دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رنجبر در بازدید از غرفه آنا در رویداد عصر امید:

سومین هیئت ممیزه در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می‌شود

قایم مقام دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هیئت ممیزه سوم در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می‌شود.
کد خبر : 661692
بیژن رنجبر



بیژن رنجبر در بازدید از غرفه خبرگزاری آنا در رویداد ملی عصر امید در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره فعالیت هیئت های ممیزه در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بحمدلله یک اتفاق خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی در بحث هیئت ممیزه افتاده است. قبلاً یک هیئت ممیزه برای اساتید حوزه پزشکی و یک هیئت ممیزه هم برای اساتید حوزه غیرپزشکی داشتیم و این تعداد هیئت ممیزه خیلی کم بود چون ما حدود ۲۳ هزار هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی داریم و یک هیئت ممیزه برای طرح و بررسی پرونده‌های آنها کفایت نمی‌کند.


وی ادامه داد: ایده‌آلش این است که ۱۰ هیئت ممیزه در دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشیم چراکه در دانشگاه‌های دولتی برای هر دانشگاه با ۵۰۰ هیئت علمی یک هیئت ممیزه وجود دارد. ۲۳ هزار هیئت علمی را تقسیم بر ۵۰۰ کنید مشخص می‌شود که ما چند هیئت ممیزه نیاز داریم.


قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: تاکنون توانسته‌ایم هیئت ممیزه‌های غیرپزشکی‌ها را از یکی به دوتا افزایش دهیم، بر این اساس رسیدگی به پرونده‌های اساتید سرعت گرفت چون این حق‌الناس است که پرونده استادی دو، سه یا چهار سال در نوبت رسیدگی بماند.


رنجبر ادامه داد: با افزایش هیئت ممیزه در این یک سال و نیم گذشته بالای یک هزار و ۸۰۰ نفر ارتقای مرتبه از مربی به استادیاری، از استادیاری به دانشیاری و از دانشیاری به استادی داشتیم، با یک حساب سرانگشتی مشخص شد که به اندازه ۱۵ سال قبل در همین یک سال و نیم کار شده است و این دستاورد فقط با اضافه کردن یک هیئت ممیزه به ثمر نشسته و این اتفاق بسیار خوبی است.


وی اضافه کرد: در یک سال و نیم گذشته بالای ۶۴ نفر ارتقا به استادتمامی داشتیم در حالی که در طول تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۲۷۰ تا ۲۸۰ استاد تمام داریم که یک تعداد از آن‌ها از استادتمام‌های بازنشسته دانشگاه‌های دولتی بودند. با این حال یکدفعه در این یک سال و نیم گذشته ۶۰ ارتقا به استادی را داشتیم که خودش حرکت خیلی خوبی است.


قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: اخیراً نیز وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری با مجوز هیئت سوم موافقت کرد، هم‌اکنون نامه‌ها، درخواست مجوز آماده شده تا به وزارتخانه ارائه دهیم قطعاً تشکیل هیئت ممیزه سوم خودش سرعت را سه برابر خواهد کرد و این اتفاق مبارکی است که برای اساتید زحمتکش دانشگاه آزاد اسلامی رخ داده است.


رنجبر درباره نحوه منطقه‌بندی واحدها برای تشکیل هیئت ممیزه‌ها عنوان کرد: هم‌اکنون ۱۵ استان را در یک هیئت ممیزه و ۱۵ استان دیگر را در هیئت ممیزه دیگر تقسیم‌بندی کرده‌ایم، به صورت محور مثلاً استان تهران را با ۱۴ استان، استان اصفهان را هم با ۱۴ استان، قرار داده‌ایم.


وی تاکید کرد: با وجود ۲ هیئت ممیزه عدالت کاملاً رعایت می‌شود به خاطر اینکه آن هفت کمیسیونی که پرونده‌ها را رسیدگی می‌کند، برای هر دو هیئت ممیزه یکسان است. لذا اینگونه نیست که اساتید بگویند این هیئت مدیره آسان‌تر می‌گیرد، آن هیئت مدیره سخت‌تر می‌گیرد. هر کمیسیونی دوتا رئیس کمیسیون دارد. یک رئیس کمیسیون برای هیئت ممیزه الف و یک رئیس کمیسیون مال هیئت ممیزه ب است، چهار عضو ثابت هم دارند. این ۶ نفر، پرونده‌هایی که از هر کدام از هیئت ممیزه‌ها ارجاع می‌شود را بررسی می‌کنند. بنابراین هیئت ممیزه‌ها هم هیچ فرقی ندارد. در هر کدام از هیئت ممیزه‌ها وزیر محترم علوم و تحقیقات سه نماینده دارد. یعنی همه چیز یکسان دارد انجام می‌شود.


انتهای پیام/4040/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته