دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1401 - 17:57

مسکو گاز مجارستان را قطع نخواهد کرد

مجارستان اعلام کرد که از ادامه عرضه گاز طبیعی روسیه اطمینان یافته و شرکت گازپروم تعهدات خود را بر اساس قرارداد اجرا خواهد کرد.
کد خبر : 665218
گاز روسیه

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، بوداپست روز یکشنبه اعلام کرد که از ادامه عرضه گاز طبیعی روسیه اطمینان یافته و شرکت گازپروم تعهدات خود را بر اساس قرارداد اجرا خواهد کرد.


پیتر سیجارتو، وزیر خارجه مجارستان بدون اشاره به جزئیات افزود: الکسی میلر رئیس گازپروم و الکساندر نوواک معاون نخست‌وزیر روسیه اطمینان داده‌اند که این شرکت بر اساس قرارداد به تعهداتش نسبت به این کشور عمل خواهد کرد.


شرکت بزرگ دولتی گاز طبیعی روسیه گاز پروم در واکنش به تحریم‌های اعمال شده غرب در پی آغاز جنگ اوکراین عرضه گاز به شرکت اورستد دانمارک و شل انرژی را بر اساس قرارداد عرضه گاز به آلمان، قطع کرد.


گاز پروم همچنین تحویل گاز به شرکت بازرگانی گاز هلند "گازترا" را به همراه بلغارستان، لهستان و فنلاند به علت خودداری آنان از پرداخت بهای گاز به روبل بر اساس طرح تازه، قطع کرده است.


مجارستان بر اساس قرارداد درازمدت امضاء شده با روسیه در سال گذشته (۲۰۲۱)، سالانه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب گاز از طریق بلغارستان و صربستان و همچنین یک میلیارد مترمکعب از طریق خط لوله دیگری که از خاک اتریش می‌گذرد، دریافت می‌کند. مدت اعتبار این قرارداد ۱۵ سال تعیین و تغییر مقدار گاز خریداری شده پس از ۱۰ سال در آن پیش‌بینی شده است.


سیجارتو افزود که امنیت انرژی مجارستان شامل دریافت محموله‌های گاز در ثبات قرار دارد و محموله‌های گاز روزانه بر اساس قرارداد به‌موقع و بدون تأخیر و اختلال تحویل داده می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته