دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 تير 1401 - 12:08
مستاجران در گفت‌وگو با آنا تشریح کرد؛

راه‌های مؤثر در پرورش خلّاقیت و نوآوری دانشجویان چیست؟

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، وجود خصوصیات جستجوگرایانه و بدیع‌پروری در تشکیل گروه‌های خلّاق را از راه‌های مؤثری در پرورش خلّاقیت و نوآوری در دانشجویان برشمرد.
کد خبر : 666913
عبدالرسول مستأجران

عبدالرسول مستأجران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در خمینی‌شهر اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارزی که در دانشگاه‌ها باید به آن توجه شود، رشد خلّاقیت و نوآوری در دانشجویان است.


وی با بیان اینکه استعدادهای گوناگونی در دانشجویان وجود دارد که باید در دانشگاه‌ها شکوفا شود به پیاده‌سازی برنامه‌های بهسازی با جریان نوگرایی و نوآوری در دانشگاه اشاره کرد و آن را در ظهور خلّاقیت دانشجویان مؤثر دانست.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر اضافه کرد: با ایجاد یک نظام ارتباطی و مشارکت‌جویانه امکان رشد خلّاقیت در دانشجویان توسعه می‌یابد.


مستأجران، هدف‌گذاری برای دانشجویان در حین تحصیل و استفاده از استعدادها و انرژی خلّاقیت آنها را عامل پیش‌برنده در راستای تشکیل یک جامعه توانمند دانست و گفت: دانشگاه‌ها پرورش‌دهنده منابع انسانی آینده هستند و رشد اندیشه‌ها و خلّاقیت‌ها از مبانی و اهداف اصلی حوزه دانش محوری دانشگاه‌هاست.


وی، وجود خصوصیات جستجوگرایانه و بدیع‌پروری در تشکیل گروه‌های خلّاق را از راه‌های مؤثری در پرورش خلّاقیت و نوآوری در دانشجویان برشمرد و تبیین کرد: راه برون‌رفت از مشکلات جامعه و صنعت و علاج نارسایی‌ها و کمبودهای موجود در آن جز در سایه توجه، سرمایه‌گذاری و بهادادن به اندیشه جوانان مستعد کشور در دانشگاه‌ها به دست نمی‌آید.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر، نقش محوری استادان در ایجاد فضای ابتکار و نوآوری در دانشجویان را با اهمیت عنوان و تأکید کرد: تشویق و ترغیب دانشجویان به حل مسائل علمی با نگاه جدید و روش‌های نوآورانه موجب شکوفایی و پرورش قدرت خلّاقیت، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس در دانشجویان می‌شود.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب