دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رویداد عصر امید/۲۲۷

تولید نان خمیرترش یک سرمایه گذاری برای سلامت

شرکت کننده رویداد عصر امید از تولید نان صنعتی و حجیم با خواص دارویی خبر داد و گفت: این نان با استفاده از خمیرترش تولید می شود.
کد خبر : 661943
نان حجیم

ناصر ضماند که از واحد سبزوار در رویداد گام دوم حضور یافته است در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در معرفی محصول ارائه شده به این رویداد اظهار کرد: ما به جای مخمر نانوایی برای تولید نان از خمیر ترش استفاده می‌کنیم که قدمت ۲۵۰۰ ساله دارد و نان بسیار با کیفیتی تولید می‌شود که علاوه بر مواد مغذی و عالی بسیار زیاد جنبه دارویی دارد. هم چنین در تولیدنان شیرینی به جای استفاده از بکینگ پودر که بر پایه جوش شیرین است از مخمر استفاده می‌شود که با استفاده از تکنیک‌های روز دنیا و تجهیزاتی که در این باره است به تولید نان‌های خمیر ترش و نان شیرینی می‌پردازیم.


وی درباره مزایای این طرح گفت: نان هایی که در بازار است چه به صورت سنتی و چه به صورت صنعتی، از مخمر نانوایی استفاده می‌کنند زیرا می خواهند به سرعت نان تولید کنند بنابر این مقدار زیادی از اسید فیتیک که بسیار برای بدن مضر است در آرد و گندم باقی می‌ماند و در حالی که در تولید این نان ها تقریبا دو روز تولید آن طول می‌کشد و کیفیت خیلی بیشتری دارد. نان خمیر ترش خواص دارویی دارد و دور ریز این نان تقریبا به صفر است.


شرکت کننده رویداد عصر امید ادامه داد: در تولید نان شیرین معمولا از خمیر لایه‌ای استفاده می‌شود یعنی با لایه زدن‌های مکرر بین خمیر و روغن یا کره پخت نان به طور کامل انجام می‌شود و مشکلات کیک و کلوچه بازار که ایجاد رفلکس می‌کند را ندارد و معده را سبک نگه می‌دارد و مواد مغذی گندم کامل جذب می‌شود.


ضماند گفت: ویژگی دیگر نان خمیر ترش گلیسمی پایین آن است که تقریبا ۵۷ است و در مقایسه با نانهای بازار که روی ۸۹ است، این نوع نان قند کمتری به بدن می دهد. هم چنین این محصول صرفه جویی ارزی دارد.


وی درباره اشتغال زایی این طرح افزود: اشتغال زایی به طور مستقیم و غیر مستقیم با حجم تولید افزایش می‌یابد.


شرکت کننده رویداد عصر امید درباره هزینه های تمام شده طرح گفت: هزینه‌های تمام شده برای محصول هم می‌تواند متفاوت باشد با توجه به مقدار و کیفیت و نوع مواد و محصولی که پیدا می‌کنید قیمت تمام شده بیشتر است.


وی درباره رویداد گام دوم اظهار کرد: امیداروم فرصت هایی در رویداد گام دوم ایجاد شود که منجر به حمایت و پشتیبانی و دلگرمی شود.


گفتنی است رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با شعار«عصر امید» از هشتم تا یازدهم خردادماه در مصلای تهران برگزار می شود و میزبان ۳ هزار شرکت دانش بنیان، آزمایشگاه و زیرساخت،گروه پژوهشی و استارت آپ است.


انتهای پیام/۴۰۴۰/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته