دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 بهمن 1394 - 12:50
در کنگره علوم پایه پزشکی و تولید دانش‌بنیان

رئیس واحد علوم دارویی: نیاز امروز جامعه علمی، پیمودن مسیر تکامل به سمت مطالعات میان‌رشته‌ای است

نخستین کنگره علوم پایه پزشکی و تولید دانش‌بنیان در مرکز بین‌المللی همایش‌های رازی با حضور جمعی از استادان حوزه علوم پایه و دانش‌بنیان با هدف ایجاد فضای پرسش و پاسخ بین استادان و شرکت کنندگان برگزار شد.
کد خبر : 66074

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس واحد علوم دارویی در نخستین کنگره ملی «علوم پایه پزشکی و تولید دانش‌بنیان» به عنوان یکی از سخنرانان این کنگره در پنل «علوم پایه پزشکی، جایگاه، فرصت‌ها و چالش‌ها» به بررسی رهیافت علوم میان رشته‌ای و جایگاه آن در حوزه سلامت پرداخت.


سید مهدی رضایت اظهار کرد: «نیاز جامعه علمی امروز طی مسیر تکامل از مطالعات «صرفا رشته محور» به سمت مطالعات «میان رشته‌ای» با هدف حل مسایل پیچیده و چندبعدی در حوزه سلامت است.»


وی به بیان جایگاه مطالعات میان رشته در ایران و جهان پرداخته و سپس مثال‌هایی درباره این علوم در حوزه سلامت و نقش کلیدی آنها عنوان کرد.


این کنگره از روز شنبه، ۱۷ بهمن آغاز به کار کرده و تا امروز دوشنبه ۱۹ بهمن نیز ادامه دارد. از جمله ویژگی‌های این کنگره که با حضور جمعی از دانشگاهیان و استادان حوزه علوم پایه سلامت و دانش بنیان برگزار شد، می‌توان از تشکیل پنل‌های علمی متعدد و ایجاد فضایی برای پرسش و پاسخ بین استادان و شرکت کنندگان نام برد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته