دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1400 - 12:59
حجت‌الاسلام‌ عارضی تأکید کرد؛

لزوم نقش‌آفرینی‌ دانشجویان در بخش‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: دانشگاه‌ها باید فرصت نقش‌آفرینی‌های بیشتر را برای دانشجو فراهم کنند و نقش‌آفرینی باید در تمام بخش‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی اتفاق بیفتد.
کد خبر : 629625
عارضی



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دهاقان، حجت‌الاسلام حسن عارضی به‌صورت حضوری و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جمع دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی سال جدید تحصیلی و به‌صورت برخط در جمع دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ورودی سال ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان حضور یافت و با بیان تفاوت‌های دانشگاه با دیگر مقاطع تحصیلی گفت: دانشگاه نسبت به فضاهای آموزشی ماقبل خود، محیطی متفاوت دارد.




بیشتر بخوانید:


موتور محرکه کشور دانشجویان هستند




وی خطاب به دانشجویان افزود: در این فضا، نقش جوانان پررنگ‌تر و ملموس‌تر از قبل است، نقش دانشجو بعد از ورود به دانشگاه، فراتر از یک دانش‌آموز است، اینجاست که شما، نقش دانشجو را به خود گرفتید و نام مؤذن جامعه برازنده شماست.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: اکنون زمانی است که باید به دنبال اثبات هرچه بیشتر این نقش و دیده شدن بهتر آن باشید، از این مقطع به بعد است که شما باید در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های خانوادگی، اجتماعی و کشوری حضوری چشمگیرتر و مشهودتر داشته باشید، از این زمان به بعد است که نقش شما از نقش شنوندگی صرف به گوینده بودن تبدیل می‌شود.


عارضی با اشاره به نقش آموزش عالی در پیشبرد اهداف کشور بیان کرد: باید در نظام آموزش عالی تحولی را رقم بزنیم و این در سایه توجه بیشتر به دانشجویان محقق می‌شود، دانشجویان باید مسئولیت‌ها را تمرین کنند و عهده‌دار مسئولیت‌های جامعه شوند، دانشگاه‌ها باید فرصت نقش‌آفرینی‌های بیشتر را برای دانشجو فراهم کنند و نقش‌آفرینی باید در تمام بخش‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی اتفاق بیفتد.


وی با بیان کارکرد کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی گفت: اتفاق خوبی که در دانشگاه‌ها افتاده است، وجود کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی است، وجود این کانون‌ها و تشکل‌ها به معنای این است که دانشجو در صحنه نقش‌آفرینی می‌کند و از زمان دانشجویی پذیرفتن مسئولیت‌های اجتماعی تمرین و تکرار می‌شود، نقش‌آفرینی دانشجویان و جوانان در عرصه‌های مختلف به برکت انقلاب و خون شهدای انقلاب است که این فرصت را برای ما فراهم کردند.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با برشمردن انتظارات جامعه از دانشجویان خطاب به آنان بیان کرد: اکنون‌که شرایط خوب و مطلوبی برای فعالیت شما فراهم‌شده است، انتظار داریم که با اراده‌ای قوی در اداره دانشگاه به مسئولان کمک کنید.


عارضی گفت: وقتی دانشجویان با طیب خاطر به فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بپردازند در آینده شاهد رشد بهتر دانشجویان و جامعه هستیم، یکی از آفت‌های نظام آموزشی ما تربیت دانشجویان در یک بعد است، این قبیل دانشجویان قادر نخواهند بود با مشکلات اجتماعی مواجهه درست و به‌موقع داشته باشند و این امر آسیب‌هایی را برای کشور و اجتماع دربرخواهد داشت، این فرصت‌ها را قدر بدانید و با فعالیت و حضور خود، دانشگاهی بانشاط داشته باشید.


انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته