دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1401 - 20:41

مهدویت و ظهور از پویاترین مسائل دینی و اعتقادی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گردهمایی دبیران دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسئله مهدویت و ظهور از پویاترین و بنیادی‌ترین مسائل دینی، اعتقادی و اسلامی است.
کد خبر : 669214
44444

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گردهمایی دبیران دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تالار امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد با اشاره به فعالیت دبیرخانه مهدویت اظهار کرد: شبکه بزرگ دبیرخانه مهدویت با الهام از بیانه گام دوم انقلاب اسلامی و سند تحول دانشگاه با ابلاغ برنامه‌هایی برای تغییر فضای فکری و فیزیکی دانشگاه و استفاده از ظرفیت‌های داوطلبانه با رایحه خوش مهدوی تدوین شد.


نجفی با تأکید بر راهبری دانشجویان و اساتید در حوزه فرهنگی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت گسترده‌ برای پیشبرد فعالیت‌ها در موضوع مهدویت، می‌تواند از این ظرفیت عظیم دانشجویان و دانشگاهیان برای نشر فرهنگ مهدویت در کشور بهره‌مند شود. لذا از آنجایی که در حوزه مهدوی جای کار بسیار است، می‌توان با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، همایش‌های ملی، نشست‌های تخصصی و هدایت پایان‌نامه‌های تخصصی، ‌در حوزه پژوهشی به این مهم دست یافت.


وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی دبیرخانه مهدویت بیان کرد: برگزاری مسابقات، طراحی و برگزاری جشنواره ایده‌های مهدوی، نشست‌های فرهنگی ترویجی ازجمله فعالیت‌های فرهنگی دبیرخانه مهدوی است.


نجفی با بیان نظام موضوعات دبیرخانه مهدویت اظهار کرد: تدوین نظام موضوعات مهدویت با موضوع‌های پژوهشی منتهی به ۸۲۰ برنامه متنوع شد.


رئیس دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به مأموریت‌ها در دبیرخانه مهدویت تصریح کرد: هدایت پایان‌نامه‌ها به ۱۵۰ پایان‌نامه و ۱۵۰ مقاله تخصصی، چاپ و توزیع کتاب، کرسی‌های ترویجی، نظریه‌پردازی و آزاداندیشی، انتشار ۵ مجله با زبان‌های غیرفارسی، ایجاد کانون‌های دانشجویی، تولید محتوای متناسب پویش یوسف زهرا و... از جمله مأموریت‌های این دبیرخانه است.


نجفی تصریح کرد: مسئله مهدویت و ظهور حضرت مهدی(عج) از پویاترین و بنیادی‌ترین مسائل دینی، اعتقادی و اسلامی است. از این‌رو لازم است مشارکت دانشجویان و اساتید در حوزه‌های ترویجی بسیار پررنگ و پرشور انجام شود .


وی با دعوت از استادان و دانشجویان در مشارکت جدی در دبیرخانه مهدویت تأکید کرد: شروع رویداد دبیرخانه مهدویت از سال ۱۴۰۰ بود و فعالیت این دبیرخانه با توجه به رسالت دانشگاه آزاد با تلاش جدی، اثربخش و عمیق و تولید محتوای مناسب باید به‌صورت مستمر برگزار و در رأس کار قرار بگیرد.


انتهای پیام/۴۱۲۹/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته