دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1401 - 11:23

راهنمای انتخاب ظرفیت کولر گازی ایران رادیاتور بر اساس متراژ

انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ یکی از مهمترین معیارهای خرید کولر گازی می باشد.
کد خبر : 667254
image-20220702110935-1.jpeg

به گزارش خبرگزاری آنا اگر کولر گازی با توجه به مساحت محیط مورد نظر شما اندازه مناسبی نداشته باشد، برای مثال کولر گازی ایران رادیاتور 30000 برای متراژها کم ، کولر گازی به درستی کار نمی کند یا محیط شما را بیش از حد خنک می کند، آزاردهنده است یا برای خنک سازی محیط مورد نظر شما مناسب نیست و یا اصلا نمی تواند فضا را به اندازه استاندارد خنک کند.


در این راهنمای خرید کولر گازی، ظرفیت گرمایی کولر گازی بر اساس متراژ مانند کولر گازی ایران رادیاتور 24000 و نکات مورد نظر را بررسی و ویژگی های اصلی در این زمینه را توضیح می دهیم. برای خرید اینترنتی کولر گازی از سایت دماباما همراه ما باشید.


راهنمای انتخاب ظرفیت های مختلف کولر گازی ایران رادیاتور


انتخاب ظرفیت گرمایی کولر گازی بر اساس متراژ برای محیط مورد نظر باید یک انتخاب کاملا معقول باشد، زیرا اگر کولر گازی شما در یک منطقه در دو حالت پر ظرفیت و کم ظرفیت قرار گیرد، می تواند برای شما بسیار آزاردهنده و مضر باشد و همچنین ممکن است میزان دما و رطوبت ای که باید در آن محیط به طور طبیعی وجود داشته باشد را در حد ایده آل تامین کند.


برای این منظور علاوه بر نوع کمپرسور مورد استفاده در کولر گازی، ظرفیت کولر و ظرفیت خود کمپرسور نیز باید مناسب باشد و معمولاً این ظرفیت در واحدی به نام BUT اندازه گیری می شود. نحوه انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ باید به گونه ای باشد که ظرفیت کولر گازی از مساحت مناسب محیط یا کولری که ایده آل نیست بیشتر نباشد زیرا هر دو حالت برای شما و محیط شما مضر خواهد بود.


راهنمای ظرفیت های مختلف کولر گازی ایران رادیاتور



عوامل مختلفی در تعیین ظرفیت گرمایی کولر گازی که پر فروش ترین ها شامل کولر گازی ایران رادیاتور 18000 ، 24000 و 30000 می باشد ، بر اساس متراژ وجود دارد، به عنوان مثال میزان نور خورشید که به محیط می رسد و منطقه ای که کولر گازی شما در آن قرار دارد یکی از عوامل مهمی است که در انتخاب کولر گازی بر اساس آن باید در نظر بگیرید.در ضمن ارتفاع محیط یا اتاقی که قرار است کولر گازی در آن قرار گیرد از نکاتی است که در انتخاب کولر گازی با توجه به متراژ آن باید به آن توجه کرد.


ضمناً در شرایط آب و هوایی مناسب با در نظر گرفتن فاکتورهای استاندارد می توان مقادیر تقریبی را نیز منتشر کرد که در صورت انتخاب ظرفیت مناسب تهویه مطبوع با توجه به منطقه، کمپرسور تهویه مطبوع پس از خنک شدن هوای محیط خاموش می شود. اگر کمپرسور کولر گازی برای مدت طولانی متوقف نشود و کار نکند، احتمال خرابی آن وجود دارد زیرا میزان استهلاک آن بیشتر از حالت عادی است.


اگر ظرفیت کولر گازی بیش از متری فضای مورد نظر شما باشد، قبض برق کولر گازی شما بیش از حد طبیعی خواهد بود، بنابراین در انتخاب کولر گازی همچنان باید به متراژ آن دقت کنید تا هم در هزینه های خود صرفه جویی کنید و هم از گرما و سرمای بیش از حد کولر اذیت نشوید.


مهم ترین عوامل موثر در انتخاب ظرفیت گرمایی کولر گازی بر اساس متراژ


مساحت محیط مورد نظر شما


جمعیت واحد ساختمانی شما بین طبقات دیگر، به عنوان مثال، بین طبقات یا در قسمت بالایی ساختمان


عایق حرارتی ساختمان را بررسی کنید


موقعیت جغرافیایی محیط مورد نیاز در شمال و جنوب


شرایط اقلیمی منطقه


تعداد درها و پنجره های ساختمان


تعداد افراد در ساختمان


نوع کاربری محیط موردنظر شما مانند مسکونی یا مسکونی


به طور کلی، اگر احساس می کنید محیط مورد نظر شما پنجره کافی ندارد و میزان تابش مستقیم نور خورشید زیاد است، و سیستم عایق بندی اصولی در آن به کار نرفته مانند پنجره دو جداره، شما ظرفیت کولر گازی مورد نظرتان را کمی بالاتر از آنچه به صورت استاندارد گفته شده در نظر بگیرید.


همچنین ساختمان های قدیمی در طبقه اول یا آخر قرار دارند، زیرا این طبقات تبادل حرارت بیشتری نسبت به سایر طبقات دارند، بنابراین می توانید برای انتخاب ظرفیت گرمایی کولر گازی بر اساس متراژ کمی ظرفیت کولر گازی خود را بالاتر از حد استاندارد انتخاب کنید.


راهنمای انتخاب ظرفیت کولر گازی ایران رادیاتور بر اساس متراژ


انواع ظرفیت های مختلف کولر گازی ایران رادیاتور


در حال حاضر کولر های گازی ایران رادیاتور دارای مدل دیواری بوده و در پنج ظرفیت از 9000 تا 30000 BTU/h با امکان ایجاد سرمایش و گرمایش تولید می شوند. .با توجه به ظرفیت کولر گازی می توانید با توجه به منطقه کولر گازی مورد نظر خود را انتخاب کنید.


برای این کار ابتدا باید بدانید که متر مربع یعنی مربعی با طول، عرض و ارتفاع یک متر، اگر بخواهید ظرفیت محیط خود را محاسبه کنید، باید طول، عرض و ارتفاع آن محیط را ضرب کنید. ظرفیت محیط متر مربع مورد نظر خود را محاسبه کنید. به عنوان مثال، ظرفیت یک اتاق با ابعاد 4×5 متر و ارتفاع 2.5 متر برابر است با: 4 * 5 * 2.5 = 50 متر مربع



یک کولر گازی مناسب برای محیط 36 متر مربع برابر است با: 6000 تا 1000BUT


یک کولر گازی برای محیطی با مساحت 70 متر مربع برابر است با 1000 تا ۱۶۰۰۰BUT


کولر گازی متناسب با محیط مورد نظر شما از 75 متر مربع تا حدود 185 متر مربع برابر است با: 16000 تا 28000 BUT


برای اینکه به راحتی و به سادگی ظرفیت گرمایی کولر گازی بر اساس متراژ را محاسبه کنید و با توجه به متراژ، کولر گازی را انتخاب کنید، می توانید به ازای هر متر مربع از متراژ طبقه وسط ساختمان مورد نظر خود، حدود 400 الی 600 BUT برای طبقات بالا در نظر بگیرید. زیرا تابش مستقیم نور خورشید به آن قسمت از ساختمان می باشد. این تابش مستقیم باعث گرم شدن دیوارها و سقف ساختمان می شود. 600 تا 800 BUT در هر متر مربع باید در نظر گرفته شود.


راهنمای انتخاب ظرفیت کولر گازی ایران رادیاتور بر اساس متراژ


ویژگی های کولر گازی ایران رادیاتور 30000


در ادامه انتخاب ظرفیت گرمایی کولر گازی بر اساس متراژ، لازم به ذکر است که اسپلیت های ایران رادیاتور ویژگی های متفاوتی دارند. یکی از این ویژگی ها استفاده از تکنولوژی باله طلا می باشد. کندانسور و اپراتور از GOLDFIN ساخته شده است.


این ویژگی باعث افزایش مقاومت دستگاه در برابر آلودگی می شود. بنابراین در شهرهایی با میزان آلودگی بالا و روزهای آلوده تر، استفاده از این دستگاه انتخاب خوبی است. زیرا در برابر پوسیدگی و خوردگی مقاوم هستند. بنابراین، آن ها عمر طولانی تری خواهند داشت.


قابلیت بعدی کولر گازی کم مصرف ایران رادیاتور 30000 قابلیت کارکرد سرد و گرم می باشد. به این ترتیب می توانید از گرمایش اسپلیت در روزهای سرد سال نیز بهره مند شوید. یکی دیگر از ویژگی های کولر گازی 30000 ایران رادیاتور استفاده از گاز مبرد R410a سازگار با محیط زیست است.


گاز R410a نقطه جوش کمتری دارد، بنابراین در سیستم های تهویه مطبوع، استفاده از این گاز می تواند باعث کاهش مصرف انرژی تجهیزات شود.کمپرسورهای دیواری اسپلیت ایران رادیاتور دوار هستند. کمپرسور های روتاری کارایی بیشتری نسبت به سایر مدل ها دارند. ضمناً عملیات خنک سازی محیط در دستگاه در مدت زمان کوتاهی به پایان می رسد.


حالت خواب یکی از نقاط قوت کولر گازی 30000 ایران رادیاتور است. با کمک آن می توانید کولر گازی را در هنگام خواب با دمای محیط تنظیم کنید و از استراحتی دلپذیر لذت ببرید. این محصول از فناوری توربو نیز پشتیبانی می کند. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که از حداکثر توان فن استفاده و دمای محیط را متعادل کنید.


کولر گازی ایران رادیاتور 24000


اسپلیت دیواری ایران رادیاتور با ظرفیت 24000 BTU برای فضا هایی از 35 تا 50 متر مربع (ارتفاع سقف 2.8 متر) مناسب و دارای سرمایش و گرمایش است. کولر گازی ایران رادیاتور مجهز به کمپرسور توشیبا GMCC است که از گاز سازگار با محیط زیست R410 و اپراتور و کندانسور پره طلایی مقاوم در برابر خوردگی استفاده می کنند. این ویژگی ها در انتخاب و تعیین ظرفیت گرمایی کولر گازی بر اساس متراژ باعث می شود که کولر های گازی ایران رادیاتور برای کلان شهرها و مناطق آلوده هوا و همچنین مناطق با رطوبت بالا مناسب باشند.


با توجه به تمام توضیحات و نکات ارائه شده در این نوشتار از فروشگاه اینترنتی دماباما متوجه می شوید که انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ خانه می تواند مزایای زیادی داشته باشد به عنوان مثال: نسبت ظرفیت کولر گازی به متراژ، هزینه قبوض برق و استهلاک را کاهش می دهد. بنابراین توصیه می شود در انتخاب کولر گازی و ظرفیت گرمایی کولر گازی بر اساس متراژ دقت بیشتری داشته باشید.


برای بررسی دقیق تر مدل های مختلف کولر گازی ایران رادیاتور به وبسایت دماباما مراجعه فرمایید.



انتهای پیام/ ر

انتهای پیام/

برچسب ها: کولر گازی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته