دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1401 - 09:26
حجت‌الاسلام عارضی:

اسناد بالادستی محور کار سند تعالی و رشد دانشگاه قرار گیرد

سرمایه‌های اجتماعی با فعالیت‌های فرهنگی تشکیل و حفظ می‌شوندمسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان تأکید کرد: سند تعالی و رشد دانشگاه و عمل به آن باید در واحدهای دانشگاهی مدنظر قرار گیرد و اسناد بالادستی محور کار باشند و محتویات آنها در محیط کار عملیاتی شوند.
کد خبر : 664487
حجت‌الاسلام حسن عارضی

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دهاقان، حجت‌الاسلام حسن عارضی در نشستی مشترک با اعضای شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با بیان نقاط قوت و ضعف امور فرهنگی در جامعه و دانشگاه اظهار کرد: در بخش فرهنگی، واحدهای دانشگاهی باید به شکلی مطلوب‌تر از قبل عمل کنند؛ چراکه امور فرهنگی در رأس همه امور جامعه قرار دارند. به‌منظور پیشبرد برنامه‌های فرهنگی، ایجاد و حفظ سرمایه‌های اجتماعی بسیار مهم و قابل توجه است. در برنامه‌های فرهنگی، سرمایه‌های اجتماعی شکل می‌گیرند و حفظ می‌شوند. دین ما دین خطی بوده نه دین نقطه‌ای، پس امور فرهنگی باید علاوه بر در نظر داشتن فرد، اجتماع را به‌طور خاص مدنظر قرار دهند.


وی با بیان منابع فهم دین و امور دینی عنوان کرد: فهم دین منابعی دارد که به ما در درک و فهم کامل مسائل دینی کمک می‌کند. نخستین منبع، قرآن است که در آموزه‌های دینی از آن به‌عنوان کتاب یاد شده و دومین منبع فهم دین، سنت بوده که شامل کلام و فعل معصوم می‌شود. احادیث و عقل نیز منابع دیگر فهم دین هستند. قرآن و سیره معصومین در مباحث اجماع دین و فهم، دارای اهمیت ویژه‌ای بوده‌اند، این دو منبع عظیم از حیث الگوبودن با هم یکسان بوده و برای دستیابی به سعادت دنیا و آخرت می‌توانیم با پیروی از قرآن و سیره به سعادت و سعادتمندی برسیم.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان درباره شورای فرهنگی دانشگاه و وظایف آن گفت: در شورای فرهنگی واحدهای دانشگاهی باید سیاست‌گذاری اتفاق بیفتد. ترکیب شورای فرهنگی باید مجمعی از عقلا و تصمیمات اتخاذشده در آن عقلانی باشند. حضور اعضای شورای فرهنگی در جلسات باید با فکر، مطالعه و آمادگی کامل باشد تا شورا بتواند برای معضلات و موارد مطرح‌شده، راهکارهای مناسب و به موقع اتخاذ کند. ایده‌های خوب و منطقی، آسیب‌ها و مشکلات در این جلسات باید طرح شود و خروجی جلسات، خروجی‌های ایده‌آل باشد تا آثار و برکات آن را در دانشگاه‌ها و جامعه شاهد باشیم.


عارضی با تأکید بر ضرورت ایجاد تحول و تعالی در دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی و همه حوزه‌های آن باید تحولی چشمگیر صورت پذیرد؛ بنابراین شایسته است که سند تعالی و رشد دانشگاه و عمل به آن در واحدهای دانشگاهی مدنظر قرار گیرد. اسناد بالادستی باید محور کار باشند و محتویات این اسناد در محیط کار عملیاتی شوند. دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی بوده که جامعه زیر پوشش آن بسیار چشمگیر و بزرگ است و همه مسائل جاری در آن باید توسط جامعه دانشگاهیان مدیریت شود.


انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته