دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1401 - 14:30

روش‌های مهاجرت به قبرس شمالی

در سال‌های اخیر مهاجرت، بحثی داغ در میان بسیاری از افراد بوده است. همان‌طور که می‌دانید شرایط و راه‌های متفاوتی برای مهاجرت به کشورهای مختلف وجود دارد. در این مطلب قصد داریم روش‌های مهاجرت به قبرس شمالی را بررسی کنیم.
کد خبر : 663090
رپرتاژ

به گزارش خبرگزاری آنا در سال‌های اخیر مهاجرت، بحثی داغ در میان بسیاری از افراد بوده است. همان‌طور که می‌دانید شرایط و راه‌های متفاوتی برای مهاجرت به کشورهای مختلف وجود دارد. در این مطلب قصد داریم روش‌های مهاجرت به قبرس شمالی را بررسی کنیم.


به طور کلی کشور قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود که بخش شمالی تحت حاکمیت ترکیه و بخش جنوبی تحت سلطه یونان است. واحد پول قبرس شمالی که بسیاری از افراد خواهان مهاجرت به آن هستند، لیر است. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، ادامه این مطلب برای شما بسیار مفید خواهد بود.


6 روش برای مهاجرت به قبرس شمالی که باید بدانید


کشور قبرس در اتحادیه اروپا قرار دارد و هزینه زندگی در آن بالا نیست؛ بنابراین کشوری مهاجرپذیر محسوب می‌شود. به همین دلیل بسیاری از افراد علاقه‌مند شده‌اند که به این کشور مهاجرت کنند. مهاجرت به این کشور از طریق 6 راه که در ادامه به طور کامل بررسی می‌شوند، امکان‌پذیر است. البته برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از خدمات سایت آسان مهاجر استفاده کنید.


مهاجرت کاری


مهاجرت به قبرس از طریق کار در این کشور یکی از راه‌های ممکن برای مهاجرت است. برای انتخاب این راه در ابتدا باید به زبان ترکی مسلط باشید. سپس نیاز دارید که از طرف کارفرمایی که اهل کشور قبرس است، پیشنهاد کاری داشته باشید.


اگر از طرف کارفرمای قبرسی پیشنهاد کاری معتبری داشته باشید، می‌توانید تا پنج سال کارت اقامت موقت خود را تمدید کنید. پس از گذشت پنج سال این امکان را دارید که درخواست کارت اقامت دائم بدهید. لازم به ذکر است مدارکی را باید برای اخذ ویزای کاری و مهاجرت به قبرس شمالی ارائه دهید.


این مدارک شامل مجوز اقامت یک ساله در قبرس، داشتن قرارداد کاری برای حداقل دوسال، گواهی عدم سوء پیشینه، پاسپورت و بیمه نامه هستند.


مهاجرت تحصیلی


مهاجرت از طریق تحصیل به مراتب آسان‌تر از مهاجرت کاری است. شرایط سنی نیز تأثیر منفی در مهاجرت تحصیلی ندارد. فقط باید از دانشگاه‌های معتبر قبرس درخواست نامه پذیرش کنید. در صورتی که واجد شرایط باشید (از لحاظ مالی و مدارک)، نامه پذیرش برای شما ارسال می‌شود.


اعتبار اقامت شما از طریق تحصیل در کشور قبرس تا پایان دوره تحصیل شما است. در صورتی که پس از پایان تحصیل از طرف کارفرمای قبرسی پیشنهاد کاری داشته باشید، مجوز اقامت دائم را دریافت می‌کنید. در طی مدت تحصیل نیز باید هر ساله اقامت موقت را تمدید کنید.


هزینه تحصیل در دانشگاه‌های قبرس بسته به رشته تحصیلی بین 3 هزار دلار تا 18 هزار دلار است. رشته‌هایی مانند پزشکی هزینه بیشتری نسبت به سایر رشته‌ها دارند. پرداخت قسمتی از هزینه‌های مالی با کمک شغل‌های نیمه وقت دانشجویی در کشور قبرس امکان‌پذیر است.


مهاجرت به قبرس شمالی از طریق ازدواج


در صورتی که با فردی اهل قبرس ازدواج کنید، اقامت برای سه سال در این کشور را دریافت می‌کنید. با تداوم ازدواج امکان دریافت تابعیت این کشور نیز وجود دارد. لازم به ذکر است که حقوق و درآمد دو شخصی که ازدواج می‌کنند، نباید ماهانه از هزار یورو کمتر باشد.


مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری


سرمایه‌گذاری‌های خارجی در حوزه گردشگری و ساخت و ساز باعث رونق گرفتن اقتصاد قبرس شمالی شده است. بنابراین اگر شرایط سرمایه‌گذاری دارید، این راه یکی از راه‌های خوبی است که با کمک آن اقامت دائم کشور قبرس را دریافت خواهید کرد.


ثبت شرکت در قبرس برای مهاجرت به قبرس شمالی حداقل به دو شخص نیاز دارد که یکی از آن‌ها حتماً شهروند کشور قبرس باشد. پس از گذشت دو سال از ثبت شرکت، اقامت دائم خود را دریافت خواهید کرد. برای انجام کارهای ثبت نیازی نیست که حضوراً به قبرس بروید. روندی که برای ثبت شرکت باید طی کنید به شرح زیر است:



  • تعیین نوع فعالیت شرکت

  • کپی گذرنامه و گواهی رفتار درست سهامداران

  • انتخاب نام مناسب برای شرکت

  • واریز هزینه (حدود صدهزار دلار) به یکی از بانک‌های این کشور


مهاجرت با خرید ملک در قبرس


خرید ملک در قبرس شمالی یکی از راه‌های دیگر مهاجرت است که نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. در صورتی که سابقه کیفری نداشته باشید و از نظر روانی و جسمی سلامت باشید، با خرید ملک یا آپارتمانی به ارزش صد و بیست و پنج هزار یورو، اقامت دائم کشور قبرس را دریافت می‌کنید.


مهاجرت به قبرس


هزینه خرید هر متر خانه در شهر نیکوزیا که یکی از شهرهای محبوب قبرس است برابر با 1771 یورو و در کشور گیرنه برابر با 918 یورواست.


مهاجرت از طریق تولد


اگر پدر و مادری که تبعه قبرس هستند حتی در محلی غیر از قبرس فرزندی به دنیا بیاورند، آن فرزند تبعه قبرس خواهد بود. همچنین اگر تابعیت مادر و پدر نامشخص باشد و فرزندی در کشور قبرس به دنیا بیاورند، پس از گذشت پنج سال آن فرزند تابع قبرس خواهد بود.


کدام شهرهای قبرس شمالی برای مهاجرت مناسب هستند؟


از شهرهای مهاجرپذیر قبرس شمالی نیکوزیا، گیرنه و لارکانا را می‌توان نام برد. پایتخت کشور قبرس که نیکوزیا است، یکی از گزینه‌های عالی برای مهاجرت محسوب می‌شود زیرا تمام ادارات و دفاتر رسمی این کشور در پایتخت آن قرار دارند.


شهر گیرنه از نظر آب و هوا و زیبایی شهری بسیار مناسب برای مهاجرت است. شهر لارکانا نسبت به شهرهای دیگر کمی گران‌تر است، اما همچنان شهری مناسب برای مهاجرت محسوب می‌شود.


مهاجرت به قبرس شمالی چه مزایا و معایبی دارد؟


مهاجرت به کشور قبرس مزایا و معایبی دارد که در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره خواهد شد. مزایای مهاجرت به این کشور شامل موارد زیر می‌شود:



  • هزینه کم و مناسب نسبت به بقیه کشورهای اروپایی

  • امکان دریافت اقامت آسان

  • امکان مهاجرت به سایر کشورهای اروپایی

  • امنیت زیاد این کشور


مهاجرت به این کشور معایبی نیز دارد که از این معایب موارد زیر را می‌توان نام برد:



  • فرصت‌های شغلی اندک

  • تعداد کم دانشگاه‌های معتبر

  • به رسمیت نشناختن این کشور در اتحادیه اروپا


جمع بندی


کشور قبرس شمالی به دلیل داشتن آب و هوایی خوب، اقتصادی پایدار، امنیت بالا و از همه مهم‌تر امکان دریافت اقامت آسان به یکی از کشورهای مورد علاقه ایرانیان برای مهاجرت تبدیل شده است. بنابراین شما نیز می‌توانید با انتخاب یکی از راه‌های ذکر شده در این مطلب برای مهاجرت به قبرس شمالی اقدام کنید.



انتهای پیام/ ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته