دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1401 - 15:34
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی:

مقالات ISI تنها شرط ارتقای عضو هیئت علمی دانشگاه نیست

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: مقالات ISI تنها شرط ارتقای عضو هیئت علمی دانشگاه نیست و ارائه هرگونه مقاله علمی پژوهشی برای ارتقای وضعیت استادان امتیاز دارد.
کد خبر : 669052
جلسه

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از یزد، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در نشست با رؤسای واحدهای دانشگاهی، معاونان، کارشناسان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با تشریح شیوه‌های ارتقای وضعیت استادان در زمینه تسهیل گری و برگزاری کرسی‌ها، ارائه مقالات علمی پژوهشی در مجلات علمی اظهار کرد: مقالات ISI شرط ارتقا نیست و ارائه هرگونه مقاله علمی پژوهشی برای ارتقای وضعیت استادان امتیاز دارد، بنابراین تلاش می‌کنیم زمان رسیدگی به پرونده ارتقای استادان کاهش یابد.


وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد از واحدهای خوب کشور بوده و در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ حضور خوبی داشته و سال گذشته دو همایش ملی «پژوهش‌های نوین در فیزیولوژی مدیریت ورزشی» و «پژوهش‌های نوین در کسب‌ و کار اخلاقی» برگزار کرده است.


معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: این دانشگاه نیازمند جهش در زمینه‌های کرسی‌های ترویجی و آیین‌نامه‌های ارتقا بوده؛ چراکه تاکنون فقط سه کرسی اساتید و ۹ کرسی دانشجویی در یزد برگزار شده که آمار پایینی به شمار می‌رود. بر اساس آمار کشور از مجموع ۳۱۱ هیئت علمی، ۹ استاد تمام، ۲۳ دانشیار، ۱۴۹ استادیار و ۱۳۰ مربی می‌توانند کرسی‌های بسیاری را در زمینه نشاط علمی و تولید نظریه برگزار کنند.


خسروپناه، انواع کرسی‌ها در کشور را شامل کرسی آزاداندیشی کار دانشجویی، کرسی‌های زمستانه، کرسی‌های علمی، کرسی علمی نظریه‌پردازی، کرسی‌های تخصصی نظریه‌پردازی نوآوری و کرسی ترویجی برشمرد و افزود: توجه به کرسی ترویجی ایده خوبی بود که راه انداختیم و تاکنون پنج هزار و ۵۰۰ کرسی ترویجی در کشور برگزار شده که حدود ۸۰۰ کرسی از این تعداد آن در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده است.


وی، پیگیری برگزاری کرسی‌ها از سوی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی یزد برای ثبت در سامانه و کسب موز از شورای عالی انقلاب فرهنگی و افزایش تعداد نشریات علمی را در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی یزد خواستار شد و ادامه داد: دو نشریه در حوزه ادبیات و هنر با رتبه علمی دانشجویان و یک نشریه تحلیلی در حوزه جغرافیا فعال است و واحدهای اردکان، تفت، میبد، بافق، مهریز، اشکذر و ابرکوه فاقد عملکرد در حوزه نشریات هستند.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۱۲۱/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته