دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1394 - 16:16

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی همراه با جشن‌های دهه فجر انقلاب در روز نهم + تصاویر

واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در نهمین روز این ایام با اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
کد خبر : 66221

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، همزمان با فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر و یوم الله ۲۲ بهمن، جشن بزرگ «انقلاب» با حضور پرشور دانشگاهیان آزاد اسلامی واحد فومن و شفت با حضور اقشار مختلف مردم دیندار در شهرستان فومن برگزار شد.
دانشگاهیان واحد فومن و شفت، با حضور پرشور در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن، در جشن بزرگ «انقلاب» که به مناسبت بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد؛ فرارسیدن سالگرد بزرگ‌ترین انقلاب اسلامی جهان را گرامی داشتند.


امام جمعه موقت فومن در این مراسم با بزرگداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی؛ گفت: «انقلاب شکوه‌مند ایران اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، اقدامی عظیم و ماندگار در تاریخ ایران زمین است که دستاوردهای بسیار ارزشمندی برای کشور عزیزمانبه ثمر نشانده است.»


حجت الاسلام نوروزیان افزود: «اکنون همانگونه که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرموده‌اند، این انقلاب به آزادی خواهان جهان صادر شد و منشا تحولات عظیم اسلامی در منطقه است.»


وی اضافه کرد: «خودباوری جوانان و پیشرفت‌های بی‌شمار علمی، فرهنگی، سیاسی و... را از جمله دستاوردهای‌های ارزشمند انقلاب شکوه‌مند ایران اسلامی است که با هم دلی و هم زبانی مردم و مسئولان صدیق، تحت منویات مقام معظم رهبری محقق شده است.»


در این مراسم که از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت با حضور دکتر سید سجاد گشتی رئیس، اعضای هیات رئیسه، شورای فرهنگی، استادان، دانشجویان و کارکنان این واحد دانشگاهی، با مشارکت حوزه اداری بسیج سپاه، شهرداری و شورای اسلامی شهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن و با استقبال خوب مردم منطقه همراه بود، برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری به اجرا در آمد.


حضور دکتر داداندیش و جمعی از استادان بسیجی در مزار شهدا و امامزاده باغ فیض


به مناسبت سی و هفتمین فجر شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و در تجدید میثاق با امام شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی، پروین داداندیش سرپرست واحد تهران غرب و جمعی از استادان بسیجی با حضور بر مزار مطهر شهدای گمنام باغ فیض یاد حماسه‌ها، از خودگذشتگی ها و دلاوری‌های شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشتند و با نثار شاخه های گل و فاتحه با آرمان‌های والای این شهیدان تجدید میثاق کردند.


در این مراسم معنوی، یاد و خاطره جوانترین شهید مدافع حرم" سید مصطفی موسوی " دانشجوی رشته مهندسی مکانیک واحد تهران غرب ؛ گرامی داشته شد ودر ادامه پس از زیارت حرم امامزادگان سیدجعفر(ع) وسیده حمیده خاتون (س) مراسم پرفیض نمارجماعت برگزار شد.


نمایشگاه تصویری ایران زمین در شیروان


به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی نمایشگاه تصویری ایران زمین دردبیرستان پسرانه سمای شیروان در حال برگزاری است.
مدیردبیرستان پسرانه سمای شهرستان شیروان گفت:این نمایشگاه تصویری در سه بخش و با هدف آشنایی دانش آموزان با نظام طاغوت و بازخوانی برخی مفاسد و جنایات رژیم پهلوی و مقایسه آن با پیشرفت های نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار و در شیفت صبح تا پایان بهمن برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.
رضا ارزمان زاده افزود:داستان های عبرت آموز،تلفن قرمز،مسابقه غارتگری،دست بوسی تمام شد و جنایت از همه رقم در بخش اول (دوران اختناق و غارت ) و پیشگامان جهاد و قیام،روزهای سرنوشت ساز انقلاب و یاران انقلاب از عنوان بخش دوم (قیام روح الله ) در این نمایشگاه است.
وی معیار مقایسه،احیای اسلام انقلابی،نظام جمهوری(مردمی)،رهایی ایران از ذلت ژاندارمری آمریکا،احیای کرامت و ارزش زن،دست آوردهای صنعت هوا فضا و نظامی،پیشرفت های انرژی هسته ای و پزشکی،افتخارات علمی،مقایسه بعضی از خدمات رژیم پهلوی با دست آوردها و پیشرفت های دوران انقلاب اسلامی،بیانات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و متن سند چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 را در بخش سوم (عصر شکوفایی ) اعلام کرد.


غباررویی و عطرافشانی دو لاله گمنام واحد بیضا


همزمان با آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی کارکنان، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیضا باغباررویی و عطرافشانی و اهدا گل به غبور مطهر شهدای گمنام واحد بیضا، بار دیگر با آرمان‌های مقدس امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیضا با تبریک و تهنیت به مناسبت سی هفتمین سالگرد پیروزی فجر انقلاب اسلامی بر حضور حداکثری در راهپیمایی 22 بهمن و برگزاری جشن های انقلاب تاکید کرد.


علی اصغر پیرو، با گرامیداشت یاد خاطره شهدای فجر انقلاب اسلامی و شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: «شهدای انقلاب اسلامی ما با تبعیت از رهبری و ولایت و با نثار خون خود نقش اصلی و اساسی را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند.»


غباررویی و عطرافشانی گلزاری شهدای گمنام واحد بیضا با حضور گسترده کارکنان، استادان، دانشجویان و مسئولان شهر بیضا با شکوه خاصی برگزار شد.


برگزاری جشن بزرگ «فجر پیروزی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم


همزمان با فرارسیدن ایام مبارک دهه شکوه‌مند فجر انقلاب اسلامی و یوم الله ۲۲ بهمن، جشن بزرگ «فجر پیروزی» با حضور پرشور جمع کثیری از اساتید، کارکنان و دانشجویان در نمازخانه این واحد دانشگاهی برگزار شد.


امام جماعت دانشگاه آزاد جهرم در این مراسم با بزرگداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی گفت: «اساس پیروزی انقلاب اسلامی نماز بوده و اساس نماز نیز ولایت است که اگر ولایت نبود انقلاب اسلامی پیروز نمی‌شد.»


حجت‌الاسلام صحراییان عنوان کرد: «تبعیت از ولایت در سال ۱۳۵۷ باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد و باید از مبارزات حق منشانه جامعه روحانیت جهرم همچون آقای سید حسین آیت الهی در به ثمر نشستن این نهضت انقلابی در جهرم قدردانی کرد.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم نیز با تبریک پیروزی انقلاب اسلامی گفت: «سه واژه در برپایی انقلاب موثر بوده که عبارت است از ایدئولوژی، رهبری و آزادی


بهنام بهروزنام ایدئولوژی را در به ثمر نشستن یک انقلاب مهم دانست و افزود: «ایدئولوژی عبارت است از اشتراک اعتقادی و اشتراک سیاسی و زمانی یک انقلاب می‌تواند به ثمر بنشیند که در جامعه ایدئولوژی مشترک وجود داشته باشد و اینجاست که وجود رهبر معنی پیدا می‌کند و اگر رهبری بزرگ و مقتدرانه در این انقلاب وجود نداشت انقلاب اسلامی پیروز نمی‌شد.»


وی تصریح کرد: «وجود معماری زیبا است که می‌تواند ایدئولوژی‌های مختلف را در کنار هم جمع کند.»


جلسه جشن بزرگ «فجر پیروزی» با اجرای هم‌خوانی سرود خمینی‌ای امام از سوی کارکنان و با قرعه کشی و اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقه پیاده روی سلامت و صرف ناهار وحدت پایان یافت.


ایام الله دهه فجر زمان یادآوری عظمت انقلاب اسلامی ایران است


مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر با حضور جمعی از مسئولین شهری، استادان، دانشجویان و کارکنان واحد در سالن اجتماعات واحد جویبار برگزار شد.


رئیس واحد جویبار اظهار کرد: «انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بسیاری در بخش‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و علمی داشته است که همه اینها با عنایات خداوند متعال و همت امام راحل (ه) و مسئولان خدمتگزار و صلابت و رشادت مردم شریف ایران به منصه ظهور رسیده است و اکنون ایران جز قدرت‌های بر‌تر در دنیا شناخته شده است.»


دکتر غلامرضا جانباز قبادی افزود: «انقلاب ما برگرفته از قیام دینی است و سنگ بنای آن قرآن و مبانی اعتقادی بوده است و تا زمانی که اسلام و قرآن را مبنا قرار دهیم از خطرات و لغزش‌ها حفظ می‌شود و خداوند باریتعالی حافظ آن است.»


وی با ارائه آمارهایی در زمینه تولید علم، تعداد دانشجویان، تعداد دانشگاه‌ها و دیگر موارد آموزش عالی قبل و بعد از انقلاب را مقایسه کرد و دستاوردهای انقلاب اسلامی را در حوزه‌های علم و فناوری، صنعت و هوافضا و غیره را برشمرد و گفت:‌ «دهه چهارم انقلاب اسلامی باید نهضت نرم‌افزاری باشد تا بتوانیم از وابستگی به بیگانگان در این زمینه نرم‌افزار نیز خودکفا شویم.»


رئیس واحد جویبار ابراز امیدواری کرد: «مثل همیشه با شرکت همه دانشگاهیان در راهپیمایی ۲۲ بهمن با حمایت از انقلاب و آرمان‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری جواب دندان شکنی نیز به دشمنان دهیم.»


مسئول دفتر فرهنگ اسلامی واحد جویبار نیز اظهار کرد: «دهه فجر انقلاب اسلامی یک نعمت الهی بود که بر مردم عرضه شد که با رهبری اندیشمندانه امام راحل (ره) به وقوع پیوست و به فرموده مقام معظم رهبری این انقلاب بی‌نام امام خمینی (ره) در جهان شناخته شده نیست و باید بکوشیم تا دستاوردهای این انقلاب عظیم را حفظ کنیم و همه دست در دست هم دهیم تا شاهد تحقق همه آرمان‌ها و شعارهای این نظام باشیم».


حجت‌الاسلام ابوالحسن قلی‌پور دو ویژگی مهم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خدامحوری و آرامش و اطمینان قلبی بیان کرد و گفت: «امام خمینی (ره) جز آن دسته از انسان‌هایی است که علاوه بر زمان خود بعد از سال‌ها همچنان یاد و اهداف ارزشمندش در دل‌های مردم زنده است».


در این مراسم به همت امور بانوان و خانواده واحد جویبار به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی از حاضران به صرف آش پذیرایی به عمل آمد.


ترسیم لحظات انقلاب در سما


دانش آموزان دخترانه سما شیروان، همزمان با شنیدن سرودهای انقلابی در فضای دبستان، با استفاده از گواش، آبرنگ و قلم مو اقدام به نقاشی همگانی برروی پارچه نمودند. این برنامه برای کلیه پایه‌های اول تا ششم و نوآموزان دبستان در سالن و حیاط آموزشگاه اجرا شد.


این نقاشی همگانی به همت کادر اداری دبستان با موضوع گرامیداشت دهه فجر، بر روی پارچه‌ای به طول هفتاد متر از سوی دانش آموزان با راهنمایی‌های مدیر، معاونان و مربیان در دبستان اجرا شد.


مدیر دبستان دخترانه سما، ایجاد حال و هوای انقلاب در میان دانش آموزان، افزایش روحیه نشاط انگیز، انجام کارهای گروهی، آشنایی بیشتر با دهه فجر و انقلاب اسلامی را از اهداف اجرای این طرح در دبستان بر شمرد.


زهرا نگهبان ادامه داد: «از آنجایی که کودکان نقاشی را دوست دارند این قبیل مسابقات بسیار حائز اهمیت و موثر در رفتارهای آنان است.»


دکتر قاسم کاظمی، معاون دانشگاه در امور سما واحد شیروان در بازدید از این برنامه، رضایت و خرسندی خود را از اجرای این طرح باشکوه، اعلام کرد و نیز ایجاد روحیه شاد برای دانش آموزان و تفهیم اثرگذار دستاوردهای انقلاب برای آنان را از مزایای این طرح بیان کرد.


در پایان وی و چند تن از سایر مسئولان سما، اولیا و اعضای انجمن اولیا و مربیان، نیز با دانش آموزان دبستان همراه شدند و روی این پارچه خاطره‌ای از انقلاب را ترسیم کردند.


شرکت گسترده در انتخابات پایبندی به راه شهدا و انقلاب است


فرماندار اشنویه گفت: «شرکت گسترده و فعالانه در انتخابات هفتم اسفند پایبندی به راه شهدا و ارزش‌های نظام و انقلاب است.»


اسعد خضری در آئین گرامیداشت دهه مبارک فجر که با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان این شهرستان در پردیس دانشکده سمای این شهر برگزار شد، اظهار کرد: «انتخابات پیش رو از اهمیت خاصی برخوردار است و باید تدابیر لازم برای حضور حداکثری همه اقشار، گروه‌ها و آحاد مردم پیش بینی شود.»


وی اضافه کرد: «برگزاری یک انتخابات شکوه‌مند و حداکثری با حضور همه طیف‌های جامعه می‌تواند نقش مهمی در افزایش قدرت سیاسی ایران اسلامی در منطقه و استحکام بیش از پیش پایه‌های نظام می‌شود.»


خضری گفت: «در نظام اسلامی تعیین سرنوشت مردم بدست خودشان رقم می‌خورد و این قاعده مهم سیاسی در قالب انتخابات متجلی شده است.»


وی با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر گفت: «شور حضور مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، سبب ساز مشارکت حداکثری ملت ایران در انتخابات آتی است.»


رئیس آموزشکده سما مهاباد نیز با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ایران گفت: «توسعه آموزش عالی در اقصی نقاط کشور یکی از مهم‌ترین ثمرات انقلاب اسلامی ایران است که فرصت تحصیل را برای همه جوانان فراهم کرد.»


رضا اسمعیلی افزود: «تاسیس مراکز آموزش عالی به عنوان بستر ساز تربیت و آموزش نیروهای نخبه، مهم‌ترین رهاورد و ارمغان انقلاب اسلامی به ویژه در مناطق محروم است.»


وی از وحدت و همدلی مردم و مسئولان شهرستان اشنویه در راستای تأسیس و راه اندازی پردیس اشنویه سمای مهاباد قدردانی کرد.


در حاشیه برگزاری این مراسم نمایشگاه فرهنگی بصیرت نیز برای بازدید عموم دایر شده است. اجرای نمایش و قدردانی از دانشجویان فعال پردیس اشنویه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. پردیس اشنویه دانشکده سمای مهاباد از مهرماه سال جاری در ۹ رشته فعال شروع به فعالیت کرده اکنون دارای ۱۶۰ نفر دانشجو است.


دیدار دانشگاهیان واحد کرمانشاه با خانواده شهدا و ایثارگران


به مناسبت دهه فجر رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان، برخی از معاونان و مدیران با حضور در منزل عبدالرحمان رحمانی جانباز ۵۵ درصد دوران دفاع مقدس و شهید علیمراد چرابه با خانواده‌ آنان دیدار و از مقام شامخ ایثارگران تجلیل به عمل آوردند.


عبدالرحمان رحمانی جانباز ۵۵ درصد، برادر شهید و همرزم شهید چمران در منطقهٔ کردستان از ناحیهٔ پای راست جانباز شده و فرزندان ایشان به عنوان دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه تحصیل می‌کنند.


شهید علمیراد چرابه پس از ۱۰سال اسارت رژیم بعثی با ۷۰ درصد شرایط جانبازی و تحمل سال‌ها جراحات ناشی از دوران دفاع مقدس و اسارت در سال ۱۳۷۹ به درجه رفیع شهادت نایل شد، فرزندان وی نیز به عنوان دانشجو در واحد کرمانشاه در مقاطع مختلف تحصیلات خود را ادامه می‌دهند.


کتاب«بهشت خانواده» منتشر شد


به مناسبت گرامیداشت یوم الله بیست و دوم بهمن ماه و دهه مبارک فجر به همت حوزه معاونت دانشجوئی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان و فرمانداری شهرستان در راستای تحکیم خانواده کتابی با عنوان بهشت خانواده (هماهنگی عقل و فطرت با کتاب و سنت در مسائل زوجیت) نوشته دکتر سید جواد مصطفوی بین استادان، کارمندان و دانشجویان و کارکنان ادارات آشتیان و عموم مردم با تخفیف 50 درصدی بین علاقه‌مندان توزیع شد که امروز بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد چهارده معصوم دانشگاه برگزار می‌شود.


دکتر رضا باقی زاده معاون دانشجوئی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان در مورد انتخاب این کتاب به عنوان منبع یکی از برترین کتب در زمینه خانواده است که موضوع آن شامل هفتاد درس است و مهمترین آنها در پنج بخش عوامل الفت و محبت میان زن و شوهر و عوامل اختلاف و کدروت زن و شوهر و راه علاج موقیت واقعی زن در خانواده و موضوع حجاب و تاثیرگذاری آن بر خانواده اظهار مطالب عریزه جنسی و تعیین مرز بین حرام و جایز است که به زبان بسیار ساده و راوان بیان کرده است.


در پایان مسابقات به نفرات برگزیده جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.


تجدید میثاق رئیس و کارکنان سما واحد رشت با شهدا


همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر رئیس و کارکنان سما واحد رشت با حضور در گلزار شهدا با آرمانهای شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.


در این مراسم معنوی حاضران با حضور بر سر مزار شهدا انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس وشهدای مدافع حرم با نثار گل و قرائت فاتحه با تجدید میثاق با آرمانهای بلند امام(ره)ورهبر معظم انقلاب و شهدا یاد و خاطره آنان را گرمی داشتند.



امام (ره) اعتقاد عمیق به نقش مردم در صحنه های سیاسی و اجتماعی داشتند


به مناسبت دهه مبارک فجر نشست تخصصی امام و انقلاب اسلامی در نمازخانه دانشگاه آزاد اسلامی لارستان برگزار شد.


در این نشست که به همت بسیج اساتید واحد لارستان، دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه و کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و با دعوت از کارکنان دانشگاه های مختلف لارستان برگزار شد، پس از مراسم پرفیض زیارت عاشورا، دکتر مهدی زارع مسئول بسیج اساتید و مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی لارستان به بیان شخصیت امام راحل پرداخت و ایشان را شخصیتی چند بعدی و جمع اضداد دانست که خصوصیات منحصر بفردی را در خود جمع کرده بود.


زارع ادامه داد: «امام(ره) درکنار مهربانی، انسانی قاطع و در کنار سیاستمداری بسیار اخلاق گرا و دین‌مدار بودند و این خصوصیات باعث جذب بیش از پیش مردم به ایشان شده و وی را ماندگار کرد وچهره ای بیادماندنی از ایشان برای همگان و تاریخ بیادگار گذاشت.»


فرمانده بسیج اساتید اظهار کرد: «در کنار تمامی این خصوصیات، بزرگترین اقدام امام راحل تشکیل حکومتی دینی با محوریت خدا و مشارکت مردم است که این به معنای به صحنه آمدن خدا محوری در تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی است.»


وی ادامه داد: «امام(ره) به گونه ای در سیاست رفتار می‌کرد که نقش مردم هیچ مزاحمتی برای فرامین الهی ایجاد نمی‌کرد و این به معنای اعتقاد عمیق امام راحل به نقش مردم در صحنه های سیاسی اجتماعی خرد و کلان داشت، نقشی که پس از ایشان مورد تاکید فراوان رهبر فرزانه انقلاب آیت الله خامنه ای گرفته است.»


گرامیداشت سی و هفتمین فجر انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی بیضا


همزمان با فرارسیدن 22 بهمن ماه سالروز پیروزی و فجر انقلاب اسلامی مراسم گرامیداشت این روز خجسته با حضور کارکنان و استادان و دانشجویان و مسئولان شهر بیضا و سردار ابراهیمی مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار ارزش‌های دفاع مقدس در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد واحد بیضا برگزار شد.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تبریک به مناسبت ایام‌الله 22 بهمن و فجر انقلاب اسلامی گفت:«این انقلاب مرهون خون شهیدانی است که با جان نثاری و رشادت‌های مثال زدنی در به ثمر رسیدن آن نقشی بزرگ و بیادماندنی ایفا کردند.


سردار ابراهیمی با توجه به توطئه های دشمنان ایران اسلامی و حفظ انقلاب و آرمان‌های مقدس انقلاب گفت: «بی‌تردید، پیروی و تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی آیت الله خامنه ای و توجه به رهنمودها و سفارشات ایشان بهترین راهنما برای رسیدن به اهداف مقدس انقلاب اسلامی و محفوظ ماندن از گزند دشمنان است. »


وی بر ضرورت شرکت در انتخابات تاکید کرد و افزود: «انتخابات یکی ار عرصه‌های مهم نبرد با استکبار جهانی و دشمنان انقلاب اسلامی است که شرکت در این فریضه بزرگ همچون شرکت در جهاد از اهمیت بالایی برخوردار است.»


ابراهیمی، در پایان این مراسم با بیان خاطرات رشادت و جانفشانی‌های شهدا به بیان بازخوانی عملیات والفجر هشت و ایثار زرمندگان پرداخت.


شرکت کنندگان در مراسم با حضور در یادمان شهدای گمنام واقع در واحد بیضا، با ادای احترام به روح شهدا فرازی از قرآن کریم را قرائت کردند و به روح بلند این دو شهید گمنام فاتحه نثار کردند.


این دو شهید گمنام، یکی با سن ۲۵ سال در سال ۶۱ در جبهه شرهانی در عملیات محرم و دیگری با سن ۲۰ سال در سال ۶۲ در منطقه جزیره مجنون و در عملیات خیبر به مقام رفیع شهادت رسیدند که در اردیبهشت ماه امسال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیضا به خاک سپرده شدند .


غبارروبی و عطرافشانی مزار 5 شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان


به مناسبت فرا رسیدن سی‌ و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گلزار شهدای گمنام جنب دانشگاه آزاداسلامی واحد لنجان غبارروبی و عطرافشانی شد.


در هشتمین روز دهه مبارک فجر،‌ مراسم غبارروبی و عطرافشانی شهدای گمنام با حضور ریاست، مسئولان و دانشجویان واحد لنجان در گلزار شهدای گمنام جنب این دانشگاه برگزار شد.


سرپرست واحد لنجان، دهه فجر را تجدید میثاق با شهیدان راه حق دانست و تصریح کرد: «ایام الله دهه فجر یادآور رشادت، ایثارگری و از خود گذشتگی های مردان و زنانی است که در این راه از همه چیز خود گذشتند تا آرامش و آسایش در ایران اسلامی همیشه مستدام باقی بماند.»


محسن امینی، دهه فجر را عید برانداختن تاریخ سراپا ظلم و ستم طاغوتیان و مظهر شکوه و فداکاری ملت ایران دانست و افزود: «انقلاب اسلامی ایران میراث شهیدان است. بزرگمردانی که با ایثارگریها و جانفشانی های خود همه آحاد ملت را مدیون خود کردند و امروز وظیفه ما انتقال ارزشهای آنان به نسل های آینده است.»


وی با تاکید بر مقام شهید خاطرنشان کرد: «منطق شهید، منطق سوختن و روشن کردن است. منطق حل شدن و جذب شدن در جامعه برای احیای جامعه است و زنده نگهداشتن یاد و نام شهید و بزرگداشت و الگوسازی از شخصیت و سیره زندگی و حماسه ایثارگرانه شهید، بخشی از وظائف جامعه نسبت به شهید است.»


در پایان دانشگاهیان با ادای احترام در مزار شهدا،با غبارروبی و عطرافشانی تربت پاک شهیدان، با آرمان‌های والای شهدای گرانقدر، امام راحل و منویات مقام معظم رهبری تجدید میثاق کرده و با نثار فاتحه و اهدای گل، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس وشهدای دانشگاهی را گرامی داشتند.


دیدار مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با خانواده شهیدان اعتدالپور


رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد به همراه جمعی از مسئولان، استادان، کارکنان و دانشجویان با خانواده شهیدان محمدعلی، جمشید و علی اصغر اعتدالپور دیدار و به مقام والای شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.


دکتر عبدالله قاسمی پیربلوطی با تجلیل از مقام والای شهیدان هشت سال دفاع مقدس، خانواده معظم شهیدان اعتدالپور را اسوه صبر و استقامت دانست و گفت: «خانواده شهدا فرزندان برومند خود را در زمانی که کشور به آنها نیاز داشت در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند و این اجری بی پایان در نزد خدای متعال خواهد داشت.»


وی عزت و اقتدار کنونی کشور را حاصل خون شهدا دانست و افزود: «امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد تا بتوانیم ادامه دهنده راه شهدای عزیزمان باشیم.»


پدر و مادر شهیدان اعتدالپور نیز در این دیدار با تشکر از حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، خاطراتی از فرزندان شهید خود بیان کردند.


شهیدان جمشید، محمدعلی و علی اصغر اعتدالپور در عملیات خیبر سال 62 با هم حضور داشتند که برادرشان علی اصغر در این عملیات به فیض شهادت رسید. در عملیات غرورآفرین کربلای 5 نیز شهید جمشید اعتدالپور همراه برادرش محمدعلی شرکت کرد و در شب 65/10/21 به فاصله چند ساعتی از یک دیگر به شهادت رسیدند.


دیدار با یکی از مبارزین قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سه جانباز جنگ تحمیلی


سرپرست واحد بندرانزلی به اتفاق اعضای هیات رئیسه واحد به مناسبت ایام الله دهه فجر با یادگاران انقلاب اسلامی دیدار و از آنان دلجویی کرد.


دکتر علیرضا اقدامی در این دیدار با تاکید بر اینکه خانواده شهدا و ایثارگران بیش از دیگران دغدغه نظام و انقلاب را دارند و بهتر می‌توانند به جامعه خدمت کنند.


سرپرست واحد بندرانزلی افزود: «این امنیتی که امروزه در کشور وجود دارد، مدیون زحمات، رشادت‌ها و ایثارگری‌های شما بوده و همه ملت ایران باید مدیون این ازخود گذشتگی باشند.»


دکتر علیرضا اقدامی در دیدار با پدر شهید سیدعبدالکریم اتقیاء، که خود از مبارزین قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود عنوان کرد: «پیروزی انقلاب اسلامی برای ملت ما یک نعمت است و ملت ایران نیز قدردان این نعمت الهی هستند.»


وی دلجویی و ابراز ارادت به خانواده شهدا و ایثارگران را وظیفه همه دانست و گفت: «حل مشکلات و مسائل دانشجویان شاهد و ایثارگر و استفاده از نظر آنان در مدیریت دانشگاه از اهداف مهم این بازدید‌ها است.»


دیدار با دانشجوی جانباز مصطفی نورعلیزاده، جانباز محمدصادق پوررزاز، پدر دانشجو مجید پوررزاز و همچنین پدر شهید عبدالکریم اتقیاء و خانواده جانباز مصطفی پوربخشی، پدر دانشجو فاطمه پوربخشی از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در ایام الله دهه فجر بود.


تجدید میثاق دانش آموزان سما با آرمان های انقلاب


دانش آموزان سما دانشگاه آزاد اسلامی به اتفاق گروه رفتگران طبیعت شهرستان سیرجان بر مزار شهیدان شهرستان سیرجان حاضر شدند.


دانش آموزان سما سیرجان به همراه اعضای گروه رفتگران طبیعت به منظور تجدید میثاق با شهیدان دوران دفاع مقدس به مناسبت ایام اله دهه فجر بر مزار شهیدان والا مقام حاضر و با غبارروبی، نثار گل و ادای احترام به مقام این بزرگواران تجدید بیعت کردند.




رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی و هیات همراه به مناسبت دهه فجر با خانواده 6 شهید دیدار کردند


دکتر جوان پور با تبریک ایام دهه فجر وسالگرد سی و هفتمین بهار انقلاب اسلامی گفت: «انقلاب شکوهمند اسلامی ایران امروز به عنوان یکی از کشور های مطرح و قدرتمند در دنیا است که امروز عزت واقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون ایثار و فداکاری شهدای ارزشمند این خاک مقدس است.»


رئیس واحد ارومیه با بیان اینکه شهدا متعلق به همه جامعه هستند و منزلت شهدا نزد خداوند در بالاترین مرتبه است تصریح کرد: «شهدا همیشه عامل بقا و حیات جامعه و نظام اسلامی هستند. »


وی خاطرنشان کرد: «ادامه دادن راه شهدا وظیفه‌ای برای همگان است و تا این فرهنگ در میان ما زنده است دشمن نمی‌تواند ذره‌ای در این کشور نفوذ کند.»


جوان پور افزود: «دستاورد اساسی حضرت امام خمینی (ره) در رهبری انقلاب اسلامی احیا اسلام ناب محمدی ومهمترین ویژگی آن احیا فرهنگ شهادت وایثارگری بود. امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد تا بتوانیم ادامه دهنده راه شهیدان عزیزمان باشیم.»


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی تاکید کرد: «اگر فرهنگ شهادت طلبی وایثارگری نبود نه انقلاب به پیروزی می رسید ونه نظام اسلام دوام می یافت.»


حجت الاسلام میرزایی افزود: «تکریم و تعظیم شعائر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بر همگان واجب است و مسئولان باید سنت دید و بازدید از منازل خانواده های شهدا و ایثارگران را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.»


جمعی از کارکنان دانشگاه آزاد مینودشت با حضور در منزل «مصیب میرشاهی» جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس از وی دیدار کردند


رئیس دانشگاه آزاد مینودشت گفت: «پایداری انقلاب اسلامی و حرکت در راستای آرمان‌های شهدا و امام (ره) مرهون خون شهدا و رشادت‌های جانبازان و آزادگان است.»


علیرضا امینی با بیان اینکه آزادگان و جانبازان کتاب خاطرات گویا هستند، افزود: «حس شهادت‌طلبی نعمتی است که ما را از بقیه کشورها متمایز کرده و باید با ارزش نهادن به قشر ایثارگر قدردان این نعمت باشیم.»


مصیب میرشاهی آزاده و جانباز دوران دفاع مقدس نیز در این دیدار با گرامیداشت دهه فجر با بیان اینکه برای کشور عزیزمان شهیدان زیادی داده ایم، تصریح کرد: «یادگارانی از دوران دفاع مقدس در این کشور زندگی می‌کنند که شجاعت و غیرت آنها در جبهه وصف ناشدنی است و باید با الگوگیری از آنها در توسعه و پیشرفت کشورمان تلاش کرد.»


میرشاهی با بیان بخش از خاطرات دوران اسارت افزود: «زمان برای آزادگان در دوران اسارت معنا نداشت آنچه برای آنها مهم بود ایستادگی در برابر دشمن و حفظ ارزش‌های اسلامی بود.» .


آزاده مصیب میر شاهی سال ۱۳59 در دهستان دوزین به دنیا آمد و سال 59 به جبهه مبارزه حق علیه باطل اعزام شد و در همان سال به اسارت دشمن درآمد و بعد از 10 سال اسارت به وطن بازگشت.
پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحقق وعده و سنت الهی بود


معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی در همایشی که با عنوان «انقلاب اسلامی، دستاوردها و آسیب ها، انقلاب اسلامی، جوانان و سبک زندگی»باحضور نمایندگان مراکز آموزش عالی،حوزوی و بسیج دانشجویی در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: «فروپاشی ظلم و ستم از سنت های الهی است و پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحقق وعده و سنت الهی بود.»


حسین سیوانی اصل با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به عنوان تحول بزرگ سیاسی کشور و منطقه می باشد تصریح کرد: «متأسفانه بعد از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز برای فهم این پدیده تلاش در خور شأنی صورت نگرفته است و باید در فضاهای دانشگاهی و علمی شرایطی را فراهم کنیم تا جوانان و مردم جامعه مفهوم انقلاب اسلامی را بهتر بشناسند و شناخت بیشتری از این پدیده مهم، منحصر بفرد و تأثیرگذار در منطقه داشته باشند.»


وی افزود: «انقلاب، پدیده نادر، فاخر و ارزشمندی است که به راحتی در تاریخ کشورها رخ نمی دهد. انقلاب‌ها نقاط عطفی در تاریخ کشورها هستند و عوامل متعددی باید جمع شوند تا یک انقلاب شکل بگیرد و به ثمر بنشیند .»


سیوانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در میان دیگر انقلاب‌های جهان یک پدیده نادر و منحصر بفرد است و شبیه هیچ یک از این انقلاب‌ها نیست افزود: «عوامل متعددی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتنه اند که عدم توجه به فرهنگ وباورهای مذهبی مردم، فاصله زیاد طبقانی حاکمان با مردم و جامعه و توسعه نامتوازن کشور از آن جمله هستند.»


وی تصریح کرد: «انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب معنوی بوده و عامل اصلی شکل گیری آن عنصر ایمان و تقوی بود.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی نیز اظهار کرد: «این همایش به همت دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و حوزه های علمیه شهرستان خوی با مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی تر تیب یافته و امیدوارم که در راستای وظیفه ذاتی خویش نسبت به شناساندن دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جوان و دانشگاهی و حوزوی توفیق خدمت را داشته باشیم.»


دکتر علیرضا لطفی با بیان اینکه از عمر پر برکت انقلاب اسلامی 37 سال می گذرد، گفت: «دستاورد های علمی، پزشکی و فناوری که امروز به همت اندیشمندان و جوانان متعهد و متخصص کشورمان به دست آمده و ایران اسلامی را به عنوان یکی از کشورهای امن و مقتدر منطقه تبدیل کرده، باید همه ما حافظ این دستاوردها بوده و با برگزاری چنین همایش هایی با انتقال فرهنگ مقاومت به نسل‌های آینده، وظیفه و دین خود را در پاسداشت این دستاوردها، ارزش ها و آرمان‌های نظام مقدس اسلامی ادا کنیم.»


در پایان همایش با اهدای لوح از دانشجویان نمونه بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی خوی قدردانی به عمل آمد.


مراسم گرامیداشت دهه فجر در دانشکده صفائیه واحد یادگار امام(ره) شهرری برگزار شد


مراسم گرامیداشت دهه فجر با حضور جمعی از دانشجویان، استادان و کارکنان در سالن اجتماعات دانشکده صفائیه برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) با تبریک ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نقش دانشگاهیان و نقش آفرینی آنان در پیروزی انقلاب اسلامی را یادآور شدو گفت: «برگزاری باشکوه برنامه ها و مراسم های مختلف دهه مبارک فجر به دلیل یادآوری برکات این ایام و اثری که اتفاقات آن روزها در مسیر تاریخ و زندگی مردم داشته، از اهمیت بالایی برخوردار است.»


دکتر سید فرج الله موسوی با توجه به آیات ابتدایی سوره مبارکه «َواْلَفْجِر٬َولَیَاٍلَعْشٍر٬َوالَّشْفعَِواْلَوْتر» اظهار کرد: «گروهی از مفسران وقتی میخواهند آیات ابتدایی این سوره را که شامل قسمهای مختلف است را معنا کنند «فجر» را به سپیدهای در دل شب تعبیر میکنند که در اوج تاریکی این سپیده صبح درخشیده٬ تاریکی را شکافته و از لابهلای تاریکی٬ خود را به معرض ظهور و بروز رسانده است.»


رئیس واحد یادگار امام(ره) با یادآوری اتفاقاتی که در دهه فجر رخ داده است ادامه داد: «این اتفاقات مهم تناسب زیادی با تفسیر شکافته شدن تاریکی و بروز روشنایی انقلاب دارد بنابراین انتخاب دهم تا ۲۲ بهمن به نام دهه فجر٬ انتخاب مناسبی است که به نظر میرسد امری تصادفی نباشد.»


موسوی با توجه به نامگذاری دهه فجر، گفت: «به نظر میرسد این نامگذاری میتواند حقیقتا مصداق مهمی از «َواْلَفْجِر وَولَیَاٍلَعْشٍر» باشد که در قرآن کریم مطرح شده است بنابراین موضوع از اراده الهی نیز به دور نیست که حضرت حق شرایط را به گونه ای سامان داد که در این ۱۰ شب انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید.»


وی حفظ تمامیت ارضی کشور در دوران انقلاب اسلامی را مهمترین دستاورد انقلاب برای ملت دانست و افزود: «ولایت فقیه به کشور ما عزت و افتخار بخشید و باعث شد در زمانی که دشمن با هدف دست درازی به خاک کشور از جنوب و غرب وارد کشور شده بود امام خمینی(ره) و پس از آن مقام معظم رهبری به گونه ای کشور را مدیریت کردند که دشمن حتی یک میلی متر از خاک کشور را نتوانست تصاحب کند.»


موسوی با بیان اینکه ولایت فقیه به ملت ایران استقلال، عزت و آزادی داد اضافه کرد: «در گذشته کسی حق اعتراض و انتقاد از مسئولین کشور را نداشت اما امروزه مردم ما می توانند براحتی نقطه نظرات خود را مطرح و برای سرنوشت کشور خود تصمیم بگیرند که البته این مسائل به برکت نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است.»


وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات اقتصادی در جامعه وجود دارد افزود: «همه باید وظیفه داریم با شناسایی نقاط ضعف و مشکلات در داخل کشور نسبت به رفع آمها اقدام کنیم.»


موسوی با بیان اینکه انتقال مفاهیم و دستاوردهای انقلاب به نسل آینده می تواند نقش مهمی در افزایش بصیرت و آگاهی جوانان در مواجه با دسیسه های دشمنان نظام و انقلاب اسلامی ایفا کند، گفت: «مراسم‌ها و جشن های مختلف شادمانی در این ایام باید همراه با ذکر فلسفه انقلاب و بیان دلایل پایدار شدن پیروزی به وسیله گسترش ریشه‌های عقیدتی باشد که قطعاً در این صورت اثرگذاری برنامه ها بیشتر خواهد شد.»


در ادامه این مراسم دکتر عباس ارجمندفر با تبریک ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گزارشی از اهم اقدامات انجام گرفته در دانشکده در زمینه های آموزشی و فرهنگی را ارائه کرد.این مراسم به همت بسیج دانشجویی و با همکاری مسئولان دانشکده برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته