دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آذر 1400 - 09:12

اقامت دائم کانادا از طریق اسکیل ورکر چه مزایایی دارد؟

چطور از طریق برنامه اسکیل ورکر، اقامت دائم کانادا را بگیریم؟ چرا برنامه اسکیل ورکر یکی از بهترین برنامه‌های مهاجرت به کاناداست؟ مزایای اقامت دائم کانادا از طریق اسکیل ورکر را اینجا بخوانید.
کد خبر : 625907
image-20211206090304-1.png



به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، از روزی که برنامه اسکیل ورکر کانادا توسط دولت این کشور استارت خورد، هر سال به تعداد شرکت کنندگان در این برنامه اضافه شده است. اسکیل ورکر را می‌توان یکی از بهترین برنامه‌های مهاجرتی در تمام دنیا دانست که به بسیاری از افراد شانس مهاجرت به کشور کانادا را داده است. با داشتن شرایط مشخص از جمله تخصص و سابقه کاری می‌توانید شانس خودتان را برای گرفتن اقامت دائم کانادا از طریق اسکیل ورکر امتحان کنید. در این مطلب مزایای اخذ اقامت کانادا از طریق اسکیل ورکر را بررسی می‌کنیم.


اخذ اقامت کانادا از طریق اسکیل ورکر


قبل از پرداختن به مزایای اقامت دائم کانادا از طریق اسکیل ورکر، بهتر است در مورد این صحبت کنیم که اصلا چطور می‌توانیم از طریق اسکیل ورکر به کانادا مهاجرت کنیم.


اسکیل ورکر کانادا برنامه‌ای است که دولت این کشور طراحی کرده تا از طریق جذب نیروی کار خارجی، کمبود خود را در حوزه‌های تخصصی جبران کند. بنابراین برنامه اسکیل ورکر همانطور که از نامش هم پیداست، برای جذب نیروی کار ماهر خارجی طراحی شده است. حالا اگر مطمئن هستید که در یک زمینه شغلی دارای تخصص و سابقه کار مفید هستید، ادامه مطلب را بخوانید.


اقامت دائم کانادا از طریق اسکیل ورکر چه مزایایی دارد؟


برای اینکه بتوانید در برنامه اسکیل ورکر شرکت کنید لازم است که چند شرط را داشته باشید:


· حداقل یک سال سابقه کاری مفید


· حداقل مدرک دیپلم


· مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی


اگر این موارد را ندارید باید ابتدا به دنبال جفت و جور کردن آنها باشید. اما در صورتی که تمام این شرایط را دارید، می‌توانید به صورت رسمی برای شرکت در برنامه اسکیل ورکر کانادا اقدام کنید.


دولت کانادا سیستمی به نام اکسپرس اینتری را طراحی کرده که از طریق آن تمامی نیروهای کار ماهر کشورهای خارجی می‌توانند درخواست خود را برای مهاجرت کاری به کانادا ثبت کنند. ثبت نام در اکسپرس اینتری به صورت آنلاین انجام می‌شود. فقط کافیست یک پروفایل در این سیستم ایجاد کنید و مدارک مربوطه از جمله رزومه کاری، مدارک تحصیل، مدرک زبان و... را آپلود کنید.


تا اینجای کار با شما بود، اما از اینجا به بعد به عهده اداره مهاجرت کاناداست که پروفایل متقاضیان را بررسی کند. درخواست شما در کنار درخواست سایر افرادی که از نقاط مختلف دنیا در برنامه اسکیل ورکر شرکت کرده‌اند مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. تمامی متقاضیان بر اساس سیستم امتیازبندی CRS رتبه بندی خواهند شد و در نهایت افرادی که بیشترین امتیازات را کسب کرده باشند، می‌توانند اقامت دائم کانادا را بگیرند.


امتیازبندی افراد بر اساس فاکتورهای زیر انجام می‌شود:


· سن


· تحصیلات


· سابقه کار


· پیشنهاد شغلی از کانادا


· میزان مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی


· تطبیق پذیری با محیط کشور کانادا


هر کدام از این معیارها دارای یک امتیاز مشخص هستند. امتیازات شما در معیارهای مختلف با هم جمع می‌شود و در نهایت امتیاز نهایی شما مشخص خواهد شد. مجموع امتیازات از 100 است و افرادی که امتیاز آنها کمتر از 67 باشد هیچ شانسی نخواهند داشت.


بعد از مشخص شدن افراد منتخب، در یک ایمیل از آنها خواسته می‌شود که اقدامات بعدی را برای گرفتن کارت اقامت دائم کانادا انجام دهند. بعد از دریافت ایمیل فقط 60 روز برای تکمیل مدارک و ارسال درخواست اقامت دائم کانادا فرصت دارید.


مزایای اقامت دائم کانادا از طریق اسکیل ورکر


برای گرفتن اقامت دائم کانادا روش‌های مختلفی وجود دارد. اما می‌توان گفت برنامه اسکیل ورکر بهترین و ساده‌ترین روش برای گرفتن کارت PR کاناداست. در ادامه، مزایای دریافت اقامت دائم کانادا از طرق برنامه اسکیل ورکر را بررسی کرده‌ایم.


مناسب برای اکثر افراد


خیلی از روش‌های مهاجرتی فقط برای گروه خاصی از افراد مناسب هستند و بسیاری از آدم‌ها هیچ شانسی برای امتحان چنین روش‌هایی ندارند. اما روش اسکیل ورکر این امکان را به اکثر افراد می‌دهد تا شانس خود را برای مهاجرت به کانادا امتحان کنند. اکثر افراد در هر جای دنیا بالاخره در یک زمینه شغلی و حرفه‌ای دارای تخصص و سابقه کار هستند و همین فاکتور کافیست تا شانس مهاجرت به کانادا را داشته باشند.


اقامت دائم کانادا از طریق اسکیل ورکر چه مزایایی دارد؟


بدون نیاز به سرمایه


اگر از هر راه دیگری بخواهید به کانادا مهاجرت کنید، باید سرمایه اولیه قابل توجهی داشته باشید. مثلاً در مهاجرت تحصیلی به کانادا باید بودجه کافی برای هزینه‌های مربوط به تحصیل و زندگی در کانادا را داشته باشید. حتی بدون اثبات تمکن مالی نمی‌توانید ویزای کانادا را بگیرید. فقط برای یک سال تحصیل در کانادا بسته به رشته، دانشگاه و شهر محل تحصیل باید بیش از 30هزار دلار کانادا در سال هزینه کنید.


اما در روش اسکیل ورکر کل هزینه شما برای بررسی درخواست و گرفتن اقامت دائم، حدودا 1300 دلار کاناداست! ضمن اینکه برای مستقر شدن در کانادا و گذران زندگی طی یکی دو ماه ابتدایی هم باید مبلغی کمتر از 5هزار دلار کانادا را داشته باشید. بنابراین، اسکیل ورکر را می‌توان ارزان ترین راه گرفتن اقامت دائم کانادا دانست.


مهاجرت کاری بدون جاب آفر


یکی دیگر از مزایای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه اسکیل ورکر، عدم نیاز به جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از کاناداست. برنامه‌های مهاجرت کاری در بسیاری از نقاط دنیا اینگونه است که باید یک کارفرما در کشور مقصد برای شما پیشنهاد شغلی رسمی بفرستد تا از طریق آن بتوانید مجوز کار در آن کشور را به دست آورید. در واقع بدون داشتن جاب آفر امکان مهاجرت کاری به چنین کشورهایی را ندارید.


اما برنامه اسکیل ورکر این شرایط را فراهم کرده که حتی بدون داشتن پیشنهاد شغلی هم بتوانید برای مهاجرت کاری به کانادا اقدام کنید. البته که داشتن جاب آفر از کارفرمای کانادایی یک امتیاز مثبت است و شانس شما را بیشتر خواهد کرد اما هیچ الزامی برای ارائه جاب آفر ندارید.


تنوع طرح‌های اسکیل ورکر


برنامه اسکیل ورکر کانادا دارای شاخه‌های مختلفی است که بسته به شرایط خودتان می‌توانید در هر کدام از آنها شرکت کنید. برنامه اسکیل ورکر فدرال، برنامه نامزدی استانی PNP و برنامه اسکیل ورکر کبک از مهم‌ترین طرح‌های اسکیل ورکر هستند. به عنوان مثال اگر قصد دارید در ایالت ساسکاچوان مشغول به کار شوید، می‌توانید در برنامه نامزدی استانی ساسکاچوان شرکت کنید تا از این طریق شانستان برای گرفتن اقامت دائم کانادا بیشتر شود.


مزایای برنامه اسکیل ورکر کانادا باعث شده تا هر ساله متقاضیان زیادی از سرتاسر دنیا برای گرفتن اقامت دائم کانادا از این روش تلاش کنند. موسسه مهاجرتی نیلگام با سابقه طولانی در زمینه اعزام نیروی کار به خارج سالهاست که به متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا کمک می‌کند تا با شرایط بهتری در برنامه اسکیل ورکر شرکت کنند. برای اطلاع از جزئیات این طرح و همچنین ارزیابی شرایطتان در برنامه اسکیل ورکر می‌توانید با کارشناسان نیلگام تماس بگیرید.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته