دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1394 - 11:32

آمریکا برای مقابله با کره‌شمالی سامانه دفاع موشکی کره‌جنوبی را تقویت می‌کند

پرتاب موشک دور برد کره شمالی، واشنگتن را به فکر ارتقای سیستم دفاع موشکی خود در شبه جزیره کره انداخته است.
کد خبر : 66283

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، مقامات آمریکایی و کارشناسان دفاع موشکی گفتند، جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی ممکن است موجب ارتقای سیستم‌های دفاع موشکی امریکا در آسیا شود، اقدامی که موجب تشدید تنش‌ها بین آمریکا و چین خواهد بود و به روابط پکن و سئول نیز ضربه خواهد زد.


کره‌شمالی می‌گوید، روز یکشنبه یک ماهواره را به مدار زمین پرتاب کرده، اما ایالات متحده و متحدانش این پرتاب را به عنوان پوششی برای توسعه تکنولوژی موشک‌های بالستیک پیونگ‌یانگ می‌دانند که می‌تواند برای پرتاب سلاح هسته‌ای مورد استفاده قرار گیرد.


پس از این پرتاب که بعد از آزمایش هسته‌ای پیونگ یانگ در روز 6 ژانویه (16 دی) انجام شد، واشنگتن به دنبال این بود که به متحدانش یعنی کره جنوبی و ژاپن اطمینان دهد که نسبت به دفاع از آنها متعهد است.


آمریکا و کره جنوبی اعلام کرده‌اند که گفت‌و‌گوهای رسمی درباره انتقال سیستم پیشرفته دفاع موشکی تاد به شبه جزیره کره را «در زودترین تاریخ ممکن» آغاز خواهند کرد.


کره جنوبی تمایل چندانی برای اظهارنظر علنی درباره این قضیه ندارد، زیرا نگران ناخشنودی چین، بزرگترین شریک تجاری‌اش، است.


سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفته، پکن موضع خود را به صورت واضح به سئول و واشنگتن اعلام کرده است.


هوا چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «یک کشور در جست‌وجوی امنیت برای خود، نباید به منافع امنیتی دیگران لطمه بزند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته