دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 تير 1401 - 16:03

ساخت انواع المنت حرارتی در لاله زار

Heating elements بخشی از زندگی روزمره ما هستند. زمانی که از رختخواب بلند می‌شویم و آبگرمکن را روشن می کنیم برای دوش آب گرم صبحگاهی، بعد از آن از سشوار و یا اتو مو برای موهایمان استفاده می کنیم، صبحانه یمان را با دم کردن قهوه یا چای شروع می کنیم، نان برشته برای صبحانه آماده می‌ کنیم، اگر دقت کنیم، میبینیم که از انواع مختلفی از عناصر حرارتی در این بین استفاده شده است که این عناصر اغلب در وسایل و تجهیزاتی که استفاده می کنیم پنهان هستند و حتی در محل کارمان نیز آنها را نمی بینیم.
کد خبر : 668418
رپرتاژ


به گزارش خبرگزاری آنا،Heating elements بخشی از زندگی روزمره ما هستند. زمانی که از رختخواب بلند می‌شویم و آبگرمکن را روشن می کنیم برای دوش آب گرم صبحگاهی، بعد از آن از سشوار و یا اتو مو برای موهایمان استفاده می کنیم، صبحانه یمان را با دم کردن قهوه یا چای شروع می کنیم، نان برشته برای صبحانه آماده می‌ کنیم، اگر دقت کنیم، میبینیم که از انواع مختلفی از عناصر حرارتی در این بین استفاده شده است که این عناصر اغلب در وسایل و تجهیزاتی که استفاده می کنیم پنهان هستند و حتی در محل کارمان نیز آنها را نمی بینیم.


بنابراین المنت ها به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا اکثر وسایلی که برای انجام فرآیندهای خود به گرما نیاز دارند از انواع المنت ها المنت حرارتی بهره میبرند. در واقع، اجاق ‌ها، خشک ‌کن ‌های لباس، آبگرمکن ‌ها، کوره‌ های برقی و سایر لوازم صنعتی، تجاری و مصرفی به ‌طور گسترده از هیترهای حرارتی استفاده می‌کنند.


دانستنی های لازم در مورد المنت های حرارتی


المنت ها تجهیزاتی هستند که انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل می کنند. سپس از این انرژی گرمایی می توان برای انجام خیلی کارها همچون مسکونی، تجاری و صنعتی استفاده کرد.


عناصر گرمایشی را از موادی می سازند که به اندازه کافی محکم بوده و در برابر چرخه های مکرر دمای بالا و پایین، بدون ذوب یا شکستن مقاومت کنند. آنها از تابش، رسانش یا همرفت برای افزایش دمای جامدات، مایعات یا گاز اطراف استفاده می کنند.


مواد مورد استفاده برای تولید المنت ها:



  • نیکروم


NiChrome 80% نیکل و 20% آن را کروم تشکیل میدهد. نیکروم منعطف بوده که کاربرد عناصر را به هر شکل و اندازه ای که لازم است، آسان می کند.



  • سیلیکون کاربید


عناصر ساخته شده از کاربید سیلیکون یا SiC می توانند در دما و بار وات بالاتری نسبت به همتایان فلزی خود کار کنند. آنها می توانند به 1625 درجه سانتیگراد (2927 درجه فارنهایت) برسند و در طرح های استاندارد یا سفارشی ارائه شوند.



  • دی سیلیس مولیبدن


عناصر گرمایشی که MoSiO2 و MolyD نیز نامیده می شوند، می توانند به 1850 درجه سانتیگراد یا 3362 درجه فارنهایت برسند. در کوره های الکتریکی مورد استفاده در صنایع الکترونیک، فولاد، سرامیک و شیشه استفاده می شوند.



  • کوارتز


دلیل محبوبیت کوارتز در بین سازندگان المنت این است که کوارتز می تواند به انتقال گرما از هسته عنصر گرمایش کمک کند و گرما را با جذب کمی انتقال دهد. عناصر کوارتز به سرعت گرم می شوند و از آنها در بخاری های مادون قرمز بهره می برند.



  • فولاد ضد زنگ


در کاربردهای غوطه وری در آب مفید است. برای کتری ها و تجهیزات دم کردن از فولاد ضد زنگ استفاده می کنند، زیرا زنگ نمی زنند، حتی زمانی که برای مدت طولانی در معرض آب قرار گیرد.


قیمت ساخت المنت میله ای









اگر به دنبال منبع گرمایی ایده آل، پرکاربرد، مقاوم و قابل اعتماد هستید، پیشنهاد ما به شما المنت میله ای است که در اکثر صنایع، کارخانجات و حتی مصارف خانگی، از آن بهره می برند. ساختار آنها از روکش های لوله ای استیل، مس و آلومینیوم بوده و درون لوله المنت های میله ای سیم کروم نیکل فنرشده که با خاک اکسید عایق سازی شده، وجود دارد. وجود این عایق اکسیدی باعث می‌شود تا سیم های داخل المنت میله ای با لوله بیرونی اتصال جریان پیدا نکنند، فروش المنت میله ای در لاله زار تهران توسط تهران المنت با 15 سال تجربه، می توانید برای استعلام قیمت به روز انواع المنت میله ای با مشاوران ما در تهران المنت تماس حاصل نمایید.









انواع المنت حرارتی شامل:


المنت میله ای که از پرمصرف ترین ها بوده و در سایزهای مختلف قابل سفارش است. المنت میله ای مصرف بالایی بین دیگر المنت های حرارتی دارد


المنت تسمه ای که با نام های المنت حلقه ای یا کمربندی شناخته می شود. در انواع سایزها و با پوشش های الکتروگالوانیزه و یا استیل قابل سفارش هستند.


المنت سرامیکی که برای تولید آن از عایق الکتریکی سرامیکی بهره می برند و در سایز و توان های مختلف قابل سفارش هستند.


المنت فشنگی، به دلیل متغیر بودن قطرشان، در صنایع مختلف زیاد استفاده میشوند. کاربردشان در صنایع آزمایشگاهی، تجهیزات پزشکی و صنایع پلاستیک و ... است.


المنت شیشه ای که از گاز هالوژن پر می شوند و میتوانند دما را تا 2600 درجه سانتی گراد افزایش دهند.


کویل هیتر، انعطاف پذیری بالایی دارند و در دماهای بالای 700 درجه سانتی گراد از آنها استفاده میکنند. در دو نوع ترموکوپل دار و بدون ترموکوپل تولید می شوند.


المنت ضد اسید به دلیل داشتن غلاف مخصوص در برابر خورندگی مواد اسیدی مقاوم هستند. در سه جنس استیل، شیشه ای و تیتانیوم تولید می شوند.


انتخاب سازنده المنت های حرارتی


بسیاری از تولید کنندگان خوب المنت ها وجود دارند. اما انتخاب سازنده مناسب به سفارشی سازی و استفاده مورد نظر از عناصر گرمایشی مورد نیاز بستگی دارد. عناصر گرمایشی را می توان برای استفاده های خاص سفارشی کرد. آنها می توانند از نیکل، آهن، مولیبدن و سرامیک ساخته شوند. پیکربندی آنها نیز می تواند از سیم، نوار (روبان)، کلاف، تراشه یا سنگ باشد. با برنامه ریزی اندازه و شکل عنصر گرمایش مورد نیاز را نیز میتوان تعیین کرد.


هنگام انتخاب یک تولید کننده، مهم است که از توانایی آنها برای برآورده کردن نیازهای مشتری با حفظ استانداردها و مقررات صنعت اطمینان حاصل شود. آنها باید بدانند که کدام نوع عنصر گرمایشی برای کدام کاربرد مناسب است. استفاده از المنت گرمایشی نامناسب می تواند منجر به آسیب به محصول، آتش سوزی، اتصال کوتاه و از بین رفتن تجهیزات شود.


تهران المنت سازنده انواع المنت در لاله زار تهران


گروه صنعتی تهران المنت با بیش از 15 سال تجربه در طراحی و تولید انواع المنت های حرارتی نظیر المنت میله ای و انواع آن، المنت فلنج دار، المنت شیشه ای، المنت سرامیکی، المنت فشنگی، المنت تسمه ای و مدل های مختلف دیگر در خیابان لاله زار تهران در خدمت همه هموطنان عزیز است.


طبق گفته هایمان هر آنچه که نیاز است یک سازنده خوب المنت داشته باشد را مجموعه تهران المنت در خود دارد. علاوه بر اینها توانسته با طراحی و ساخت انواع هیتر صنعتی با کیفیت بالا و ارائه خدمات به شرکت ها و صنایع کوچک و بزرگ در بازار لاله زار تهران اعتباری برای خود کسب کند.



انتهای پیام/ ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته