دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1401 - 19:54
رویداد «عصر امید»/ ۲۰۲

انجام آزمون‌های تجهیزات پست‌های فشار قوی برق

انجام آزمون‌های تجهیزات پست‌های فشار قوی یکی از کارکردهای آزمایشگاه فشار قوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر به واحدهای صنعتی است.
کد خبر : 661747
بوشهر



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا، آزمایشگاه فشار قوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر آماده ارائه خدمات استاندارد به واحدهای صنعتی مرتبط آزمایشگاه برق فشار قوی بوده و به نمایندگی از دانشگاه آزاد اسلامی در رویداد عصر امید حاضر شده است.




بیشتر بخوانید:


کاهش ساعت تشخیص بیماری از ۴۸ به ۶ ساعت با «کیت داخلی»


تولید مربا با پوست دورریختنی پسته


تولید حلال‌های پتروشیمی با «نگهدارنده کاتالیست‌های زیگلر»




این آزمایشگاه سال ۱۳۸۳ با متراژ ۱۲۰ متر مربع در پردیس عالیشهر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر راه‌اندازی شد.


وجود آزمایشگاه‌های فشار قوی مجهز و استاندارد از ملزومات اساسی برای کنترل کیفی بسیاری از تجهیزات مورد استفاده در شبکه‌های توزیع، فوق توزیع و انتقال برق و پست‌های فشار قوی است.


با توجه به وجود امکاناتی منبع تغذیه با ظرفیت بالا، ترانسفورماتور فشار قوی آبشاری با قابلیت ایجاد ولتاژهای تا سطح ۱۰۰ کیلوولت، خازن‌های مقسم و خازن‌های بار و ضربه، میز کنترل و تجهیزات اندازه‌گیری، امکان ارائه خدمات متنوعی به واحدهای صنعتی در این آزمایشگاه وجود دارد.


برخی از مهم‌ترین خدمات قابل ارائه توسط آزمایشگاه فشار قوی واحد بوشهر، تست مقره‌های خطوط شبکه‌های توزیع و فوق توزیع برق، انجام آزمون‌های تجهیزات پست‌های فشار قوی و انجام تست‌های استقامت عایقی روی ادوات مورد استفاده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی هستند.


آزمایشگاه فشار قوی واحد بوشهر دارای یک کارشناس خبره با بیش از ۱۵ سال سابقه کار مرتبط بوده و سه نفر از اعضای هیئت‌علمی گروه برق با این آزمایشگاه همکاری می‌کنند. این آزمایشگاه دارای مجوز از سازمان مرکزی دانشگاه بوده و با برق منطقه‌ای و شرکت توزیع برق استان برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی در حوزه فشار قوی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است.


انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته