مهارتمحوری، رویکرد نوین جهانی
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از زاهدان، مسعود اکبریزاده در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان که میزبان مسئولان سازمان سما بود، اظهار کرد: اقدامات خوبی برای دانشکدههای مهارتی انجام شده است؛ اما با توجه به شرایط و وسعت استان و وضعیت کارکنان و چارت نیروی انسانی لازم است که آموزشگاههای فنی و حرفهای در یکدیگر ادغام شوند.
اکبریزاده افزود: رویکرد نوین جهان مهارتمحوری و مهارتآموزی بوده و در حقیقت مهارتآموزی نیاز ضروری جامعه است، حضور تیم حوزه مهارتآموزی سازمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی در این استان نشان از جدیت و اهمیتی دارد که سازمان سما به آن آگاهی دارد.
موضوع مهارت دیدگاه جدید دانشگاه آزاد است
محمد شاهحسینی رئیس امور پایش و کیفیت سازمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی هم با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه شجره طیبهای است که بسیاری از مشکلات کشور را توانسته حل کند و از نعمات نظام محسوب میشود.
وی اضافه کرد: سالهای اخیر دیدگاههای جدیدی در دانشگاه ایجاد شده که مهمترین آن موضوع مهارت است، بر این اساس دانشگاه آزاد اسلامی یک نقشه راه و نظامنامه آموزشهای فنی و حرفهای و کاربنیانی را تدوین کرده و مطابق دستور آییننامه راهاندازی دانشکده مهارت به استانها ابلاغ شده است و آموزشکدههای فنی که در میانه راه از هدف خویش دور شده بودند را با ارتقای آموزشکدهها و دانشکدههای مهارت به هدف اصلی که تربیت تکنسین و نیروی انسانی ماهر است، برگرداند و از کاردانی حرفهای تا دکترای حرفهای در دانشکده مهارت و کارآفرینی طبق نظامنامههای سازمان برنامهریزی شده است .
رئیس امور پایش و کیفیت سازمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: خوشبختانه با همکاری و حمایت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و معاونت سمای استان موضوع ساماندهی و استقرار نیروها بر اساس چارت سازمانی و اختصاص ساختمان مستقل برای دانشکده مهارت محقق شده است.
علی مرادی مدیرکل توانمندسازی آموزشهای آزاد و فعالیتهای کاربنیان سازمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی هم اظهار کرد: درخواست مجوز برای سه مدرسه عالی و مهارتی در استان سیستان و بلوچستان به سازمان ارسال و مجوز مدرسه عالی مهارتی زاهدان به عنوان تجارت کسب و کارها صادر شده و طرح کسب و کار عالی به مهارتی چابهار و زابل نیازمند اصلاح است، با توجه به اینکه این استان ظرفیت بالایی در مدارس عالی و مهارتی دارد، واحدهای دیگر استان هم برای راهاندازی مدرسه عالی و مهارتی بنا بر آمایش سرزمین و توجه به سنخیت رشته با شرایط استان باید درخواستهای خود را ارسال کند.
انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/
انتهای پیام/