دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1401 - 00:15
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

مجتهد شبستری: اختلاف بین شیعه و سنی در موسوم حج آسیب‌زا است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر انقلاب به درستی در اظهارات‌شان بر مسئله پرهیز از اختلافات بین شیعه و سنی تأکید داشتند، زیرا اختلاف بین شیعه و سنی همواره و بیش از پیش در موسوم حج آسیب‌زا است.
کد خبر : 663704
مجتهدشبستری

حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران حج، تصریح کرد: سفر حج یک ظرفیت همدلی و اتحاد بین مسلمین را ایجاد می‌کند، زیرا همه مسلمین جهان از سراسر کشورهای دنیا با فرهنگ‌های گوناگون گرد هم می‌آیند تا زائر خانه خداوند باشند.


وی ادامه داد:‌ این اتحاد و همدلی باعث ایجاد یک قدرت در بین مسلمانان می‌شود که باید از هرگونه افتراق و عواملی که آسیب‌زننده به این قدرت جهان اسلام است، پرهیز کرد، ‌بنابراین رهبر معظم انقلاب اسلامی به درستی در اظهارات خود بر مسئله پرهیز از اختلافات بین شیعه و سنی تأکید داشتند، زیرا اختلاف بین شیعه و سنی همواره و بیش از پیش در موسوم حج آسیب‌زا است.


این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به هر میزان بر اختلافات بین شیعه و سنی دامن زده شود، قدرت جهان اسلام به همان میزان کاهش پیدا می‌کند، گفت:‌ زائران خانه خدا باید از هرگونه عامل آسیب‌زا، به‌خصوص اختلافات بین شیعه سنی پرهیز کنند.


حجت‌الاسلام مجتهد شبستری درباره پرهیز از بازارگردی به عنوان یکی دیگر از محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران حج تصریح کرد: بنده با توجه به تجربه زیادی که در سفر به سرزمین وحی داشته‌ام، معتقدم بازارگردی دو ایراد اساسی دارد، اول اینکه بازارگردی باعث تضعیف تولید داخلی می‌شود، ‌زیرا زائرانی که می‌خواهند از سرزمین وحی برای اقوام خود سوغاتی بیاورند مجبورند ارز تهیه کنند که این مسئله در شرایطی فعلی اقتصادی کشور مناسب نیست.


عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: توجه بیش از حد به بازارگردی سبب می‌شود که از حال و هوای معنوی که در سفر حج باید به وجود بیاید کاسته شود، ‌بهتر است حجاج عزیز و به جای اینکه سوغات مادی برای اقوام خود بیاورند، سوقات معنوی برای آن‌ها در نظر بگیرند.


انتهیا پیام/۴۰۱۳/‌

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته