دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1401 - 11:11

چه چیزهایی از افزایش قد جلوگیری می‌کند? (7 راز ناگفته)

دلایل کوتاهی قد می‌تواند وابسته به دو فاکتور ژنتیکی و غیر ژنتیکی باشد و همین‌طور عواملی نیز هستند که جلوی افزایش قد را می‌گیرند و شما را در مسیر بالابردن سطح کار صفحه رشد دچار مشکل می‌کنند. در ادامه ضمن بررسی عواملی که موجب کوتاه شدن قد می‌شوند و از افزایش آن جلوگیری می‌کنند در خصوص نحوه بازگشت به روند قبلی رشدی نیز صحبت خواهیم کرد.
کد خبر : 661540
رپرتاژ




به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا دلایل کوتاهی قد می‌تواند وابسته به دو فاکتور ژنتیکی و غیر ژنتیکی باشد و همین‌طور عواملی نیز هستند که جلوی افزایش قد را می‌گیرند و شما را در مسیر بالابردن سطح کار صفحه رشد دچار مشکل می‌کنند. در ادامه ضمن بررسی عواملی که موجب کوتاه شدن قد می‌شوند و از افزایش آن جلوگیری می‌کنند در خصوص نحوه بازگشت به روند قبلی رشدی نیز صحبت خواهیم کرد.


یکی از کلیدی‌ترین مواردی که سبب می‌شود قد شما به‌اندازه کافی رشد نکند غذای ناسالم است. همواره انتخاب تغذیه خود دقت داشته باشید و به این موضوع فکر کنید که یک بدن بدون داشتن کلسیم و همین‌طور مواد معدنی مفید چگونه می‌تواند عملکرد و بازدهی خوبی داشته باشد؛ ضمن این که سعی کنید همیشه غذاهایی را مصرف کنید که روی، کسیم، ویتامین دی و... دارند چونکه مصرف نخود، مارچوبه، تخم‌مرغ، شکلات و... از جمله اصلی‌ترین دلایلی است که می‌توان بر مبنای آن رشد قد را تقویت کرد و در مقابل مواد غذایی که حاوی قند هستند، نوشابه، غذاهایی که جذب روده را کم می‌کنند می‌تواند سبب ایجاد مشکل در رشد قد شده و از اصلی‌ترین عوامل دلایل کوتاهی قد شود.


ضعف در سیستم ایمنی


سیستم ایمنی ضعیف یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند موجب بروز اختلال در رشد قد شود؛ در وان قد دراین‌خصوص صحبت می‌کنیم که آیا واقعاً سیستم ایمنی واقعاً روی این موضوع تأثیر دارد یا خیر؟ اگر می‌خواهید دراین‌خصوص اطلاعات جامعی کسب کنید کافی است نام سایت را در گوگل جستجو کنید و یا این که وارد آدرس این پورتال اینترنتی شوید و همچنین باید بگوییم افرادی که در سنین کودکی دچار تشنج، بیماری‌های عروقی، تب، آنفولانزا، سل و... می‌شوند بیشتر با این مشکل درگیر خواهند شد.


تقویت سیستم ایمنی راهی است که از این مشکل جلوگیری می‌کند. به‌جای این که غذاهای فرآوری شده بخورید بیشتر به سراغ خوراکی‌های ارگانیک بروید، غذاهای سبوس‌دار، محصولات لبنی بدون لاکتوز، میوه و سبزی‌ها و مکمل‌های دارویی و پرو ویتامین‌ها از جمله مواردی هستند که باید به فکر آن‌ها باشید و در مقابل سعی کنید که از نوشیدن الکل به‌صورت کامل جلوگیری کنید و اگر در روند درمان برای افزایش قد هستید به این موضوع دقت کنید که نباید هیچ عامل بازدارنده چربی‌سوزی در بدن شما وجود داشته باشد. الکل به شکل ویژه‌ای این اختلال را در بدن شما ایجاد می‌کند و دلایل کوتاهی قد صرفاً وابسته به ضعف سیستم ایمنی بدن نیست و به موارد بیشتری نیز منتهی می‌گردد.


استفاده از مکمل‌های نامناسب


اجازه دهید در همان ابتدای مطلب به شما بگوییم که اساس کار بسیاری از مکمل‌هایی که در بازار موجود هستند چیست. در واقع بسیاری از آن‌ها ممکن است مجوزهای بهره‌برداری و وزارت بهداشت نیز داشته باشند اما واقعیتش را بخواهید هیچ تأثیری روی شما نمی‌گذارند یا حداقل شانس شما کم است که این مکمل‌ها برای تشخیص مشکلی که شما دارید تجویز شده باشند. به‌طورکلی این داروها و مکمل‌ها صرفاً و در بهترین حالت می‌توانند مولتی‌ویتامین باشند و اگر می‌خواهید از مکمل استفاده کنید پیشنهاد ما مدل‌های خارجی، جنسینگ هندی و همین‌طور مولتی‌ویتامین‌هایی است که توسط شرکت‌های بزرگ حوزه داروسازی تولید می‌شوند.


مطلب مرتبط: آیا بارفیکس باعث افزایش قد شود؟


ممکن است وقتی با افراد غیرمتخصص در این حوزه گفتگو کنید از شما بخواهند که مکمل‌هایی را مصرف کنید که روی رشد شما تأثیر گذاشته و سبب شوند که رشد شما بهتر شود، درصورتی‌که معمولاً چنین تکنیک‌هایی نمی‌توانند سبب شوند که صفحه رشد شما دوباره به کار بیفتد؛ البته روش‌های زیادی هستند که در علم نوین و خارج از ایران استفاده می‌شوند که در این مورد می‌توانید از سایت وان قد و اطلاعاتی که به‌صورت یک پکیج جامع در اختیار شما قرار می‌دهد استفاده کنید.


بیهوشی و کوتاهی قد


جراحی و بیهوشی


البته که جراحی نیز می‌تواند از جمله کلیدی‌ترین دلایل کوتاهی قد باشد، در واقع اگر شخصی بیهوش شده باشد ممکن است در روند رشد او اختلال ایجاد شود. در این وضعیت می‌توان از روش‌های ورزشی، درمانی، حجامت و ترکیب چند نوع مکمل استفاده کرد و همین‌طور تزریق هورمون رشد را نیز به‌عنوان سنگر آخر مورداستفاده قرار داد، البته دقت کنید که بسیاری از سایت‌ها صرفاً به شما پیشنهادهای واهی می‌دهند، مثلاً افزایش قد در عرض یک سال و 15 سانتی‌متر یکی از عجیب‌ترین و غیر قابل استناد ترین ادعاهایی است که این‌سایت‌ها دارند.


درصورتی‌که قد شما کوتاه است و به سن رشد رسیده‌اید، به‌هیچ‌عنوان امکان ندارد که بتوانید با تکنیک‌های پزشکی و غیرپزشکی قد خود را تا 15 سانتی‌متر افزایش دهید و بحث ما سر این است که اگر افزایش قد 5 سانتی‌متر هم باشد می‌تواند اتفاق خوبی قلمداد گردد.


تمرینات ورزشی اشتباه


یک عامل کلیدی دیگر که از موجبات و دلایل کوتاهی قد می‌باشد تمرینات ورزشی ناصحیح خواهد بود. در واقع گاهی انجام حرکات کششی، برخی حرکات اشتباه در ژیمناستیک از جمله اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین عوامل کوتاه ماندن قد است، بخصوص اگر این اتفاق در سنین کم‌تر و تا نوجوانی رخ دهد بهتر است که هر چه زودتر کنترل شده و نسبت به رفع و درمان آن نیز اقدام گردد. ضمن این که بیماری‌های مرتبط با هورمون نیز باید خیلی سریع شناسایی و رفع گردند که در غیر این صورت علاوه بر قد می‌توانند روی سیستم ایمنی بدن نیز تأثیرات بدی بگذارند.


به‌هیچ‌عنوان و در هیچ یک از روش‌های درمان اهمیت کیفیت غذا و خوراکی‌هایی که مصرف می‌کنید را فراموش نکنید به طوری که باید از تمام مواد مغذی در طیف‌های مختلف استفاده کنید. سعی کنید به‌صورت مداوم کلسیم را در سفره و سبد غذایی مصرفی خود داشته باشید. از جمله غذاهایی که روی دارند می‌توان به پنیر، سویا، سبزی‌ها با برگ سبز، محصولات لبنی و همین‌طور غلات اشاره کرد.


مشکلات خواب


مشکلات خواب


اگر روزها می‌خوابید و شب‌ها بیدار می‌مانید، باید بدانید که یکی دیگر از دلایل کوتاهی قد شما کشف شده است. در این مورد وسواس به خرج دهید و دقت کنید که فاکتورهای ژنتیکی صرفاً نمی نمی‌توانند کوتاه ماندن قد شما شوند و اگر روزانه حداقل 8 ساعت خواب ندارید، برای شما خبر بدی داریم، احتمالاً تأثیرات منفی روی روند افزایش قد و رشد قد خود می‌گذارید و شما با این کار صفحه رشد خود را محدود می‌کنید.


به جهت جلوگیری از این مشکل دقت کنید که باید مجدداً این صفحه به کار بیفتد اما این که چگونه این کار انجام می‌شود کمی پیچیده خواهد بود. به طور خلاصه باید بگوییم که یک چک‌لیست وجود دارد که انتظار می‌رود طبق آن پیش بروید و موارد زیادی را رعایت کنید، از جمله نکاتی که در لیست دلایل کوتاهی قد وجود دارد.



انتهای پیام/ ر




انتهای پیام/

برچسب ها: افزایش قد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته