نهایت دراگان با وجود هجمه‌هایی زیادی که علیه او برای انتخابش به‌عنوان سرمربی تیم ملی به پا شده بود توانست خودش را اثبات کند  و به رکورد ۱۰ برد پیاپی با تیم ملی ایران و همچنین سریع‌ترین صعود تاریخ فوتبال ایران به رقابت‌های جام جهانی را رقم بزند. اما فضای بی‌اعتمادی که از ابتدا نسبت به دراگان در فوتبال ایران وجود داشت دست از سر او برنداشت و در نهایت در چند ماه مانده به جام جهانی حکم برکناری او امضا شود. اما موضع فدراسیون فوتبال و اعضای هیئت‌رئیسه در این موقعیت جالب توجه است. اعضای هیئت‌رئیسه تا مدت‌ها پیش از دراگان اسکوچیچ حمایت می‌کردند اما به یک‌باره ورق برگشت و هم‌اکنون موضع مشخصی در مورد سرمربی کروات ایران ندارند.


پس از اینکه برخی بازیکنان تیم ملی در استوری خود مواضع متفاوتی نسبت به دراگان اسکوچیچ نشان دادند، جلسه کمیته فنی برای بررسی صلاحیت اسکوچیچ برگزار شد و در نهایت این جلسه با حضور اعضای این کمیته که شامل میرشاد ماجدی، مرتضی محصص، ابراهیم قاسم پور، پرویز مظلومی، حمید استیلی، نادر عزت‌اللهی و اصغر مدیرروستا بود تشکیل شد.عدم صلاحیت اسکوچیچ از سوی سخنگوی کمیته فنی مطرح شد و به این ترتیب بحث برکناری این سرمربی کروات جدی‌تر از قبل شد. در نهایت اعضای هیئت‌رئیسه هم اقدام به تشکیل برگزاری جلسه کردند تا تصمیم نهایی در مورد دراگان اسکوچیچ بگیرند. البته در این میان اعضای هیئت‌رئیسه نسبت به عملکرد کمیته فنی انتقاد داشتند و معتقد بودند نباید عدم صلاحیت اسکوچیچ را رسانه‌ای می‌کردند. البته بدون شک در برگزاری جلسه کمیته فنی و تصمیم در مورد عدم صلاحیت دراگان اسکوچیچ، فدراسیون و کمیته فنی تنها نقش اجراکننده را داشتند. در واقع جلسه کمیته فنی فقط به این دلیل برگزار شد که نسخه اسکوچیچ خیلی زود پیچیده شود تا عوامل جدا از فدراسیون بتوانند گزینه مدنظر خودشان را معرفی‌ کنند؛ گزینه‌ای که خارجی بود( کارلوس کی‌روش) و وقتی از نهاد دیگر به حضور مربی ایرانی در جام جهانی توصیه شد موضع حامی مورد نظر کارلوس کی‌روش هم تغییر کرد. اینجا بود که شایعه استعفای وزیر ورزش هم مطرح شد!


در ادامه و بعد از واکنش‌های مختلف اهالی فوتبال و البته طرفداران این ورزش جذاب و تأثیرگذار در جامعه باعث شد که به یک‌باره جو متشنج و انتقادات زیادی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی راجع به انتخاب سرمربی تیم ملی مطرح شود. اما در حال حاضر اصرار برخی اعضای کمیته فنی بر تصمیم غلطشان مشخص نیست و فقط دو چیز را نشان می‌دهد؛ اینکه آنها به دنبال دیده شدن در رسانه‌ها هستند و دیگر اینکه به نوعی می‌خواهند نشان دهند که در تصمیم‌گیری‌ها تأثیرگذار هستند؛ در حالی که برای اهالی فوتبال ثابت شده کمیته فنی در فوتبال ایران یعنی کشک! در واقع آن‌ها نمی‌خواهند بپذیرند در آن جلسه تنها نقش عروسک خیمه‌شب بازی را ایفا کردند و قرار نبوده و نیست که در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی تصمیم‌گیری کنند. ضمن اینکه شاید بهتر باشد افراد نزدیک به تیم ملی در این کمیته به دنبال توطئه علیه دراگان اسکوچیچ نباشند و بار دیگر خود را به مانند یک توطئه‌گر نزد اهالی فوتبال معرفی نکنند. پیش از این، همین افراد در باشگاه‌های بزرگ چنین شخصیتی را از خود نشان دادند و به خاطر همین عاقبت خوبی در سرمربیگری پیدا نکردند!




بیشتر بخوانید؛


خطری بالقوه اطراف فدراسیون فوتبال/ قدم تاج در راه عزیزی خادم؟


تماس‌های مشکوک سرمربی ایرانی با بازیکنان تیم ملی؛ از من حمایت کنید!


ذوالفقارنسب: برای برکناری اسکوچیچ بهانه می‌آورند/ مبنایی برای برکناری سرمربی تیم ملی وجود ندارد




تشکیل کمیته فنی قانونی است؟


به هر حال انتظار می‌رود فدراسیون فوتبال در انتخاب سرمربی تیم ملی مستقل عمل کند و به وضعیت تیم ملی در چند ماه باقی‌مانده به جام جهانی خیلی زود رسیدگی کند. در حال حاضر تیم ملی فوتبال کشورمان در فاصله چند ماه مانده به جام جهانی در بلاتکلیفی محض به سر می‌برد و نه وضعیت سرمربی این تیم مشخص است و نه برای برنامه‌ای برای آماده‌سازی هر چه بهتر در جام جهانی و برگزاری بازی‌های تدارکاتی در دستور کار است؛ بلندترین فیفادی هم از دست رفته و تیم ملی تنها یک بازی تدارکاتی با تیم دوم الجزایر داشته که منجر به شکست ملی‌پوشان کشورمان شد.


به نظر می‌رسد در این اوضاع آشفته‌ و اختلاف اعضای هیئت‌رئیسه با کمیته فنی در این کمیته تغییراتی ایجاد شود؛ موضوعی که یکی از اعضای هیئت‌رئیسه تلویحا به آن اشاره کرده و بعید نیست این کمیته دچار تغییرات یا حتی منحل شود. با این حال باید دید در شرایط فعلی تصمیم‌گیری به کدام سمت خواهد رفت و آیا با تغییر کمیته فنی یا منحل شدن آن مشکلات فوتبال ایران برطرف می‌شود؟ در حال حاضر دوگانگی در فدراسیون فوتبال موج می‌زند و مانند چرخه معیوب به تیم ملی و پس از آن دوباره به فدراسیون فوتبال سرایت کرده است!


در این میان یک نکته دیگر هم قابل تأمل است؛ زمانی که میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال اقدام به تشکیل کمیته فنی کرد؛ مهرداد سراجی عضو معزول هیئت‌رئیسه فدراسیون که نقش پررنگی در عزل عزیزی خادم داشت و پس از آن هم خودش در مجمع فدراسیون فوتبال عزل شد؛ از نداشتن مصوبه هیئت‌رئیسه برای تشکیل کمیته فنی حرف زد؛ البته پس از عزل سراجی این موضوع به فراموشی سپرده شد و دیگر کسی در رابطه با آن صحبت نکرد. حالا بعید نیست هیئت‌رئیسه که اعضای کمیته فنی را مقابل خود می‌بینند این موضوع را پیش بکشند و اقدام به انحلال این کمیته بگیرند.


انتهای پیام/۴۰۵۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته