دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1401 - 00:15
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

حیدری: باید از وجه مشترک استکبارستیزی ونزوئلا بهره ببریم/درک مشترک رئیس‌جمهور و مردم ونزوئلا از اقدامات ظالمانه آمریکا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رئیس‌جمهور وزرا و مردم این کشور درک مشترکی از اقدامات ظالمانه آمریکا دارند و تمایل دارند با جمهوری اسلامی در سطوح بالا از جمله مباحث اقتصادی ارتباط برقرار کنند.
کد خبر : 664468
شهریار حیدری

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست داخلی خبرگزاری آنا درباره اهمیت دیدار رئیس‌جمهور ونزوئلا با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: وجوه مشترک زیادی با ونزوئلا داریم، یکی از این وجوه مشترک بحث استکبارستیزی ونزوئلا است که باید از این وجه مشترک به بهترین نحو بهر ببریم.


وی در ادامه گفت: مهمترین دلیل وجود رابطه با ونزوئلا این است که این کشور از نظر جغرافیایی به آمریکا نزدیک است و درک خوبی هم از آمریکا و شیطنت‌های این کشور دارد، به همین خاطر کشوری است که با اینکه در تحریم مطلق آمریکا است، اما همواره با مقاومت توانسته به ملتش عزت ببخشد.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در سفری که به عنوان ناظر انتخابات سال گذشته در ونزوئلا حضور پیدا کردم، متوجه شدم که رئیس‌جمهور وزرا و مردم این کشور درک مشترکی از اقدامات ظالمانه آمریکا دارند و تمایل دارند با جمهوری اسلامی در سطوح بالا از جمله مباحث اقتصادی ارتباط برقرار کنند.


این نماینده مجلس یازدهم افزود: اگرچه بُعد مسافت بین ایران و ونزوئلا طولانی است، اما واقعا کشوری اثرگذار در عرصه بین‌المللی و در آمریکای جنوبی است.


حیدری تصریح کرد: سفر «مادورو» به ایران برای ما بسیار اهمیت دارد، زیرا هم سطح روابط و ارتباطات بین دو کشور را ارتقا بخشید و علاوه بر این آنچه که نظر ما در ارتباط با شرایط جهانی است، ونزوئلا هم همین نظر را دارد، این نظر درباره آمریکا بسیار بیشتر صدق می‌کند.


به گفته وی، بحث لابی‌های صهیونیستی اثرات منفی و مخرب صهیونیست‌ها در عرصه مبادلات بین‌المللی و امنیت جهانی از جمله نکات مورد توافق بین ایران و ونزوئلا است.


حیدری ادامه داد: توصیه رهبر معظم انقلاب به کشورهای مختلف همواره این بوده که همراه ملت خودشان باشد و در کنار آن عزت کشورشان را هم حفظ کنند و علاوه بر این، مستقل و قدرتمند نیز باشند، این مسائل به صورت ویژه توسط رهبر معظم انقلاب در دیدار با «مادورو» مورد تأکید قرار گرفته است.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ونزوئلا همواره قصد داشته با ایران ارتباط خوبی برقرار کند، ایران از این ارتباط استقبال می‌کند و مجلس و دولت ایران متقاضی این ارتباط قوی با ونزوئلا هستند.


انتهای پیام/۴۱۶۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته