دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1394 - 12:04
در دویست و سی و هفتمین جلسه علنی شورای شهر؛

شاکری خواستار جلوگیری از توزیع میوه‌های خارجی در میادین میوه و تره‌بار شد

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری تهران درخواست کرد تا از ورود میوه‌های خارجی به میادین میوه و تره‌بار جلوگیری کند.
کد خبر : 66289

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و هفتمین جلسه علنی شورای شهر در تذکرات پیش از دستور با اشاره به بازدیدی که از منطقه چهار و مجموعه در حال ساخت بهاران داشته است،‌ اظهار کرد: در بازدید از این مجموعه متوجه شدم شهرداری به واقع مظلوم است و در بودجه نیز مظلوم واقع شده است در خصوص آسیب‌های اجتماعی باید همه دستگاه‌ها ورود پیدا کنند و آسیب‌ها را مرتفع سازند اما هیچ‌کس در این موضوع شهرداری را همراهی نمی‌کند و تنها شهرداری تهران است که به این موضوع ورود پیدا کرده و اگر همکاری سایر دستگاه‌های دولتی نباشد خواسته مردم که جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است به نقطه مطلوبی نمی‌رسد.


وی با بیان اینکه با وجود که برخی از دستگاه‌هایی خود باید بودجه‌شان را تأمین کنند اما شهرداری بودجه آنها را می‌پردازد، گفت: چرا شهرداری باید هزینه وزارت آموزش و پرورش و یا وزارت بهداشت و یا سازمان بهزیستی را بدهد؟


عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر ادامه داد: افراد حقوقی وجود دارند که برای فعالیتی در بودجه شهرداری برای آنها مبلغی در نظر گرفته شده است؛ چرا هر ساله باید نام این فرد در بودجه شهرداری آورده شود. در این زمینه‌ها باید غربالگری درست صورت گیرد.


شاکری عنوان کرد: اگر در این زمینه غربالگری درست صورت گیرد، در خصوص بودجه شهرداری نه به مردم برای پرداخت عوارض فشار وارد می‌شود و نه اینکه شهرداری مجبور می‌شود کارهایی که بر عهده او نیست را انجام دهد.


شاکری در پایان صحبت‌های خود از شهرداری تهران خواست تا از ورود میوه‌های خارجی به میادین تره‌بار جلوگیری کند.


چمران: برای جلوگیری از ورود میوه‌های خارجی به میادین تره‌بار باید نهضت صورت گیرد


مهدی چمران در واکنش به خواسته آخر شاکری اضافه کرد: برای جلوگیری از ورود میوه‌های خارجی به میادین تره‌بار شهر تهران باید نهضتی صورت گیرد. امروز گلابی و سیب از آمریکا به قیمت گزافی به ایران وارد می‌شود و سیب ما نیز بر روی زمین باقی می‌ماند. اینکه این میوه‌ها چگونه قاچاق شده و به تهران می‌رسند قابل بررسی است. میادین میوه و تره‌بار تهران زیر نظر شهرداری است و باید جلوی این موضوع را بگیرند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته