دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1401 - 11:24
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

صباغیان: دولت ایده‌های خوبی دارد که برای اجرا باید زمان داشته باشد/مشکل اصلی کشور ساختار غلط است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: مشکل اصلی کشور ما مربوط ساختارهای غلط موجود است و تا دولت ساختارهای سیاسی و اداری موجود را اصلاح نکند، هیچ کاری را نمی تواند پیش ببرد.
کد خبر : 667060
محمدرضا صباغیان

محمدرضا صباغیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، در خصوص ارزیابی عملکرد دولت سیزدهم در یکسالگی خود اظهار کرد: دولت سیزدهم طرح‌ها، ایده‌ها و جهت‌گیری‌های خوبی تا کنون داشته است، اما هنوز در مقام عمل تنوانسته ایده‌های خود بالفغل کند، البته این موضوع هم نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرد که برخی از ایده‌ها و طرح‌ها برای به نتیجه رسیدن زمان می‌خواهد، بنابراین ما باید به دولت در خصوص برخی از موارد زمان بدهیم.


او با بیان اینکه در یکسال اول نمی‌توان دولت را مورد ارزیابی قرار داد، تصریح کرد: احساس می‌شود که دولت تمام تلاش خود را به کار بسته تا مشکلات کشور را رفع کند، اما در برخی از بخش‌ها نیروهای ضعیف و کم تجربه‌ای وجود دارند که خیلی با مشکلات و ساختار کشور آشنایی ندارند، بنابراین قادر نبودند به اهداف مهم دولت برسند.


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی گفت: امیدواریم با تغییراتی که قرار است صورت گیرد در این حوزه مشکلات رفع شوند، این نکته هم نباید از نظر دور بماند که مشکل اصلی کشور ما مربوط ساختارهای غلط موجود است و تا دولت ساختارهای سیاسی و اداری موجود را اصلاح نکند، هیچ کاری را نمی تواند پیش ببرد.


صباغیان در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح ساختارهای غلط از وظایف مجلس است یا دولت؟ گفت: بله، اصلاح ساختار از وظایف اصلی مجلس است، ولی به اعتقاد من دولت باید پیشنهاد لازم را در خصوص چگونگی اصلاح ساختارهای غلط موجود بدهد.


او با اشاره به موضوعاتی که اخیرآ در مجلس برای استیضاح برخی از وزرا مطرح شده است، تصریح کرد: معتقدم هنوز برای قضاوت کردن راجع به عملکرد برخی از وزار زود است، البته در برخی از مقاطع استیضاح هم نیاز است و باید به عنوان یکی از ابزار های نظارتی نمایندگان مورد استفاده قرار گیرد.


انتهای پیام/۴۰۱۳/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته