دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1401 - 11:59
در تفاهم‌نامه‌ای صورت گرفت؛

کارآفرینی و تبدیل ایده‌های دانشگاه خوارزمی به محصول ازطریق اداره تعاون

رئیس دانشگاه خوارزمی از امضای تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز خبرداد که محور اصلی آن، تعهد این اداره نسبت به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور، اشتغال دانشجویان و مهارت‌آموزی است.
کد خبر : 664500
توسعه کارآفرینی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در راستای شعار سال و با هدف توانمندسازی فارغ‌التحصیلان و تامین پشتوانه علمی، اقتصادی بازار و ارتباط نظام‌مند با دستگاه‌های دولتی دانشگاه خوارزمی پس از جلسات متعدد تفاهم‌نامه‌ای را با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز منعقد کرد.


عزیزالله حبیبی، رئیس دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا در رابطه با جزئیات این تفاهم‌نامه خاطرشان کرد: همکاری نظام‌مند و نهادینه شده بین اداره کل تعاون و دانشگاه برای برنامه‌ریزی در خصوص مسائل مشترک حوزه روابط کار، رفاه و امور اجتماعی، کار آفرینی و اشتغال، تعاون و هدایت، توانمندسازی فارغ‌التحصیلان جویای کار و تامین پشتوانه علمی اقتصاد بازار کار آن‌ها در قالب تاسیس مرکز تعاونی کاریابی دانشگاه منعقد شد.


وی ابراز امیدواری کرد که با انعقاد این تفاهم‌نامه بتوان افق‌های بلندی برای نیل به اهداف دانشگاه در راستای شعار سال برداشت و گفت: دانشگاه خوارزمی در خصوص فراهم کردن زمینه‌های کارآفرینی و اشتغال آمادگی لازم را برای همکاری با اداره کل تعاون استان دارد. امیدوارم این حرکت آغازی برای برای نهادینه‌کردن فرهنگ کارآفرینی و اشتغال‌زایی و تسری آن به جامعه و دانشجویان باشد.


رئیس دانشگاه خوارزمی اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در تمام زمینه‌های کمک آموزشی، علمی، پژوهشی، آموزشی و فناوری دانشجویان تمرکز دارد. در این تفاهم‌نامه به‌طور ویژه بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور، فناوری، اشتغال دانشجویان و شرکت در دوره‌های مهارتی تمرکز شده است تا ایده دانشجویان به محصول برسد. همچنین برای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فرصت دو هفته‌ای تعیین شده تا امور را عملیاتی کند و تفاهم‌نامه تنها بر روی کاغذ باقی نماند و به قراردادهای متعدد منتهی شود.


عبدالله دارایی، مدیرکل اداره تعاون استان البرز در جلسه امضای تفاهم‌نامه در خصوص کارآفرینی در دانشگاه خوارزمی گفت: اختصاص مجوز کاریابی تخصصی به دانشگاه قابل اجرا است و این اداره کل آمادگی دارد تا در فرصت تابستان آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای را برگزار کند، همچنین در مبحث آسیب‌های اجتماعی نیز می‌توان کلاس‌های مهارت‌آموزی برگزار کرد. دانشگاه خوارزمی هاب کاریابی تخصصی دانشگاه‌های استان البرز است.


جمشید شنبه‌زاده، معاون پژوهشی دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا، انعقاد تفاهم‌نامه را نقطه عطف همکاری و گسترش فعالیت دانشگاه و اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی دانست و اظهار کرد: در این تفاهم‌نامه خواسته و نیازهای دانشگاه و اداره کل در خصوص برون رفت از مشکلات و موانع اشتغال‌زایی با ایجاد کارگروه‌های مشترک مرتفع خواهد شد. همچنین استفاده از ظرفیت‌های متقابل شروع شده است و ادامه خواهد یافت.


وی ادامه داد: امیدواریم این تفاهم‌نامه به مجموعه زیست‌بوم کارآفرینی دانشگاه کمک کند که سیاست دولت در برنامه هفتم توسعه نیز در این راستا است و اجرای این تفاهم‌نامه می‌تواند ثمربخش باشد. یکی از اهداف ما در دانشگاه این است که بتوانیم به تولید، اشتغال‌آفرینی و دانش‌بنیان شدن که در شعار سال به آن اشاره شده جامه عمل بپوشانیم و با توجه به بیانیه گام دوم ارتباط بین دانشگاه و صنعت را برقرار کنیم.


معاون پژوهشی دانشگاه خوارزمی از افزایش تعداد شرکت‌های تخصصی برای جذب فارغ‌التحصیلان خبر داد و گفت: ۷۰ درصد از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه شاغل هستند. علاقه دانشجویان به محیط کار و مباحث در زمینه کارآفرینی، مهارت‌آموزی و اشتغال نیز افزایش پیدا کرده است. همچنین ظرفیت‌های قوی از لحاظ هیئت علمی و دانشجویی در دانشگاه وجود دارد که اداره کل تعاون می‌تواند از این پتانسیل قوی در راستای بهره‌برداری هدف‌های خود استفاده کند.


شنبه‌زاده در پایان عنوان کرد: طی این تفاهم‌نامه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیازهای خود را به دانشگاه خوارزمی ارائه می‌دهند و دانشجویان موضوعات رساله دکتری و پایان‌نامه خود را در راستای دغدغه‌های موجود انجام می‌دهند که این طرح‌ها مورد حمایت مرکز شکوفایی و نوآوری بخش تعاون این اداره کل قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/۱۰۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته