![بومیسازی میکروسکوپ تصویربرداری کمی فازی](/files/fa/news/1403/4/27/595060_512.jpg)
قانون رتبهبندی معلمان از چه زمانی اجرا میشود؟
![رتبه بندی معلمان](/c-files/2021/12/15/0/1020298.jpg)
به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران: گفت لایحه رتبهبندی معلمان که دولت قبل ارائه کرده بود، لایحهای بسیار ضعیف و متأسفانه طی ۱۰ سال هیچ اقدامی روی آن انجام نشده بود.
وی تأکید کرد: از آنجایی که اجرای لایحه رتبهبندی یکی از شعارهای رئیسی بود، در این دولت پیگیری و با آن موافقت شد. این لایحه یکی از دستاوردهای بزرگ دولت محسوب میشود. از دستاوردهای این لایحه ارتقای نظام تعلیم و تربیت، ارتقای صلاحیتها و شایستگیهای حرفهای و تخصصی و عمومی معلمان و عدالت در پرداختها است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: رقابتی که بین معلمان برای احراز رتبهها اتفاق میافتد، شروع بسیار خوبی است تا ما بتوانیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را اجرایی کنیم، شاید یکی از دلایل عدم اجرای سند تحول بنیادین، عدم تصویب قانون رتبهبندی معلمان بوده است.
نوری تصریح کرد: دولت و شخص رئیسجمهور از ابتدا پیگیر تصویب و ابلاغ قانون رتبهبندی معلمان بودند و اکنون نیز پیگیر اجرای صحیح آن هستند.
وی با بیان اینکه کمیتههای لازم و هیئتهای ممیزی برای اجرای این قانون شکل گرفتهاند، اظهار کرد: آغاز اجرای این قانون از ۳۱ شهریور ماه امسال خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سؤالی درباره مدارس کانکسی، گفت: مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر در تمامی کشور جمع خواهند شد و ما اعتباری برای هرکدام از آنها در نظر گرفتهایم. اعتبار خوبی از طرف وزارت آموزش و پرورش، خیرین و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای این منظور در نظر گرفته شده است.
نوری تصریح کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای مدارس کانکسی شش هزار میلیارد تومان است که ما یک سوم آن را تأمین کردهایم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در زمینه تأمین تأسیسات سرمایشی برای مدارس با توجه به گرمای هوا و فرسوده شدن تجهیزات و از طرفی کمبود اعتبار برای خرید این تجهیزات، مشکل داریم. تجهیزات گرمایشی ما نسبت به تجهیزات سرمایشی ما وضعیت بهتری دارد.
انتهای پیام/۴۰۱۳/
انتهای پیام/
![عدم تخصیص به موقع منابع؛ یکی از اشکالات اجرای سند تحول بنیادین آموزشی](/files/fa/news/1401/8/16/62634_164.png)
عدم تخصیص به موقع منابع؛ یکی از اشکالات اجرای سند تحول بنیادین آموزشی
افزایش بودجه هزار میلیاردی برای تکمیل پروژههای آموزش و پرورش
![بومیسازی میکروسکوپ تصویربرداری کمی فازی](/files/fa/news/1403/4/27/595060_512.jpg)
![علم بیوتکنولوژی در زندگی انسان چه نقشی دارد؟](/files/fa/news/1403/4/27/594885_899.jpg)