دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 بهمن 1394 - 13:30

صدیقی: 7 اسفند عید دیگری برای ملت ایران خواهد بود/ نامزدهای انتخاباتی به اخلاق اسلامی و قانون‌مداری توجه کنند

امام جمعه موقت تهران گفت که نامزدهای انتخاباتی باید اخلاق اسلامی، قانومنداری و پرهیز از اسراف و پرهیز از نیرنگ غربی در تبلیغات مدنظر داشته باشد.
کد خبر : 66752

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز -جمعه 23 بهمن‌ماه- تهران اظهار کرد: همه را به تقوا دعوت می‌کنم و اینکه مراقب چشم و زبانمان باشیم. جوانان عزیز گاهی از ما نسخه می‌خواهند که به آنها توصیه می‌کنم که اول مراقبت زبان‌هایشان باشند، چراکه اگر زبانمان درست شود، دین درست می‌شود. دوم چشم است. باید چشمانمان را مراقبت کنیم چراکه اینگونه پس پرده را خواهیم دید.


وی افزود: ما می‌بینیم که خداجویان ما در این کشور هر روز ورودی به حرم دین دارند و در ایام‌الله تنفس می‌کنند. روز 22 بهمن روز تاریخی بود که تجلی ولایت فقیه و حضور روح امام(ره) را و جریان خون شهیدان را در وجود مردم مشاهده کردیم. گویا ولایت در تک‌تک مردم تجلی داشت. گویی همه سرباز و درپی مبارزه با استکبار بودید.


امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: ملت ما در روز گذشته نشان داد که سر آرمان شهدا و اهداف امام (ره) تا آخر ایستاده‌ است. آن باغبان که این گلزار را به وجود آورد و از سال 42 مشغول کشت و کار بود و امروز رویش این نهال‌ها را مشاهده می‌کند.


صدیقی ادامه داد: آنچه عامل این عظمت و استقامت است، اول مساله امامت و رهبری است. امام (ره)به عنوان اینکه حرکت انبیاء را استمرار می‌داد از مردم دعوت کرد. در همه انقلاب‌ها مسائل شکم و شهوت به عنوان شعار اولیه مطرح می‌‌شود اما امام(ره) به گونه دیگر برخاست. امام(ره) خود را بدهکار دین می‌دانست و به عنوان خادم به خلق خدا برخاست و بعد از پیروزی خواسته‌ای از مردم نداشت. در سال 42 هیچ کس خواب حکومت ولایت فقیه را نمی‌دید ولی مردم کفن پوشیدند و جان خود را از دست دادند چراکه مردم می‌خواستند بگویند که ما همه را از خدا می‌خواهیم.


وی گفت: نکته دیگر این بود که برکات حرکت امام(ره) برای همه قشرها بود؛ هم انقلاب پابرهنه‌ها بود و هم تجار مومن. امام(ره) این هنر را داشت که تمام اقشار را به صحنه بیاورد. امام(ره) ثابت کرد که تنها راه نجات دین است. امام(ره) با عصای انقلابش آمد سحر ساحرین و فرعون‌های زمان را برملا کرد و دین را به کرسی نشاند. امام(ره) شاه را بیرون و فرهنگ سلطنت را نسخ کرد. همه درنده‌ها دور شاه جمع شده بودند. امام(ره) برای قتل شاه فتوا نداد و موافق حمله نظامی نبود، امام(ره) با قدرت و صلابت دینی به پیروزی رسید.


امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امام(ره) با تز ولایت فقیه توانست به پیروزی برسد. مساله ولایت مساله دیگری است. امام(ره) به مردم اعتبار داد و مردم را ولی‌نعمت معرفی کرد. مردم تا قبل از انقلاب هیچ سهمی در تعیین سرنوشت خود نداشتند.


صدیقی با اشاره به انتخابات اضافه کرد: عید بزرگی را به رخ دنیا در 22 بهمن کشیدید، عید دیگری در هفت اسفند خواهید داشت. سفارش به نامزد‌های انتخاباتی این است که خدا را در نظر بگیرند، این سمت‌ها اگر جز برای خدا باشد ثمری ندارد. نامزدهای انتخاباتی باید اخلاق اسلامی، قانومنداری و پرهیز از اسراف و پرهیز از نیرنگ غربی در تبلیغات مدنظر داشته باشد.


وی خاطرنشان کرد: امام(ره) می‌فرماید که «من در میان شما باشم و یا نباشم نگذارید انقلاب در دست نااهلان و نامحرمان بیافتد. نگذارید پیشکسوتان به فراموشی سپرده شود. چشم و گوش‌ها را باز کنید که دشمنان حیله‌بازان حرفه‌ای هستند.» امیدواریم شاهد مجلس خبرگانی باشیم که مایه خشنودی امام زمان و ولی فقیه شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته